Onlyou1905 Röportajı..

Öncelikle o klasik sorudan başlayalım.. Gözde ve Ceyda kimdir, nedir, tanıyalım sizleri..

G:20 yaşındayım, Ankara'da doğdum ve Ankara'da yaşıyorum. İletişim ve Tasarım bölümü 2. sınıf öğrencisiyim ve tabi ki de Galatasaray’lıyım =)
C: Kendini bildi bileli Ankara da yaşamakta olan, Galatasaraylı bir genç. :)

Genelde baktığınız zaman küçük yaştaki kız çocukları voleybol ile ilgilenir. Sizin futbol ile ilgilenmeniz biraz ilginç gelebilir insanlara..
G: Voleybolla uzaktan yakından ilgim yoktur, öncelikle bunu diyebilirim. Sanıyorum futbol ile ilgilenmemdeki en büyük etken çocukluk dönemimin Galatasaray’ın en parlak dönemine denk gelmesiydi.
C:90’lı yılların Galatasaraylı kız çocuğu olarak özetleyebiliriz bu durumu. O yıllarda bana başka bir renk, başka bir spor dalı çok uzaktı.

Özellikle bayan taraftalarımıza baktığınız zaman ya bir oyuncuyu sevdiği için takip eder veya yakışıklı oyuncular varsa maçları izler ama takımın ilk 11'ini bile bilmez :) Sizde durum biraz farklı sanırım, anlatırmısınız..
G: Baya farklı hem de! :) Futbol sevgimin bu kadar artmasında en büyük etken Galatasaray'ın 90lı yıllarda en parlak dönemini geçirdiği zamanlarda oynadığı maçlarıdır diyebilirim. Beşiktaşlı babam bile o zamanlarda ilgiyle takip ederdi Galatasaray'ın maçlarını. Ben de onunla beraber izleyerek futbolla ilgilenmeye başladım ve şu anda en büyük tutkum haline geldi futbol. Elbette etrafımdaki kız arkadaşlarım arasında sırf yakışıklı oyuncuları için Galatasaray’ı takip edenler var, onları da anlayabiliyorum, ama ben onlardan biri olmadım hiçbir zaman.
C:Kendi adıma şunu söyleyebilirim,benim bir şeye bağlanmam ve inanmam için benim değerlerimle örtüşmesi gerekiyor.Bir takımı tutmak için benim ona inanmam gerekiyor.Herkes benimle aynı fikirde olmayabilir,en yakın arkadaşlarımdan biri Harry Kewell sayesinde daha fanatik bir Galatasaraylı oldu.Normal,ama doğru değil. –tabi bana göre-


Biraz futbola dönelim, özellikle bayanların futbola bakış açısına dönelim.. Futbol ile aranız nasıl, Avrupa'daki takımlar, kurallar, hakemler vs. takip ediyormusunuz yoksa sadece Galatasaray'mı :)
G: Evde televizyon karşısında geçirdiğim zaman diliminde çoğunlukla spor kanalları izlerim, Dolayısıyla elimden geldiğince yayınlanan bütün maçları izlemeye çalışırım.. Avrupa futbolunda özellikle La Liga maçlarını yakından takip ediyorum, bunun nedeniyse Avrupa'da desteklediğim takımın Barcelona oluşu. Premier Lig’i de en iyi lig olarak gördüğüm için takip ediyorum, başta Manchester United’ın maçları olmak üzere bütün yayınlanan EPL maçlarını izlerim.
C:İspanyada Barca taraftarıyım, fakat Madrid’in maçlarını kaçırmam. İtalya Milana sempati duyarım ama Roma’nın maçlarını da izlerim,premier ligde Liverpool’un tarihine saygım vardır,onları izlemeyi seviyorum.Arjantin liginde ise tercihim Boca.


Ankara'da yaşayan iki öğrenci olduğunuzu biliyoruz, yaptığımız küçük araştırmalar sonrasında.. Galatasaray'ın Ankara'ya gelmesi demek sizler için ne anlam ifade ediyor?
G:Ne yazık ki öğrenci olduğum için istediğim her an Ali Sami Yen'e gitmek gibi bir fırsatım yok elimde, bu yüzden sezon boyunca en çok iple çektiğim maçlar Ankara maçları oluyor. Hatta sezon başında fikstür çekimlerini büyük bir heyecanla merak edişimin en büyük nedeni Ankara maçlarının tarihlerini bir an evvel öğrenmek istemem oluyor. Senede 3-4 kere takımımı görmek yetmiyor tabiki de ama Ankaralı taraftarlar olarak Ankara takımları da bir hayli fazla olduğu için istanbul harici diğer şehirlerde yaşayan Galatasaray taraftarlarına nazaran daha şanslı olduğumuzu da düşünüyorum.
C:Bizim halimizi en iyi İstanbul dışında oturan Galatasaraylılar anlar. Futbolla ilgiliyseniz başka bir şehirde yaşamak gerçekten çok zor.Bizim için yılın en güzel anı,19 mayıs stadyumuna adımımızı attığımızda sahada Galatasaray futbolcularını görmek.

Futbol, Türkiye ve Galatasaray kelimeleri geçtiği anda hemen bir takımın adı daha geçer; malum Fenerbahçe. Derbiler sadece futbolda değil her branşta söz konusu bildiğiniz gibi.. Sizler neler diyeceksiniz; özellikle son derbi hakkında ve genel görünüm itibariyle..
G:Son derbileri düşününce aklıma Galatasaray'ın veya Fenerbahçe'nin oynadığı oyundan çok hakem hataları, maç öncesi maç sonrası olayları geliyor ne yazık ki. Öncelikli olarak maçlarda sadece oynanılan oyunun konuşulduğu derbiler istiyorum.. Elbette bir Galatasaraylı olarak Fenerbahçeyi her branşta yenmemizi isterim, ama futboldan örnek vermek gerekirse, Fenerbahçeye yenilip de şampiyon olduğumuz senelerin sayısı da oldukça fazla, bunu da unutmamak lazım.
C: Son derbi hakkında söylenecek hiçbir şey yok aslında,bizim bütün ataklarımızın olumsuz sonuçlandığı,Fenerbahçenin bütün şutlarının gol olduğu klasik derbilerden biriydi.Genel olarak bu ezeli rekabeti seviyorum ben,zaman zaman tatsızlaşsa da gerekli olduğunu düşünüyorum.Karşımda daha seviyeli bir rakip takım taraftarı istiyorum tabii.Ama elimizde olan bu ne yazık ki..

Gözde & Ceyda peki Sami Yen'e geldiniz mi hiç? Böyle bir deneyim yaşadınız mı?
G: 5 kere gittim ben, en son geçen sene aralık ayındaki Galatasaray-Beşiktaş maçına gitmiştim, neredeyse 1 sene olacak ve gerçekten çok özledim Ali Sami Yen'i.
C: Ben 3 kez yaşayabildim bu deneyimi.


Biraz geçmişe inelim.. Galatasaray ile ilk tanışmanız ne zaman oldu, yani dünya gözüyle Galatasaray'ı canlı kanlı izlemeniz..
G: Ortaokuldayken tarihini tam olarak hatırlayamadığım bir Gençlerbirliği maçında izlemiştim Galatasaray’ı ilk kez, televizyonda izlediğim futbolcuları kanlı canlı karşımda görünce heyecandan ağladığımı hatırlıyorum.
C: İlk olarak 1998 yılında babamın işi için Trabzon da bulunduğum zaman izlemiştim.Gerçi deplasman maçıydı ama ilkti,güzeldi..

Ailenizden gelen tepkiler neler acaba bu taraftarlık konusunda öğrenebilirmiyiz =)
G: Evde maç izlememe alıştılar artık yıllardan beri, o yüzden çok aşırı tepkileri olduğunu söyleyemem. Hatta Beşiktaşlı olan babam keşke Beşiktaşlı olsaydın, seninle beraber maçlara giderdik de diyor! Annemse Galatasaraylı olmasına rağmen futbolla çok ilgili olmasa da sayemde o da Galatasaray hakkında pek çok şey biliyor, hatta geçen sene onu Florya’ya açık idmanı izlemeye götürmüştüm. Tek şikayet ettikleri nokta maçlara gitmem. Son zamanlardaki maçlara bakınca neredeyse olaysız maç olmuyor ne yazık ki, bu yüzden haklı olarak onlar da tedirgin oluyor ben maçtayken.

Biraz Galatasaray'a girelim dilerseniz.. Bu yıl muhteşem bir kadro, muhteşem bir takım ve teknik heyet.. Rijkaard, Neeskens gibi iki üstat, Roca ve Cuadrat gibi iki müthiş kondüsyoner.. Gerek takımda ve teknik ekipteki yapılanma, gerekse oyuncuların bu seneki performansları.. Kısa bir Galatasaray turu alalım sizlerden hem UEFA, hem TSL, hem transfer..
G:Yapılan transferler için öncelikle Haldun Üstünel'e teşekkür etmek lazım. Birkaç sene önce hayalini bile kuramadığımız yıldızlar şu anda Galatasaray forması giyiyorlar. Ve elbette teknik ekibimiz muhteşem. Blogdaki yazılarımda da diyorum hep, Frank Rijkaard ve ekibine sonsuz bir güven duyuyorum ben, ne yaparsalar doğrudur diyorum çünkü onlar birer efsane. Seneye oldukça iyi bir başlangıç yapmış olsak da şu anda bir duraklama döneminden geçtiğimiz ortada, ama bunda bu seneye diğer takımlardan çok daha erken başlamamızın da etkisi olduğunu düşünüyorum. Ayrıca yepyeni bir kadro kuruldu ve ilk etapta bu kadrodan büyük başarılar beklemek haksızlık olur. Çok değil, bir-iki yıl sonrasında bu kadroyla gerek Türkiyede, gerek avrupada büyük başarılara imza atacağımızı düşünüyorum.
C: Galatasaray adına çok güzel gelişmeler bunlar, fakat bu ekipten bir sezonda başarı beklemek yanlış olur. Galatasaray bir sürece girdi, eğer gerekli zaman tanınırsa başarıda ardından gelir diye düşünmekteyim.


Galatasaray denilince akla ilk olarak ne geliyor sizler için? Yada şöyle soralım Galatasaray sizler için ne demek?
G:Doğuştan Galatasaraylı olmasam da kendimi bildim bileli Galatasaray’lıyım diyebilirim, hayatımın her anında var sarı- kırmızı, bu yüzden Galatasaray benim için hayat demek.

Takımda gelecek vaadeden oyuncu veya oyuncular olarak gördüğünüz isimler varmı.. Yani PAF takım (A2 artık) oyuncularımızı takip ediyormusunuz?
G:Denk geldiğim zamanlarda Galatasaray TV'den A2 takımı maçlarını izliyorum. Özellikle en beğendiğim oyuncu Cem Sultan.

Galatasaray denildiği zaman UEFA CUP, SUPER CUP gibi başarılar geliyor fakat son yıllarda basketbolda aldığımız kupalar var ki bunlar özellikle Tekerlekli Sandalye Basketbolu'nda.. Mesela geçen sene bayanların kazandığı EUROCUP'tan ziyade Engelsiz Aslanlar'ın kazandığı Kıtalararası Kupa ve Şampiyonlar Ligi tartışmasız çok büyük başarılar.. Sizler ne diyeceksiniz bu konular hakkında.. Birileri malum tesadüf diyor :)
G:Onlara göre tesadüf olsa da, kupalar bizim müzemizde diyorum ben de:) Şaka bir yana, Türk takımları içinde her branşta öncü olmak çok gurur verici. Sizin de dediğiniz gibi Engelsiz Aslanlar tabir-i caizse tarih yazıyorlar, hepsine gönülden teşekkürler.
C: Galatasaray’ın yarıştığı her kulvarda başarılı olmasını isteyen biri olarak çok mutlu oluyorum bu başarılar sonucunda. Özellikle Engelsiz Aslanlar çok büyük işler başardılar. Takdir edilmesi, gurur duyulması gereken işler başardılar.


Bizler sizlere soralım, sizler tek kelimeyle cevap verin :)
Galatasaray: G:hayat C:İnanç
Ali Sami Yen: G:efsane C:Önder
Aslantepe: G:gelecek C:beklenen
Metin Oktay: G:10 C:vefa
Arda Turan: G:kaptan C:sahadaki biz
Emre Aşık: G:yaşlanmıyor! C: istikrar
Bülent Korkmaz: G:cesur C:bağlılık
Hakan Şükür: G:kral C:Kral
Harry Kewell: G:lord C:Lord
Frank Rijkaard: G:mucize C:üstat
Adnan Polat G: 20:45 C:20:45
Işıl Alben G:kraliçe C:Taçsız kraliçe
Sedat İncesu: G:gurur C:zoru başaran


Blog ekibimiz hakkında söylemek istedikleriniz varmı acaba..
G-C :FCN blog, her gün okuduğumuz bloglardan birisi. yaptığınız maç analizleri ve yalnızca futbol değil, her branştan yazdığınız yazıları keyifle okuyoruz. Henüz yeni bir blog olmamıza rağmen, bize kendimizi tanıtma ve anlatma fırsatı verdiğiniz için size ne kadar teşekkür etsek az.

Bizlere zaman ayırıp sorularımızı cevapladığınız ve bu keyifli sohbet için sizlere teşekkür ederiz. Son olarak söylemek istediğiniz birşey varmı :)
G:Ben de bu keyifli sohbet için size teşekkür ederim.
C:Gözde’ye aynen katılıyorum, bu keyifli sohbet için teşekkürler FCN BLOG ekibi.

Hiç yorum yok

Okumuş olduğunuz başlık hakkındaki yorumunuzu bırakmak için lütfen aşağıda bulunan alana görüşlerinizi belirtiniz. Unutmayınız ki; yorumlarınız blog ekibinin onayı doğrultusunda görüntülenecektir. Hakaret ve küfür içeren yorumlar onaylanmayacaktır.

Blogger tarafından desteklenmektedir.
google.com, pub-1379219663774483, DIRECT, f08c47fec0942fa0