Soru&Cevap | Burak Eren: Riekerink kendisine ne denilirse onu yapıyor!

Sezona çok iyi başlayan ancak sezon ilerledikçe kenar yönetiminin yetersizliği yüzünden bu performansını sürdüremeyen ve zirveden uzaklaşan Galatasaray, hafta sonu aldığı Kasımpaşa galibiyeti ile yeniden zirveye yaklaştı. Sezon içinde bir çok oyuncusundan istediği performansı alamayan takımımızı, yaklaşan ara transfer sezonu öncesinde Burak Eren (Sportif Cümleler) ile konuştuk.. 

Yaz dönemi sonrası konuştuğumuzda belki de son yıllarda geçirdiğimiz en iyi yaz dönemlerinden biri olduğunu dile getirmiştik. Ancak şu an baktığımızda takımımızda hala ciddi sorunlar ve eksiklikler olduğunu görüyoruz. Sence bunun nedeni yazın yaptığımız yanlış değerlendirmeler mi yoksa sene içinde Riekerink'in gerekli dokunuşları yapamaması mı?
Riekerink'in herhangi bir dokunuş yapacak durumda olduğunu düşünmüyorum, son yaşananlardan da gördüğümüz üzere, kendisine ne denilirse onu yapıyor. 

Transfer dönemiyle ilgili sorun yok aslında, verilen bazı bonservis ve yıllık ücretler anlamsız yüksek kaldı ama doğru isimlerin alındığını da düşünüyorum. Eksik kaldı tabii, sadece lig denildi ve bu noktada rotasyon doğru noktaya taşınmadı bence. Bunu görmedik, o an sadece destek noktasındaydık ve maalesef acı faturayı bu günlerde de ödüyoruz. İyi olmasını beklediğimiz bazı isimlerin yarattığı hayal kırıklıkları da var tabii. Sigthorsson hala sakat, Josue ve Cavanda benim beklentimin çok gerisinde gibi.

Geride kalan 13 haftada çok bariz bir şekilde forvet ve sol stoper ihtiyaçlarımızın olduğunu gördük. Hatta bunlara sağ bek, yedek sol bek, sağ kanat bölgelerini de ekleyebiliriz. Devre arasındaki transfer döneminde sence bunlardan hangilerini doldurabiliriz veya doldurmalıyız?
Stoper yüzde 100 ihtimalli alınacaktır. Sol stoper olursa iyi olur ama sol stoperi de bulmak güç. Sol veya sağ stoper diye çok takılmıyorum, aranan isim lider vasıflı bir stoper olmalı. 

Sağ bek ihtiyacı bana sorarsan yok, Linnes'in oynaması gerekiyor. Sol bek konusunda ise yedek sol bek değil de Carole'yi yedeğe atacak bir sol bek ihtiyacı var. Forvet deniyor mesela, buna da katılmıyorum. Podolski ile orayı doldurmak, Eren Derdiyok'la da taşımak mümkün. Asıl ve en önemli ihtiyaç kesinlikle sağ açık. Vargas ismi geçiyor mesela, bence doğru adım. Bana sorarsan bir de 8 numara diyorum, Selçuk İnan dışında bir 8 numara yok ve onu da tartışıyoruz zaten.

Son dönemde Eren'i oyun sistemimiz içerisinde doğru kullanamadığımız için forvet bölgesinde Podolski'yi kullandık ve daha iyi katkı aldık. Sigthorrson'un da sakatlık sorununun oynamasına engel olacağı konuşuluyor. Sence olası forvet transferinde aradığımız tarz nasıl olmalı?
Bence olası bir forvet transferi olmamalı. Podolski ile sahte 9'u oynuyoruz, Eren Derdiyok'la ise pivot ihtiyacı karşılanıyor. Sigthorsson'la da önde baskı kurabilme anlamında iş yapacaktık ama kullanamıyoruz. Bence sağ açık gerekecek, forvet özellikli bir isim olması da önemli. Podolski ile sahte 9 oynuyoruz, gezerek oynuyor, alan boşaltıyor. O alanı da forvet özellikli bir sağ açıkla doldurabiliriz, 2. soruda da dediğim gibi Vargas bu konuda doğru tarz. Eren Derdiyok'la oynamamız durumunda ise çizgiyi iyi kullanabilecek, tam bir kanat oyunu oynayacak sağ açık gerekir.


Orta saha rotasyonuna baktığımızda Selçuk, Tolga ve De Jong'u görüyoruz. Uzun vadede düşündüğümüz zaman sence yeterli bir rotasyon mu bu Galatasaray adına?
Aşırı yetersiz bir rotasyon, özellikle de 8 numara noktasında. Bu dar rotasyon yüzünden gerektiği zaman üçlü orta sahaya da dönemiyoruz mesela, Selçuk İnan'ı da düşüren bir unsur bu. Tolga Ciğerci & Nigel De Jong da bir arada olmuyor, bunu da gördük. Orta sahayı doğru kurgulayamadık maalesef.

Biraz isim isim konuşursak, son dönemde stoper bölgesi için Ranocchia ve Sakho; forvet bölgesi için ise Bajic isimleri konuşuldu yerli ve yabancı basında. Bu isimler bizim ihtiyaçlarımızı karşılar mı?
Ranocchia karşılamaz, aradığımız profil hiç değil. Uzun boylu, ayağını temiz sayabileceğimiz, tecrübeli ama ağır bir isim, Serdar Aziz'le yan yana konduramıyorum. Sakho ise sol stoper, daha hızlı, aradığımız profile daha çok uyuyor ama zor iş, daha iyi talipleri mutlaka olacaktır. 

Forvet konusunda ise bence bir ihtiyaç yok, Bajic genç ve iyi bir forvet ama Galatasaray'da da arkada bekleyecek, bunun da bir anlamı olmayacak. Sağ açık noktasındayım ben, çok fazla Vargas dedim belki ama forvet özellikli böyle bir kanat oyuncusu profile çok daha yatkın.

Gideceklerden bahsedersek; aslında uzun bir liste sayabiliriz burada. Chedjou, Hamit, Sigthorrson ile yolların ayrılmasını bekliyorum. Basında Linnes'in de takaslarda kullanılabileceği konuşuluyor. Sence kimler gitmeli takımdan?
Linnes'i gönderen zihniyetin akıl olarak uzak diyarlara gitmesini temenni ederek başlayalım. Chedjou kesinlikle gitmeli ki gidiyor, vadesi doldu, kafasına ayrılığı da koyduğu için katkı almak imkansız. Hamit Altıntop da gidebilir ama şu aşamada varlığı ya da yokluğu çok bir şey ifade etmiyor. Sigthorsson için herkes gidecek diyor ama o kadar kolay değil, kiralık anlaşmasını fesih etmenin de bazı yaptırımları olacaktır. 

Bana kalsa birçok isim gitmeli ama gitmeyecekler. Sabri Sarıoğlu diye başlarım listeye, Yasin Öztekin'lere kadar uzanırım. Ama bu da Ocak ayında zor bir iş, bu yönetim vizyonunda ise bütünüyle zor bir nokta.

Son olarak da bu yaz yaptığımız transferlerle ilgili kısa kısa sorular sorarsak;

-- En büyük hayal kırıklığı? Elbette Sigthorsson, kendisini hiç izleyemedik ama oynayan futbolculardan yola çıkarsak Cavanda diyorum. Ben şu tabloyu hiç beklemiyordum.

-- En şaşırtanı? İyi anlamda Tolga Ciğerci, geldiği gibi şu yükselişi asla beklemiyordum. Şu sıralar o da düşüşte ve sakat, umarım toparlar.

-- İyi ki alınmış dedirteni? Bu da Tolga Ciğerci olur, şu an en verimli transfer o gibi görünüyor.

1 yorum:

  1. Linnes in Sabri yada Cavanda dan bir fazlasını göremiyorum. Sene başındaki Manchester maçında bu takımda oynayamayacağını gösterdi. Gerçi mevcut sağbeklerden hangisi yeterli diyebiliriz. Sanki Semih mevcut sağbeklerden daha iyi. En azından defansif açıdan diğerlerinden bir gıdım iyi

    YanıtlaSil

Okumuş olduğunuz başlık hakkındaki yorumunuzu bırakmak için lütfen aşağıda bulunan alana görüşlerinizi belirtiniz. Unutmayınız ki; yorumlarınız blog ekibinin onayı doğrultusunda görüntülenecektir. Hakaret ve küfür içeren yorumlar onaylanmayacaktır.

Blogger tarafından desteklenmektedir.
google.com, pub-1379219663774483, DIRECT, f08c47fec0942fa0