[ÇEVİRİ] Emmanuel Eboue zor günler geçiriyor..

İngiliz medyasının önde gelen kuruluşlarından Mirror'un bugün yayınladığı haber futbol gündemine bomba gibi düşerken, bir dönem Galatasaray'da forma giyen savunma oyuncusu Emmanuel Eboue'nin yaşadığı ekonomik krizden kaynaklanan yaşam savaşı dikkatleri çekti. Mirror'un geniş yer verdiği haber ve röportajda Eboue eski takımlarından yardım talebinde bulunurken, bizlerde tüm haberi sizin için çevirdik. İyi okumalar..

Eboue, Premier Lig'de geçirdiği yedi yıllık kariyerden sonra sahip olduğu tüm mal varlığını kaybetmesinden dolayı kendisini intiharın eşiğine sürüklüyor. On bir sene önce dünyanın en iyi maçlarından birinde kadroda yer alıyordu. Harika bir yedi yıllık kariyer boyunca milyonlarca pound maaş kazanıyor, köşkte yaşıyor ve lüks arabalar sürüyordu.

Eski Arsenal savunma oyuncusu Eboue şu an icra memurlarından kaçıyor, arkadaşının evinde uyuyor, bir yere giderken otobüs kullanıyor ve kirli çamaşırlarını elde yıkıyor. Çünkü bir çamaşır makinesi dahi yok. Bugün, 34 yaşındaki eski futbolcu bu değişimin kendisini intihara sürüklediğini söylüyor. Eboue ayrıca "Tanrıdan bana yardım etmesini diliyorum. Sadece o aklımdaki bu düşünceleri söküp atmama yardımcı olabilir." diyerek yaşadığı psikolojiye dair örnekler sunuyor. 

Eboue'nin hikayesi üzücü olduğu kadar şaşırtıcı da. Kendisi, benzer durumu yaşama olasılığı olanları cesaretlendirmek için oldukça dürüst ve açık bir şekilde konuşuyor. Sunday Mirror, "Time to Change" kampanyası boyunca Eboue'nin şu an yaşadığı mental rahatsızlık ile geride kalan 6 sene boyunca mücadele etmişti.

Kariyerinin zirve noktasında Arsenal taraftarının favorisiydi. Eboue, 2006 Şampiyonlar Ligi Finali'nde Barcelona ile mücadele eden tarafta yer alıyordu. Arsenal o gün kaybetmişti fakat Eboue o gün ile kahraman olarak hafızalarda yer almıştı. Mutlu tavrı, gol sevinçleri ve 2012 Afrika Kupası'nda final görmesine yardımcı olan yeteceği de bunların cabası. O haz, şimdi ise yerini gözyaşı ve gelecek kaygısına bıraktı. Eboue şu an mental rahatsızlığından dolayı futbol oynayamıyor. Ve bu durum onu uçurumun kıyısına itiyor.

Eboue'nin durumunu özetlersek;
-  Tatsız bir boşanma sürecinden kayıp çıktı. Eski karısı Aurelie kazançlarının artık yeni sahibi.
- İcra memurlarından ve polislerden sürekli kaçıyor, çünkü yakalanırsa geriye kalan bir evini mahkeme karısına devredecek.
- Üç çocuğunu Haziran'dan beri görememenin kırgınlığı içerisinde.
- Kendisini yetiştiren büyükbabasını kanserden kaybetti, ayrıca kardeşi de bir motosiklet kazasında yaşamını yitirdi. Bu olaylardan yakınıyor.

Şu an Eboue'nin eski karısı Aurelie ile paylaştığı Kuzey Londra'daki evin haklarından vazgeçmesi için tanınan süreyi üç hafta geçmiş durumda. Eboue kendisi yapmasa da bir yetkili evin devri için imzayı atacak. Eboue büyük bir köşk almadan önce karısı ile beraber bu evde mutlu yaşıyorlardı. Şimdi Aurelie o köşkü de satılığa çıkarmış durumda.

Eboue şu an kapısının çalınıp evinden ayrılmasını istenmesini bekler vaziyette. Çünkü karısı yakında oturduğu evi de kiraya vermek isteyebilir ve o bunu anlayışla karşılıyor. "Herhangi bir avukat tutmaya gücüm yetmiyor. Evimdeyim fakat korkuyorum, çünkü polisin kapıma ne zaman dayanacağını bilmiyorum. Bazen bütün ışıkları kapatıyorum, insanların benim içeride olduğumu bilmelerini istemiyorum. Bu benim kendi evim, bu evi alırken mücadele vermiştim fakat şimdi korkuyorum. Diğer sahip olduğum şeyleri satmayacağım çünkü bunun adil olmadığını biliyorum, sonuna kadar savaşacağım" diyor eski yıldız.

Eboue, futbolculuk döneminde Arsenal ve Galatasaray'daki milyonlar kazandığı günlerden sonra büyük bir düşüş içinde. Premier Lig rüyası geçen sezon buhar oldu. Ardından eski menajeri ile yaşadığı sorunlardan dolayı FIFA'dan 12 aylık ceza aldı. Fildişi Sahilleri asıllı eski yıldız oyuncu, varlıklarının yönetimi için hiçbir profesyonel destek almamış. Kendisi de paraya karşı oldukça tecrübesiz davrandığını kabul ediyor. Ayrıca kendisine yanlış tavsiyeler veren insanlara uyup büyük kayıplara sebep olan yatırımlar yapmış. Eboue şu an finansal yönetiminin ne kadar kötü olduğunu anlamış bir şekilde cezasını çekiyor. Aurelie ile bankaya defalarca kez gittikleri olmuş. Eboue bazen banka personelinin kendisini Arsenal çalışma tesislerinde ziyaret edip imza aldıklarını bile hatırlatıyor. Eboue şimdi diğer Afrikalı genç futbolcularının kendi hatalarından ders çıkarmasını istiyor. Emmanuel Eboue yaşadığı sürece bağlı olarak "Geriye dönüp baktığımda kendime ne kadar saf olduğumu söylüyorum ve bunu daha önce neden fark etmediğim için kendime kızıyorum. Bu çok zor. Kazandığım bütün parayı çocuklarım için eşime gönderdim. Galatasaray'da 8 milyon euro kazandım, 7 milyonunu eşime gönderdim. Bana ne imzalamam gerektiğini söylediyse, imzaladım. O benim karım. Fifa ile arkadaşlarımın yanlış tavsiyesi yüzünden problem yaşadım. Beni düşünmesi gereken insanlar beni Fifa'dan ceza almaya itti." cümleleriyle durumu açıkladı.

Karısının el koyduğu araçlardan sonra Eboue elinde Oyster Card'ı (Londra toplu taşıma araçlarında kullanılan kart) ile Londra toplu taşımasını kullanıyor. Üstelik kimseye karşı tanınmamak için elinden gelen çabayı göstererek.

Şimdi vaktini eşi tarafından alınmak üzere olan evi ve geceleri yatarak geçirdiği "kardeşim" dediği arkadaşının evinde geçiriyor. Televizyon izlerken ise eski takım arkadaşlarının futbol kanallarında yaptığı yorumları görüyor. Eski takım arkadaşı Henry hakkında "Thierry'i gördüğümde onun adına mutlu oluyorum fakat kendi durumum karşısında utanıyorum" diye belirtiyor. Ayrıca "Eski takım arkadaşlarım veya rakiplerimi gördüğümde kendime "Ben de hala orada olabilirdim" diyorum. Kendime kızıyorum. Onları izlemek oldukça zor." cümleleriyle yaşadığı buhranı anlatıyor.

Şimdi kardeşim dediği arkadaşı Yasmin ve eski futbolcu arkadaşı Lomana Lua Lua sayesinde ayakta duruyor. Onların desteği oldukça hayati. Yasmin hakkında "Onun evi benim için bir sığınak. Orada güvendeyim ve saklanıyorum. Onun çocukları var. Onları rahatsız etmemek için alt katta yatıyorum." diyor.

Eboue, Christmas zamanını çocuklarından ayrı geçireceği için yıkılmış durumda. Bu durum hakkında "Bu durum beni çok incitiyor. Beni eskiden ararlardı, şu an ise hiçbir iletişimimiz yok. Onlardan ayrı ve yalnız olmak bana çok zarar veriyor" diye belirtiyor.

Eboue çamaşır makinesinin bile olmaması hakkında "Her gün pantolonlarımı, çamaşırlarımı ve kıyafetlerimi elde yıkıyorum. Ellerim çok sert. Çiftlikte çalışırmışım gibi zor bir durum" diye bahsediyor. Süreç hakkında yaşadığı zor günler için ise "Büyükanneme teşekkür ediyorum çünkü o bana çamaşır yıkamayı, yemek pişirmeyi, temiz olmayı ve her şeyi bana gençken öğretti. Tanrıya şükretmeye devam ediyorum. Yaşamaya devam ediyorum. Yaşadıklarımın kimsenin başına gelmesini istemiyorum." cümleleriyle devam ediyor.

Eboue oynamaya devam etmenin hayalini kuruyor. Bu Arsenal de olabilir, Profesyonel Futbolcular Derneği de. Eboue "Her yerden gelecek yardıma açığım fakat eski kulübümden gelecek bir yardım beni çok ama çok mutlu eder. Belki genç oyunculara yardımcı olurum. Profesyonel Futbolcular Birliği, menajerimle problem yaşadığım günlerde bana çok yardımcı olmuştu. Belki bana çok da önemi olmasa bile küçük bir iş verirler. Belki orada eskiden birlikte oynadığım veya rakip olduğum oyuncuları görürüm. Bu beni utandırır ama üstesinden gelebilirim." diyerek bitiriyor sözlerini..

**Çeviri FCN Blog editörleri tarafından yapılmıştır. Kaynak gösterilmeden kullanılamaz!

Hiç yorum yok

Okumuş olduğunuz başlık hakkındaki yorumunuzu bırakmak için lütfen aşağıda bulunan alana görüşlerinizi belirtiniz. Unutmayınız ki; yorumlarınız blog ekibinin onayı doğrultusunda görüntülenecektir. Hakaret ve küfür içeren yorumlar onaylanmayacaktır.

Blogger tarafından desteklenmektedir.
google.com, pub-1379219663774483, DIRECT, f08c47fec0942fa0