Mustafa Cengiz: Rövanşist duygularla hareket ediyorlar..

Galatasaray Başkanı Mustafa Cengiz, 29 Eylül Cumartesi günü Haliç Kongre Merkezi'nde yapılacak Olağanüstü Mali Genel Kurul öncesinde GS TV'de yayınlanan "Gündem Özel" programında basın mensuplarının sorularını yanıtladı. Mustafa Cengiz, Genel Kurul'dan, transfere, stat sorunlarından, UEFA yaptırımlarına kadar her şeye değindi.

"GÜVENLİK KAMERALARINI KONTROL EDİYORUM"
"Medyanın bazı kesimleri benim çok konuştuğumu söylüyor" diyerek başlayan Cengiz, "Hatta güvenlik kameralarına bile demeç verdiğimi iddia ediyor. Şaşırıyorum. Her gördüğüm güvenlik kamerasını kontrol ediyorum demeç veriyor muyum diye. Bakıyorum, vermiyormuşum." 

"75 MİLYON TL ÖDEME YAPTIK"
"Basında arkadaşlar 'Maaşlar ödenmiyor, Florya'da sıkıntı, TC pasaportlu oyuncuların maaşları ödenmedi, diğerleri ödendi' diye yazmış. Taraftarlarımız şunu bilsin ki dün itibarıyla futbolculara ve kulüplere (Manchester City, Sao Paulo) 75 milyon TL'ye yakın ödeme yaptık. Ağustos sonu itibarıyla futbolculara borcumuz sıfır."

"TEVECCÜH OLMAZSA BİZ ÇEKİLİRİZ"
"Biz Galatasaray'da hizmetkarız. Buraya gönüllü geldik. Teveccüh olmazsa biz çekiliriz. Nedir bu? Başarısız olursun, mali hedeflerine ulaşamazsın, UEFA'dan ceza yersin, sermaye artırımını yapamazsın, elektriğin kapanır, bakkala borcun olur... O zaman çekilirsin."

"RÖVANŞİST DUYGULARLA HAREKET EDİYORLAR"
"Belli bir kesim bizden çok rahatsız. Rövanşist duygularla hareket ediyorlar. İnsanın gözü görmek istediğini görür, kulağı duymak istediğini duyar. Ağız kısmına geçmiyorum, o herkeste var..."

"EN BÜYÜK DESTEĞİ TARAFTARDAN ALDIK"
"Ben yetki istemedim, zorunlu hukuksal düzenleme istedik. Kim istiyor bunu? Benim profesyonellerim istiyor. Ne için? Yeni birtakım, planlar, düzenlemeler, arsalar için istiyorlar. Tek tek açıklayacağım. Galatasaray'ın genetik kodlarında şeffaflık vardır, olması gerektiği gibi davranıyorum, özel bir karaktere sahip olmanıza gerek yok. Galatasaray başkanı bir şeye söz veriyorsa o sözünü, ölür, yine tutmak zorundadır. 330 tane dava var, transfer yasakları var. Benim önce bu toprağı kaldırmam gerekiyordu. Taraftar sahiplendi bizi, biz hiçbir şey yapmadık, taraftar yaptı. Kesin gözüyle bakılan UEFA cezasını engelledik. İnişten kalkışa geçtik. UEFA çok açık, samimi ve dürüst bir şekilde bizi değerlendirdi. Asla hesaplarımızda tek bir hata olmadı. En büyük desteği taraftardan aldık. Biz cebimizden 50 milyonu, 100 milyonu koymadık."

"GALATASARAY ADASI'NI ASLA SATMAYACAĞIZ"
"İstediğimiz yetkilerin, düzenlemelerin hiçbirinde satış istemi yok. Bunlar olması gereken şeyler. 31 Mayıs 2018'e kadar yetkiliydik, ben bunları almak zorundayım. 31 Ekim'e kadar imar yasası çıktı. 1 ay içinde başvuruları yapmam lazım. Şimdi anlatıyorum ama genel kurulda yine anlatacağım. Ada'yı biz yıktırmadık. Ada yıkıldı, Dursun Bey'den sonra devraldım. Kucağımızda bulduk problemi. Yıkan ben değilim, yıkılmasını isteyen de ben değilim. Taç Spor'un yıkılması vardı geldiğimizde, engel olduk. Kasada 1 milyon varmış, alacağız, paraya ihtiyacımız var. Galatasaray Adası bizim, asla satmayacağız ve asla bir kiralama konusuna girmeyeceğiz."

"HAYALLERİM FATİH HOCANIN HAYALLERİYLE ÖRTÜŞÜYOR"
"Benim hayalim Galatasaray'ı borçsuz hale getirmek ve Avrupa'nın zirvesine getirmek. Hayallerim sayın Fatih Terim'in hayalleriyle örtüşüyor. Galatasaray'ın dünya çapındaki bilinirliği, kabul edilişi ve tanınırlığı çok yüksek. Ben kişisel olarak değil Galatasaray olarak yurt dışında bunun avantajını çok görüyorum. Umarım hayalim gerçekleşir ve Galatasaray dünyanın tepesine oturan bir kulüp olur."

"24 SAATİM KULÜPTE GEÇİYOR"
"Benim 24 saatim kulüpte geçiyor. Oğlum şirketle ilgili evrakları getirdiğinde rahatsız oluyorum, çocuk da şaşırmış durumda. Az uyuyoruz hepimiz, yurt dışı dahil günübirlik gidiyorum. Yemin ediyorum dört günlük bayram tatili zehir oldu, hanımla tartıştık. Demek ki gönül verdiğiniz bir şeye bağlandınız mı kalıyorsunuz ve o sizi yaşama bağlıyor. Spor kulübü yöneticiliği normal insanların yapacağı şey değil. Sizin elinizi öpecek insanlar ağır küfürler edebilir, siz duymasanız yakınlarınız duyabilir."

"MAÇ DÜDÜĞÜNE KADAR ÜRKTÜM"
"Galatasaray başkanı kalkıp ülke ülke gezmez, oynanan maça bakıp merkez aksıyor, pivot santrfor demez. Forvet sözüne de çok kızıyorum, bizde forvet çok var, pivot santrfor yok. Altı tane forvet var, üzülüyor çocuklar forvet yok denince. UEFA standartları gereği sıkıntılarımız vardı ama kiralık oyuncu bulma anlamında zorlandık, olmadı. Modeste de sorununu çözemedi. Tespit edilen yüzlerce oyuncudan bazen hiçbiri olmayabilir. İstediği kadar kızsın taraftar. Yeniden UEFA'ya giderseniz, men alacaksınız dediler. Tekrar incelemeye aldılar, ürktüm, maç düdüğüne kadar ürktüm. Hiçbir avukata da para vermedik."

"GOMİS GİTMEK İSTİYORDU"
"Gomis'in bahtı açık olsun. Kesinlikle gitmek istiyordu. Üç yıl için aldığı para 150 milyon TL. Yani 21 milyon euro... 150 milyon TL'ye bir stat yaparsınız. Adam bu parayı alıyor. Giderken de bizi öptü sarıldı, çok sevinçliydi. İnşallah orada penaltıları kaçırmaz."

"FATİH HOCA ÇOK ENTERASAN BİR İNSAN"
"Hocam çok enteresan bir insan. Hocamın önüne bir şey koymak da çok güç. Biz de boş kağıda elimizi uzatabiliriz. Ben, hocamla bütün görev sürem boyunca birlikte olmak isterim."

"STAT IŞIKLANDIRMASI İÇİN GÖRÜŞMELER BİTMEK ÜZERE"
"Stadımızın gece ışıklandırması için bir firmayla görüşüyoruz, hemen hemen bitti. Lokomotiv maçında ilk denemesini yaptık. Tabii gündüz güzelliği de istiyoruz. Gri görüntüden taraftar olarak ben de rahatsızım. Şehrin bir mobilyası olmalı. TEM'den geçiyor, uçaklar görüyor, bu dönem için değil ama gelecek dönem için planlarımız arasında stadın gündüz dıştan görünümü."

"MODESTE ALSIN BONSERVİSİNİ GELSİN"
"Bizim elimizde 100 milyon dolar da olsa transfer yapamayız. Bizim bir futbolcuyu atmamız gerekir, hemen millet şunu şunu atın diyecek, ben aktifimdeki hiçbir futbolcuyu kötüleyemem. Uyarımı ve gereğini yaparım ama açık alanda yapmam. Taraftarın kızdığı futbolcuyu biliyorum, ben de kızıyorum ama açık alanda söylemem. Zorla mı yollayacaksın? UEFA attığımız her adımı takip ediyor. Alınan oyuncuları UEFA'ya hemen gönderip ücreti bu diyoruz. Onlar da bize şu kadar kaldı diyor. Biz daha çok kiralık futbolculara yöneldik. Scout ekibimiz şu an çalışıyor. Önümüze bir veya iki-üç futbolcu getirecekler, bizim UEFA sınırlamaları içinde gereğini yapacağımızdan taraftar emin olsun. Modeste alsın bonservisini gelsin. Bir santrafor için Galatasaray'ın geleceğini tehlikeye atamam"

Hiç yorum yok

Okumuş olduğunuz başlık hakkındaki yorumunuzu bırakmak için lütfen aşağıda bulunan alana görüşlerinizi belirtiniz. Unutmayınız ki; yorumlarınız blog ekibinin onayı doğrultusunda görüntülenecektir. Hakaret ve küfür içeren yorumlar onaylanmayacaktır.

Blogger tarafından desteklenmektedir.
google.com, pub-1379219663774483, DIRECT, f08c47fec0942fa0