ÖZEL | Endoğan Adili: Ben asla yattığı yerden para kazanan biri olmadım!

Endoğan Adili
Galatasaray'ın büyük umutlarla Basel'den transfer ettiği ancak sarı-kırmızılı formayla hiçbir resmi maça çıkamayan Endoğan Adili, bunun sebeplerini ve neden o dönem Türk pasaportu alamadığını ekibimizden Can Bedel'e anlattı. Yaşadığı sakatlıklardan dem vuran Adili, Galatasaray'da oynayabilmek için Abdurrahim Albayrak'a yaptığı teklifi de ilk kez FCN Blog'a açıkladı.

Galatasaray'a transferinle başlayalım. O süreç nasıl gelişti biraz anlatabilir misin?
2013 yılında Basel'de oynuyorum kamptayız. 19 yaşındayım ve Basel'de çok forma şansı bulamamıştım çünkü önümde Mohammed Salah vardı. Ama o zaman çok iyi bir formdaydım ve Avrupa'dan, Türkiye'den ve İsviçre'nin başka takımlardan birçok teklif almıştım. Fakat ben Basel'den ayrılıp Avrupa'ya  gitmek istiyordum. Sonra kamptayken telefon geldi. Anadolu takımlarına gitmek istemediğimi menajerime o zaman söylemiştim ve menajerime beni arayıp "seni Galatasaray istiyor" dedi. Aynı akşam da sayın başkan Ünal Aysal beni arayıp, "Evlat Galatasaray'da oynamak ister misin?" diye sordu. Ben zaten daha aramadan önce çok heyecanlıydım çünkü benim bütün ailem hasta Galatasaraylı. Bana başkan onu sorduğunda hiç düşünmeden Galatasaray için oynamak istiyorum dedim. Başkanım da "tamam bavulunu topla ve İstanbul'a gel" dedi. Benim için bir çocukluk hayalim gerçekleşmişti. Hiç unutmam. Basel'den ertesi gün ayrılıp İstanbul'a uçmuştum.

Galatasaray'a transfer olduğunda Türk pasaportu alma durumunda vardı ancak olmadı. Bu nedenle de yabancı statüsünde oynadın. Türk pasaportunu neden alamadın, o süreci anlatabilir misin?
Galatasaray'a geldiğimde aslında biraz durumlar karışıktı şöyle anlatayım bir anda Türk vatandaşı değildim öteki yandan yabancı statüsü kısıtlıydı ve kontenjan doluydu. Şimdi benim babam Türk vatandaşı, pasaporta sahip ama annem Arnavut ve Türk değil. Sonra araştırdık. Babam Yugoslavya'dan Türkiye'ye göç etmiş Türk vatandaşı olup İsviçre'ye gidip orada çalışmaya başlayıp kalmış. Babam bana  18 yaşından önce benim için vatandaşlığa başvursaydı hemen olurdum ama ben 19 yaşındaydım ve kanuni göre 5 sene Türkiye'de yaşayıp sonra vatandaş olabilirdim.

O süreçte aynı zamanda iste ben Galatasaray'da tam 1 ay antrenmana çıkmıştım. Hiç bir sözleşme imzalamayıp idmanlara çıkıyordum  ve bunu Mancini hoca bilmiyordu. Bir ay geçti beni eski takımım geri çağırdı. Basel'e  dönmek için ben sayın Mancini hocaya gidip bunu  söyledim ve şaşırmıştı çünkü beni çok beğeniyordu ve yönetime sözleşme verilmesi gerektiğini söylemişti. Ertesi gün Galatasaray'da 5 yıllık sözleşmeye imzamı attım. Çok mutlu olmuştum. Aynı gün imza attıp antrenmana çıktım ve maalesef imza attıktan sonra sakatlanıp çapraz bağlarım koptu. Menisküsümde de yırtık tespit edildi. O gün bir yandan mutluydum ancak aynı zamanda benim için dünya yıkılmıştı.



Galatasaray'a büyük umutlarla gelmiştin ancak hiç beklendiği olmadı. Öncelikle o döneme ilişkin neler söylemek istersin neden işler yolunda gitmedi? 
İlk sakatlık dönemimde tam 6 ay sahalardan uzak kalmıştım. O dönemde camiada çok şey değişti. Roberto Mancini ayrılmıştı, Cesare Prandelli dönemi başlamıştı. Sonrasında sayın Başkan Ünal Aysal istifa etmişti ve yeni bir başkan seçilmişti. Artık yabancı kontenjanı da serbestti. Ben tam 6 ay sahalara dönmek ve yeni hocaya kendimi göstermek için çok çalışmıştım ancak  yeni yönetim benim lisansımı çıkarmamıştı. Yeni yabancı oyuncular transfer edip beni kadro dışı bırakmıştı. Çok üzülmüştüm hala şans bekliyordum.  Beni U21 takımına yolladılar. Orada 2 hafta idmanlara çıktıktan sonra yine aynı dizimden sakatlık yaşadım, çapraz bağlarım koptu. Aslında şaka gibiydi tam 10 ay sahalardan uzak kalmıştım. 

Galatasaray'da oynadığın dönemde İsviçre ekibi FC Will'e kiralamıştın fakat orada da çok fazla forma şansı bulamamıştın. Will dönemin için neler söylersin?
10 ay sonra yine sahalara dönmüştüm fakat fiziksel olarak daha hazır değildim. Hala dizimde problemlerim geçmemişti. Sonuçta 6 ayda iki ciddi ve ağır ameliyatlar yaşamıştım. Futbola döndüğüm için bile kendimi mutlu hissettim. Çünkü futbol hayatim bitti zannetmiştim.  Erdal Keser o dönemlerde Will takımında sportif direktördü. Beni arayıp FC Will projesini anlattı. MNG grubu Will'i satın almış ve birçok Türk oyuncu oraya gitmişti zaten.

Erdal hocayı kırmayarak oraya gittim çünkü benim yeteneğimi biliyordu. Will'e gittikten sonra 1 ay olmadan Mehmet Nazif Günal (MNG Kargo sahibi) başkandı. Erdal Keseri yolladı ve 10 tane yeni oyuncu transfer edip kendi oyuncularını oynattı. İngiliz hocamız vardı. Kevin Cooper bana gelip "seni oynatmak istiyorum ama yukarıdan oynatma dendi" diyerek durumu açıkladı. Düşünün, yönetim benim oynamamı istemiyordu. Sesimi çıkartmayıp sezon sonunda Galatasaray'a geri döndüm. Bugüne kadar neden oynamadığımı, sebebini gerçekten bilmiyorum.

Endoğan Adili

Geçmişe dönüp baktığında keşkelerin var mi hangi hataları yaptığını düşünüyorsun?
Keşkelerim vardı tabii ki. Gençtim Galatasaray'da oynamak istiyordum. Benim babam kendisi de hasta bir Galatasaray taraftarıdır ama bana gitme demişti. Teklif geldiğinde "Daha erken, 19 yaşındasın Avrupa'da yetiş, oyna, yıldız ol sonra git Galatasaray'da oyna" dedi. Galatasaray'a gitmemi istemiyordu o zaman. Şimdi 26 yaşındayım ve haklıydı. Türkiye'de maalesef oyuncular çabuk harcanabiliyorlar ve ben bunu maalesef genç yaşta yaşadım. Bu Avrupa'da yok mesela.

Galatasaray'da hiç unutamadığın bir anın var mı?
Unutamadığım anılarım var tabii ki. Soyunma odasına girmiştim ilk. Bir baktım burada Drogba var, Sneijder var. Melo, Eboue, Muslera gibi isimlere ayni sahaya çıkmak her futbolcuya nasip olmaz ve kendimle gurur duydum.

Bunlar dışında senin söylemek istediğin bir şey var mı? 
Bunu ilk defa açıklıyorum çünkü benim hakkımda medya maalesef yalan haberler yazıyordu ve buna gerçekten üzülmüştüm. Ben asla yattığı yerden para kazanan biri  olmadım. Her zaman oynamak isteyen ve hayallerimin peşinden koşan birisiyimdir. Şu an ki yönetimde sayın Abdurrahim Albayrak'a kontratımı karşılıklı fesih etmeden önce dedim ki başkanım bütün alacaklarımdan vazgeçiyorum sadece bir şans istiyorum. Bir kere beni oynatın kendimi Ali Sami Yen'de size ve taraftara göstereyim  ama maalesef istemedi. Ben de anlaşarak yine Galatasaray için paramı bırakıp kontratı feshettim. Bunu herkes bilmesini isterim saygılar herkese.

FCN Blog ekibi olarak talebimizi kırmayarak sorularımızı yanıtlayan Endoğan Adili'ye teşekkürlerimizi sunuyor, kariyerinde bol şans diliyoruz. 

Hiç yorum yok

Okumuş olduğunuz başlık hakkındaki yorumunuzu bırakmak için lütfen aşağıda bulunan alana görüşlerinizi belirtiniz. Unutmayınız ki; yorumlarınız blog ekibinin onayı doğrultusunda görüntülenecektir. Hakaret ve küfür içeren yorumlar onaylanmayacaktır.

Blogger tarafından desteklenmektedir.
google.com, pub-1379219663774483, DIRECT, f08c47fec0942fa0