ÖZEL | Berkant Göktan: Galatasaray'dan ayrılmam hataydı!

Berkant Göktan

Bir zamanlar Şampiyonlar Ligi tarihinin en genç oyuncusu unvanına sahip olan, Franz Beckenbauer’in "yüzyılın yeteneği" dediği, Galatasaray ve Beşiktaş’ta forma giyen Berkant Göktan, Can Bedel'e konuştu. Futbol kariyeri çalkantılı geçen, büyük yetenek olarak görülen Berkant Göktan, kariyerini, Galatasaray'a transferini, unutulmaz Juventus maçını ve daha birçok konuyu anlattı. 

Açıklamaların tamamı için buraya tıklayın!

Berkant Göktan'ın açıklamalarının bir kısmı şu şekilde:

Açıkcası genç yaşta yaşadığım ağır bir sakatlık vardı. Onu da tedavi ettirmemiştim. Yıllar sonra büyüdükçe o sakatlığı farketmeye başladım. O sakatlık da tabii ki performansımı etkiledi. Bir yerden sonra performansım yükselmedi ve geriye gitti. Bu sebeplerden birisi olabilir. Bunun yanında tercihlerim doğru olmadı. Bayern Münih zamanında çok fazla fırsat bulamadım. 17 yaşında bir Şampiyonlar Ligi maçında oynadım ama çok fazla şans bulamadım yine de. 1998 yılında genç oyuncuların A Takım'a girmesi daha zordu. Bugün takımlarda çok daha genç oyuncu var. O zamanlarda birisi 17-18 yaşlarında A Takım'a girdiği ve maça çıktığı anda özel oluyordu ama bugün bunlar kalmadı. Normal karşılanıyor. Demek istediğim benim için şartlar zordu ve onun için de Bayern Münih'ten ayrılma kararını almıştım o da benim için iyi olmuştu o dönem. 

PİŞMANLIKLARI

Kariyerimdeki en büyük pişmanlık Galatasaray'dan ayrılmaktı ve tabii ki benim büyük hatam olan Münih'ten kovulmamı söyleyebilirim. O iki olay en büyük pişmanlıklarımdı. 

GALATASARAY'A TRANSFERİ

Ümit Milli Takım'da oynuyordum ben. Son maçımızda da Kadıköy'de Azerbaycan ile oynuyorduk. Orada da iki gol attım. Maçtan sonra beni hem Almanya'da hem de milli maçlarda takip ettikleri için teklifte bulundu hem Galatasaray hem Fenerbahçe. Ben iki takımdan da teklif aldığım için gurur duydum. İki takımda çok büyük camia. Galatasaray'ın tesislerini gezdim, orayı gördüm ve daha sıcak geldikleri için orayı seçtim ve sonrasında pişman da olmadım. Galatasaray ile yaşadığım şampiyonluk kariyerimin en güzel anlarından biriydi. 

LUCESU VE FATİH TERİM İLE İLİŞKİSİ

Genç bir oyuncu olarak Lucescu beni hem takıma aldı, hem de şans verdi. Ve şampiyonluk da yaşadık. Benim için özel bir kişiydi. 2. sezon performansım düşüyordu ve kadro da daha genişti. O zaman da tabii ki şansım azalmıştı oynamak için ama hem antrenmanda hem maçlarda performansım yükseldiğinde Fatih Terim hep bana şans veriyordu. İkisi de çok büyük hoca. Fatih Terim, Türk Futbolunun en büyük isimlerinden biri. 

UNUTULMAZ JUVENTUS MAÇI

O maçtan önce bazı olaylar nedeniyle karşılaşma İstanbul'dan alınmış ve Dortmund'da oynamıştık. Bizim için dezavantaj değildi. Bizim taraftarımız oraya da geldi. Bize her zaman çok destek oldular. Yurt içinde veya yurt dışında her zaman destek oldular, sağolsunlar. Çok güzel bir maçtı. Sahaya çıktığımız an stad doluydu. Isınmaya çıktığımız anda o elektriği hissediyorduk. İlk dakikalarda Juventus'u oynatmaya çalışmadık, zor durumda bıraktık ve golleri de atarak maçı kazandık. 

BEŞİKTAŞ'A TRANSFER SÜRECİ...

Galatasaray ile sözleşmem bitiyordu ve Beşiktaş'ın teknik direktörü de Lucescu'ydu. Ben de o süreçte Lucesu ile konuşuyordum. Kararımda ailemin neredeyse hepsinin Beşiktaşlı olmasının da etkisi oldu. Beşiktaş'ta da çok oynamak nasip olmadı. Sonra Lucescu ayrıldı ve Shaktar Donetsk'e gitti. Vicente Del Bosque geldi. O bana son zamanlarda hep şans vermeye başlamıştı. Tabii puanları alamadıktan sonra Beşiktaş'tan ayrıldı ve benim de şansım düştü, oynama şansım kalmadı. 

EMRE MOR YORUMU

Emre Mor'da yetenek var ama sadece yetenek yetmiyor. Benzer problemler bende de vardı. Ben de yaşadım. Çalışması lazım, disiplin lazım. Antrenman başka, maçlar başka. Antrenmanda tabii ki gayet göstermen lazım ama maçlarda kendini göstermen lazım. Büyük takımda oynadığında haftada 2 maça çıkıyorsun Avrupa ve ligde. Onları da ayarlaman lazım.

TEKNİK DİREKTÖRLÜK DÜŞÜNÜYOR MU? 

Futbolun içinde kalmak istiyorum, teknik direktör olmayı düşünüyorum ama çok zor. Herkes teknik direktör olamıyor. Eğitim alman lazım, ben daha eğitime başlamadım ve onu nerede almam lazım bakmam lazım, düşünmem lazım. Çocuklarım okula gidiyor şu an Münih'te. Birisi özel bir okula gidiyor otizm hastalığı var. Kızım da okula gidiyor. Zor şu anda burada mı başlayayım teknik direktör olarak başka yerde mi bilmiyorum. zor yani bir de pandemi var şu anda. 

Açıklamaların tamamını izleyebilirsiniz: 👇👇

Hiç yorum yok

Okumuş olduğunuz başlık hakkındaki yorumunuzu bırakmak için lütfen aşağıda bulunan alana görüşlerinizi belirtiniz. Unutmayınız ki; yorumlarınız blog ekibinin onayı doğrultusunda görüntülenecektir. Hakaret ve küfür içeren yorumlar onaylanmayacaktır.

Blogger tarafından desteklenmektedir.
google.com, pub-1379219663774483, DIRECT, f08c47fec0942fa0