Tolga Tekinalp [Özel Röportaj]

Tolga Tekinalp.. Galatasaray Café Crown'un yavaş yavaş vitesi yükselttiği ve Türkiye'ye basketbolu getiren camianın yeniden yükselişe geçtiği yılda takımda yeri olan tecrübeli ve yetenekli bir isim.. En son İtü takımında Harun Erdenay'ın ekibinde yer alıyordu.

Bizde Türk basketbolunun saygı duyduğu bir isimle 2006-2007 senesinde bir röportaj yapmıştık. İşte Galatasaray Café Crown takımının 06/07 sezonunda 8 numaralı formasını terleten başarılı isim Tolga Tekinalp..

Röportaj eskidir, arşivden bulunmuştur.

Bundan sonra diğer röportajlarımızıda FCN Blog olarak sizlerle paylaşacağız.


Tolga Tekinalp Kimdir Neler Yapar Nasıl Yaşar Biraz Kendinden Bahseder misin?
28.12.1974 Sinop doğumluyum.1.5 Yaşında ailemle İstanbul’a geldim. Basketbola 15 yaşında başladım. Belki biraz geç bir yaş ama o yılların eksikliğini iyi çalışma sıkı antremanla tamamladım.

Kaç Yıldır Basket Oynuyorsun Bildiğimiz Kadarıyla Profesyonel Olarak Efes Pilsen’le 17 Yaşında Başladın Ama Daha Öncesi Var mıydı Bunun?
15 yaşında başladım basketbola ve de hala oynuyorum.

İlerideki Hedeflerin(iz) Nelerdir?
Şampiyonluk ilerideki hedeflerimiz…Ama bir takımda yöneticilik yapmak istiyorum açıkcası.

33 Yaşındasın Ve de Kaç Yıl Daha TOLGA TEKİNALP'i İzleyeceğiz. Ne Zaman Bırakmayı Düşünüyorsun Yâda Kafanda Böyle Bir Plan Var mı?
Şimdi zaten Türk hükümetinin bize tanıdığı 33 yaş sınırı var basketbol için.Ben o sınırın limitindeyim. Bir senem daha var. Ardından askerlik yapmak gibi bir yükümüm var. Askerden sonra o günün şartları altında duruma göre bir yöneticilik yaparım herhalde.

Bir İsveç Maceran Var Avrupa’da Oynayan İlk Türk Oyuncusun Sanırım Nasıl Bir Duyguydu İsviçre Bize Biraz Orasını Anlatır mısın?
Şimdi benim İsveç’e gitmem özellikle parasal anlamda kazanç değil tamamen kültürel amaçlı aynı zamanda bir kendim için durum değerlendirmesi yapmak.Çok kaliteli ama zorlu bir lig değil İsveç ligi..

Fransız Takımı Dijon Tarafından Denendin Ama Olmadı Sence Neden?
Oldu aslında 1 yıl için gitmiştim anlaşma sağlandı ama ailevi nedenlerimden dolayı bıraktım.

Maç Öncesi Uğurunuz Var mıdır Yâda Uğur Getirdiğine İnandığınız?
Kendime iyi bakmaya iyi konsantre olmaya bağlıdır. Bu hafta iyi çalışmışsan iyi oynarsın. Yok sağ ayakla çıkmışsın yok uğurlu donunu giymişsin vs. yok öyle şeyler…

Unutamadığın / Hiç Bitmesin Dediğin Bir Maç Var mı?
Kariyerimde bir sürü maç var ama dünya liseler arası şampiyonası oynarken İzmir’de Yunan takımına karşı oynuyorduk .Son saniyede Gökhan Güney adlı arkadaşımız basket atmıştı.O anı hala unutamıyorum.

İdolün Ya da Çok Beğendiğin Bir Oyuncu Var mı?
Tabiî ki de Michael onlar her zaman hayallerimizi süslediler.15 yaşında genç başladığım için o evreleri anlamama sebeb oldu. Biraz daha büyüktük o zamanlar..

Korktuğun veya Çekindiğin Bir Oyuncu Var mı?
Türkiye liginde tabii zorlayan oyuncular var. Çabuk ve hareketli oyunculardan çekiniyorsun mevkii olarak ama iyi bir defansla onlara karşı koymaya çalışıyorum.

Çok Beğendiğin Bir Pankart ya da Tezahürat Var mı?
ultrAslan’ın açtığı her pankart çok güzel. Besteleri de çok beğeniyoruz ama oyuna göre besteler olsa daha iyi olur. Yani atak yapıyoruz aynı beste defans yapıyoruz aynı beste... Benim en çok sevdiğim bestedir ama yine de : Re Re Re Ra Ra Ra G.Saray G.Saray Cimbombom…

Normal Hayatta Hangi Futbol Takımını Tutuyorsun?
G.Saraylıyım hem de baba tarafından. Ama sporda profesyonellik anlamında takım tutmak fayda sağlamaz bize.

Sıkı Bir Taraftar mısındır?
Takip ederim takımı ama çok sıkı taraftar değilimdir.

Hangi Takımda Oynamak İsterdin?
Bir İtalyan takımı olabilir yada bir İspanyol takımı falan fena olmazdı..

En Çok Hangi Oyuncuyla Anlaşıyorsun?
Yaşımız gereği tüm oyuncularla iletişim kurabiliyoruz.Yapım gereğide her oyuncuyla anlaşıyoruz eşit davranıyoruz.

Takımdaki Birlik Beraberlik Nasıl Anlatır mısın?
Sporun dışında arkadaşlık dostluk var takımda…


Murat Özer’le Aranız Nasıl? Bize Murat Hocayı Anlatır mısın?
Murat Özyer’le zaten ben eskiden beri çalışıyorum yıllardın çalışıyoruz. Bu sene sistem yeni oluşumun içinde aldığı yükte fazla ama rahatlıkla atlatacaktır.

FB Ülker’i Abdi İpekçi’de Yenip Şampiyonluktan Etmek mi Yoksa Şampiyon Olmak mı?
Şampiyonluğu seçerim ben sonuçta yenmişim yenmemişim sportif anlamda önemli ama sonuçta ŞAMPİYONLUK varsa sonunda ben şampiyonluğu isterim.

FB Ülker Maçı Sonrası Soyunma Odasında Neler Oldu?
Kötü günümüzdeydik onlarda çok iyiydi. Kendi seyircimiz önünde fark açılınca demolize olduk o gün tüm kalkanları indirdik. 2 takım arasında o kadar büyük bir fark yok. Fenerbahçe bu sene iyi bir kadro ama dediğim gibi 1 senedir beraber oynayan bir takım zor anlarda daha iyi olması gerekirdi ama olmadı.

FB Ülker Maçı Sonrasında İbrahim Kutluay’ın Hareketine Neler Diyeceksin?
Ben onu takip etmedim görmedim yani ama maçın stresindendir diye yorumlamak lazım.. Ama hiçbir zaman yapılmaması gerekir.

Bu Güne Kadar Genelde Yedek Aldın... Gerek Ülker’de Gerek Galatasaray’da Daima 6.Adam Oldun Ama Oynadığın Sürelerde de Ciddi Anlamda İstatistiklerle Oynadın. Her Zaman 6.Adam Olarak Göründün Seni Nasıl Etkiliyor Bu Yedek Kalma Durumları?
Zaman zaman dağılma oluyor moralmen düşüyoruz ama tecrübeyle telafi ediyoruz. Çalışmalardan hiçbir zaman çekinmedim. İster 5 dakika oynarım ister 35 dakika oynarım fark etmez.

Takımda Bir Gerald Fitch Faktörü Var Bunun Hakkında Neler Diyeceksin?
Çok kaliteli bir oyuncu tabii ki…Zaman zaman tabii onunda takım disiplininden çıktığı zamanlar oluyor.Gerek Murat hocamız olsun gerek takım olarak olalım.Ama çok kaliteli..

Yabancılarla Aranız Nasıl? Anlaşmanızda / İletişiminizde Herhangi Bir Problem Yâda Sorun Yaşanıyor mu?
Hepsi çok iyi oyuncular. Özellikle Jeff takıma çok çabuk adapte oldu takımın neşe kaynağı çok iyi bir oyuncu. Denham’da öyle daha bir hafta oldu takıma ısındı.

BJK ‘ten Geldin. Peki, G.Saray ile BJK Arasında Ne Fark Var? Gerek Takım Olarak Gerek Taraftar Olarak Gerekse Camia Olarak?
BJK nin salonu olması çok büyük bir avantaj herkes çekiniyor giderken… Daha iyi bir organizasyon yapıyorlar aralarda ama eksikleri var hala. Tabii ki de bu eksiklikler ilerde kapanıp üst düzey oynayan bir takım olabilir.

Türk Basketbolunu Nasıl Buluyorsun? İlerde Bir Dünya Şampiyonluğu Görebilir miyiz Acaba?
Önemli olan bu başarıları günlük değil uzun vadeye yaymak.. Her zaman başarıya indeksli olmamız gerekiyor. Ama istikrarın yakalanması halinde neden olmasın ?

Galatasaray’a Gelmendeki En Büyük Etken Nedir Öğrenebilir miyiz?
Bildiğiniz gibi bizim sözleşmelerimiz yıllık vede her yılın sonunda kim daha çok para veriyorsa isteklerimizi karşılıyorsa gidiyoruz. Beşiktaş’la olan sözleşmem bitmişti G.Saray daha iyi bir imkan sundu bana bende kabul ettim ve geldim..

Bu Sene Beşiktaş’ta Oynadığın Gibi Etkili Bir Tolga Tekinalp İzleyemiyoruz Nedeni Nedir? Hala Uyum Sorunumu Var?
Aldığım dakikayla alakalı o istatistikler. Sezon başında daha az oynuyorum ama şimdi daha çok oynamaya başladım elimden geleni yapıyorum ve katkı sağladığıma da inanıyorum bende o kapasite her zaman var.

Sence Taraftar Maçı Kazandırmaya Yeterli midir?
Valla yani taraftar her zaman etkilidir ama dediğim gibi gidişatına göre tezahürat yapılmıyor. Biraz daha oyunu bilerek yapılması gerekir. Hakemi etkileyeceksin ıslıklayacaksın tepkini koyacaksın.

Galatasaray Taraftarının Önünde Oynamak O Atmosferi Yaşamak Nasıl Bir Duygu?
Anlatılmaz yaşanır o duygu..


Ahmet Cömert teki Seyirci Desteği Nasıl? Yeterli Buluyor musun?
Kesinlikle yeterli... Her maça geliyorlar sağolsunlar…

Tek Bir Kelime İle Takımı Anlatır mısın? Kişisel Olarak?

Murat Hoca: Sigorta
Gerald Fitch: Sayı Makinesi
Darrel Mitchell: Kumanda
Tufan Ersöz: Karizma
Mithat Demirel: Panzer
Murat Kaya: Maviş
Altay Özgürcancı ve İsmet Hacıoğlu: Taze fıstık ve Kavrulmuş Fıstık
Cemal Nalga: Hi-Man
Fatih Solak: Terlikçi
Jeffrey Graves: Smaçör
Denham Brown: Yorumsuz !

Taraftarlarımız Hakkındaki Düşüncelerin Nelerdir? Onlara Söylemek İstediğin Bir Şey Var mı?
Her maça geliyorlar yalnız bırakmıyorlar. Özellikle ultrAslan’lara çok teşekkür ediyorum. Tabii ki onlar içinde kolay olmuyor maç kaybettiğimizde üzülüyorlar ama G.Saray ruhunu biliyorlar. Takımına sahip çıkıyorlar. Her zaman destekleri arkamızdalar bizi Yalnız Bırakmasınlar…

Hiç yorum yok

Okumuş olduğunuz başlık hakkındaki yorumunuzu bırakmak için lütfen aşağıda bulunan alana görüşlerinizi belirtiniz. Unutmayınız ki; yorumlarınız blog ekibinin onayı doğrultusunda görüntülenecektir. Hakaret ve küfür içeren yorumlar onaylanmayacaktır.

Blogger tarafından desteklenmektedir.
google.com, pub-1379219663774483, DIRECT, f08c47fec0942fa0