Aslantepe Analizi..

Bazılarımızın inanmakta zorlandığı,birçoğumuzun “acaba” diyerek,artık sorun çıkmaması için dualar ettiği,16 yıllık rüyamızın gerçekleşmesine,Türkiye’de ilk ortaya atılan yeni ve moder stad stad projemizde,zaman içinde değişik yer ve projeler üzerinde kafa yoran,çalışan ve hayaller kuran camiamızın,sabrının meyvesini toplamasına yıllar değil,artık sayılı günler kaldı. Temeli 2007 yılı Aralık ayında atılan,ilk günden itibaren özellikle camia dışından gelen türlü engellerle karşılaşılan stad inşaatımızda,defalarca yaşadığımız ihale süreçlerinden,işin durması-tekrar başlaması durumlarından sonra,Türkiye’mizin en modern ve en güzel stadyumunun açılış gününün hayallerini kurma,planlarını yapma zamanı geldi. En son yapılan ihaleden ve yüklenicinin değişmesinden sonra,Ekim 2009’da kaldığı yerden ve yavaş yavaş başlayan stadımızın inşaatında,artık işler tüm taraftarlarımızı memnun edecek seviyede ilerlemeye başladı.TOKİ tarafından yapılan son işin tamamlanması ihalesini alan VARYAP-UZUNLAR ortak girişiminin verdiği güvenle,şuan için kaba inşaatının yüzde 85-90’lar seviyesinde olan inşaatımızın 29 Ekim 2010’da teslim edileceğine hemen hemen herkesin inanmakta,umutla ve heyecanla bitmesini beklemekte.

Herkesin gözü önünde,yeni yüklenicinin müthiş disiplini,iş anlayışı ve profesyonelliği ile devam eden inşaatımızda bugün itibarıyla son durum şöyle;

Yukarıdaki çizimde görülen,stad dışında kalan,harflerle gösterilen bölgelerin açıklaması şöyle;

G: 28 otobüslük park alanı
H:Otopark bağlantı yolları
I: Otopark bağlantı yolları.

J:VIP açlarının otoparka girişi. Bu giriş tüneller vasıtasıyla TEM’e bağlanacak.
K:Misafir seyirci stada giriş tüneli.misafir izleyiciler stada bu tünel yoluyla girecek ve iki taraftar birbirini görmeyecek.


KAPALI ( E BLOK )

İnşaatın pilot bölgesi ve her şeyin ilk olarak yapıldığı alan olan E blokta,2.kat locanın tavan betonu için kalıplama bitmek üzere.burası betonlandığı zaman bu blokta kaba inşaat bitmiş olacak.Bu blokta 1.kat tribünlerin tüm kirişleri yapılmış durumda ve ilk bu blokta,üzerine koltukların monte edileceği,prekast eleman diye tabir edilen prefabrik basamakların montajına,deneme amaçlıda olsa başlanmış durumda.Çorluda kurulu bir firma tarafından üretimi devam eden prekast elemanların şantiyeye sevki ve seri olarak montajı bugünlerde beklenmektedir.Kapalıda 2 kat loca bulunacaktır.


ESKİ AÇIK ( D ve A BLOKLAR )

Eski açığın kapalı tarafı olan D bloktada 2.loca katının tavan betonu için kalıplama başlamış vaziyette.Bu katın betonu atılınca bu bloktada kaba inşaat tamamlanmış olacak.Buradada 1.kat tribünlerin kirişleri tamamen bitmiş durumda.Misafir seyirciler için ayrılan bölüm burada D blokta,zeminden en üste kadar en orta kısım olarak planlanmıştır.

Eski açığın Numaralı tarafında olan A blok ise D bloğun bir kat gerisinden gelmekte.burada 1.loca katı tavan betonu için kalıplama başlamış vaziyette.Kat betonundan sonra,bir kat daha loca çıkılıp buradada kaba inşaat tamamlanmış olacak.A bloktada 1.kat tribünlerin tüm kirişleri tamamlanmış durumda.

Eski açıkta,2 kat loca yapılacak olmasının yanında,alt kat cafe,restaurant,dükkan vs.olacak,ikinci kat loca olarak kullanılacaktır.


NUMARALI ( B BLOK )

B blokta temelden itibaren 5.kat tavan betonu için kalıplama tamamlanmış,kat betonu için demir çalışmalarına başlanmıştır.1 hafta içinde betonlanması beklenmektedir.5.kat tavan betonundan sonra burada,2 kat loca ve locaların üzerindede stada sadece bu blokta bulunan,basın odaları için bir kat daha çıkılacaktır.Numaralıdada localar iki kat olarak inşa edilmektedir.1.kat tribün kirişlerinin 1/3’lük kısmı tamamlanmış,diğerlerinin yapımına devam edilmektedir.


YENİ AÇIK ( C ve F BLOKLAR )

Yeni açık numaralı tarafı olan C blok inşaatın en gerideki bölümü.burada temelden itibaren 5.katın tavan betonu için kalıplama çalışmaları yeni başlamış durumda.bu kat ve 2 loca görünümlü kattan sonra,C blokta kaba inşaat sona erecek. 1.kat tribün kirişlerinin 1/3’lük kısmı tamamlanmış,diğerlerinin yapımına devam edilmektedir. Yeni açığın Kapalı tarafındaki kısmı bulunan F blokta ise 5.kat betonlaması yapılmış durumda.Mevcut kat üzerine 2 kat loca görünümlü katların inşasından sonra buradada kaba inşaat bitmiş olacaktır. 1.kat tribün kirişlerinin 1/3’lük kısmı tamamlanmış,diğerlerinin yapımına devam edilmektedir.

Yeni açıktaki loca katlarının görünümü loca gibi olacaksada,burada loca yer almayacak. Her iki kattada,taraftar için,cafe vs.türü dükkanlar olacak..

ÇATI

Son günlerin en popüler tartışma konusu ise stadın açılır kapanır çatısı.Sn.Işın Çelebi son açıklamalarında,tüm tribünlerin kapatılacağını,saha üzerine gelen kapakların ise,açılır kapanır mekanizması şimdi yapılacak olmasına karşın,stad teliminden 1 yıl sonra yapılacağını söylemiştir.Alınan bilgilere göre,stadımızın çatısını Ankara’da bulunan TEMSAN isimli şirket yapacaktır.kapaklar yapılmasa dahi,tüm tribünlerin üzeri kapalı olacaktır.


TTARENA.BiZ Ekibi'ne teşekkürler..

2 yorum:

  1. Güzel haberler bunlar umarım stad bir aksilik çıkmadan zamanında tamamlanabilir. Bunun yanında tanıtcı reklam ve destek olarak GSCard ve benzeri uygulamalardan da ara ara bahsederseniz bence taraftarı bu konularda da biraz teşvik etmiş olabilirsiniz. Bilgilendirme için teşekkürler...

    YanıtlaSil
  2. Bilgilendirme için çok teşekkürler.

    YanıtlaSil

Okumuş olduğunuz başlık hakkındaki yorumunuzu bırakmak için lütfen aşağıda bulunan alana görüşlerinizi belirtiniz. Unutmayınız ki; yorumlarınız blog ekibinin onayı doğrultusunda görüntülenecektir. Hakaret ve küfür içeren yorumlar onaylanmayacaktır.

Blogger tarafından desteklenmektedir.
google.com, pub-1379219663774483, DIRECT, f08c47fec0942fa0