Birileri Çift Yönlü Oyuncu mu Demişti?


Öncelikle belirtmeliyim ki, maçın tamamını izleyemedim. Bunun sebebi ise maçın saat 20.00da olduğunu zannetmem ne yazık ki (evet trajikomik) . Bu yüzden bu haftaki analiz yazınız benden olamayacak. Ancak onun yerine, ilginizi maç analizi kadar çekeceğini düşündüğüm başka bir konudan bahsedeceğim. Şöyle aşağıya buyurun.


Sezonun ilk yarısının ikinci yarısıydı (daha güzel nasıl tarif edebilirim bulamadım), yani Elano'nun kendisini taraftara yeni yeni sevdirmeye başladığı haftalar. Hangi maç hatırlamıyorum ancak Elano'nun Servet'in yerinde kademede olup (Servet ileride kalmış, dönememişti düşünün) mutlak bir golü engellemesini izlemiştim. Ve zaten hali hazırda da takımın en çok pres yapan oyuncularındandı. Takıma olan defansif katkısı her maç artarak devam ederken benim de dikkatimi çekiyordu. Kendi kendime demiştim ki, yahu bu adam hiç de anlattıkları gibi "ileride oynayan, defansa yardımı sıfır olan bir oyuncu" değil. Aslında ön liberoda niye oynamasın? 

Tabi bu düşüncenin üzerinde fazla durmadım, çünkü Elano'nun mental açıdan ön libero pozisyonunun niteliklerine ve gerektirdiklerine alışması için extra bir zaman gerektiğini düşünüyordum. Yani bu sıkışık maç trafiğinde olacak şey değildi pek. Rijkaard da Mehmet Topal ve Mustafa Sarp ikilisine güveniyor gibiydi. Sanırım özellikle Mehmet Topal'ın geçen seneki kasetlerini izlediğinden zamanla yeniden o formuna döneceğini düşünüyor, onu bekliyordu. O bekledi, biz de bekledik. Elano da durmadı, her maç önceden de tahmin ettiğim gibi üstüne koyarak devam etti (evet, ben ilk haftadan beri Elano'nun 2. yarıda takımın kilit ismi olacağını düşünüyordum, hala da düşünüyorum, haklı mıyım zaman gösterecek).


Derken geldik devre arasına. Takımdaki "oyunu iki yönlü oynayan" adam ihtiyacı doruk noktasına çıkmıştı. Rafael Marquez  söylentileri çıkmaya başladığı zaman çok heyecanlanmıştım, çünkü açıkçası isminden de ziyade Marquez'in Gökhan Zan'ın dönmesiyle ön liberoya kayacağını düşünüyordum. Aslında hangi mevkide oynayacağı da çok önemli değildi, her şekilde aradığımız geriden oyunu kuran adam olacaktı. Her şey çok güzel görünürken önümüze yine  maddi engeller çıktı, Rafael Marquez'in transferinin her şey dahil olarak bize 10 milyon euro'nun üzerinde maliyet getirdiği belli oldu. Lucas Neill'ın ücretinde büyük bir indirime gitmesiyle de rota sürpriz bir şekilde ona çevrildi. Evet Lucas Neill defanstan top çıkarabilecek adamdı ancak Marquez gibi "oyunu kuracak" adam değildi.  Boşlukları görüp bir anda hızlı kontra başlatacak adam değildi. Bir defans oyuncusunun olması gerektiği kadar top taşıyordu ileriye, daha fazla değil.


Bu transferin de gerçekleşmesiyle birlikte, Rijkaard'ın Marquez'den bu kadar çabuk vazgeçmesini ve kulübün kafasını fazla ağrıtmamasını, başka bir planı olduğuna bağlamıştım. En iyi tahminim, bir ön libero transferiydi. Hamit söylentileri dolaşıyordu etrafta. Ancak öncelik forvette olduğu için beklemeye başladık. Şu, bu derken en sonunda Jo'yu alıp rahat bir nefes aldık bir süre için. Ön libero dertleri unutuldu. Sırada o olduğu düşünülüyordu.



Derken yeniden ilginç bir şey oldu. Ve Dos Santos söylentileri dolaşmaya başladı. Söylentiden de çıktı, her an bitebilecek hale geldi. Duyduklarımız bu transferin tamamen Rijkaard'ın isteği üzerine olduğuydu. Ben de, çoğu taraftar gibi anlam veremedim bu isteğe. Oyunu iki yönüyle oynayabilecek orta sahaya ihtiyacımız olduğunu sağır sultan duymasına rağmen Rijkaard'ın görememesine ihtimal vermiyordum. Ancak bu konuda çemkirmek yerine, Rijkaard'dır, bir bildiği vardır dedim. Gururla söyleyebilirim ki, ben bu adama gün geçtikçe daha fazla hayran oluyorum (buradan da Rijkaard'ın takıma katkısı bir malzemeci kadardır diyen Ahmet Çakar'a selam olsun). Bugün yaptığı hareketle ne kadar ilerisini düşünen bir adam olduğunu bir kez daha kanıtladı.


Her neyse, ne yaptı peki Rijkaard bugün. Aslında maçı 10 dakika izleyenler anlamıştır. Bugün Galatasaray'ın klasik olarak şöyle bir dizilişle sahaya çıkması bekleniyordu;

Uğur     Lucas        Servet       Hakan
            Mustafa    Barış (Mehmet)
    Elano            Arda            Caner        
                        Nonda 

Peki nasıl bir dizilişle çıktık derseniz de;

Uğur     Lucas       Servet      Hakan
            Mustafa    Elano
    Barış         Arda          Caner              
                     Nonda

Evet açıkça görebiliyorsunuz siz de. Elano bugün tam bir çift yönlü orta saha oyuncusu olarak oynayarak bizleri mest etti. Ve rahatlıkla söyleyebilirim ki, mükemmel oynadı. Ve bugün gördüğümüz bu dizilişle beraber taşlar da yerine oturdu.

-Takımda çift yönlü orta saha transferi düşünülmüyor, çünkü Elano yazımın başında bahsettiğim pozisyon değişimi için gerekli bulamadığı adaptasyon süresini hazırlık kampında rahatlıkla buldu.



-Rijkaard da ön libero yerine Dos Santos transferini istiyor çünkü Elano'nun geriye çekilmesiyle ve Kewell'ın sakatlığıyla öndeki 3lü için sadece Arda, Keita ve henüz istikrar gösterip gösteremeyeceği kesin olmayan Caner kaldı. Bunlardan birine bir şey olursa da orada ancak Barış, Aydın gibi vasat isimler var. Dolayısıyla Kewell'ın boşluğunu doldurabilecek iyi bir yedeğe, ileride patlama yapabilecek bir gence ihtiyaç vardı.



 -Aynı zamanda Atletico maçlarında ve Jo'nun yedeği olarak da forvet de görev yapması gerekiyordu gelecek ismin. Forvet mevkimiz Kewell'ın da sakatlanmasıyla darbe üstüne darbe almış, Avrupa'da oynayamayan Jo daha geldiği hafta takımın tek alternatifi olarak kalmıştı.

Elano tam bir ön libero mu derseniz, değil derim. Ancak Frank Rijkaard'ın sistemi çok kesinliği olan bir sistem değildir. Oyuncuların mevkileri katı kurallarla belirtilmez, özgür bir oyun stili vardır Rijkaard'ın. Sonuç olarak hazırlık maçları diyebileceğim kupa maçlarında da sinyalini aldığımız gibi ve benim de ilk yarıdan beri ümit ettiğim gibi Elano, kendisini besleyebilecek Neill'ın önüne, takıma en faydalı olabileceği ve uzun paslarını en efektif kullanabileceği pozisyona çekildi. Ben bunun sürekli olacağını ve "topu ileriye taşıyacak adam lazım" şikayetlerini bıçak gibi keseceğini düşünüyorum çünkü Elano'nun belki mental yapısı henüz değil ancak yetenekleri o bölge için biçilmiş kaftan. Tam olarak bahsettiğimiz "defanstan topu alıp, oyalanmadan ileriye aktaracak, zaman zaman da boşlukları görüp uzun paslarla oyun kuracak, pozisyon bulduracak" adam Elano. Defansif yeteneklerini ve pozisyon bilgisini de oynadıkça geliştirecektir. Bunun bir güzel yanı da, ileride Arda-Kewell-Keita-Elano-Baros beşlisini aynı anda sahada görme şansımız. 



Heyecanlandırıcı değil mi ?





Galatasaray'ın en büyük transferini Frank Rijkaard'ın kendi kendine yaptığını düşünüyorum. Bu maçta da Elano'nun hem ofansif hem de defansif açıdan ne kadar iyi oynadığını zaten herkes gördü. Peki ilerleyen haftalarda bu durum değişebilir mi derseniz, her şey olabilir derim. Henüz "test sürüşündeyiz". Ancak en iyisini ummamız için gerekli her şey mevcut...



-ace-

54 yorum:

  1. FCN Galatasaray Dos Santos'la hala ciddi bir biçimde ilgileniyor mu? Yoksa Avrupa Ligi'nde oynayabilecek bir merkez forvet üzerinde mi duruluyor?

    YanıtlaSil
  2. Aynisini bende gördüm bugün ve zaten herkezin dilinde en iyi adam Elano ve Caner diye dolasiyordu. Dedigin gibi Elano bu biraz daha fizik gücünü artirirsa Arda Topal Elano üclüsü en sonunda rüyalarimiza giren 6liyi görecegiz :) Canerde bu performansini sürdürürse Gio Kewelli hic aratmaz. Ayrica Gio forvetde oynamayamaz diyenler var. Bizim systemimizde her hizli futbolcu forvet mevkinde oynayabilir. Arda kötü oynadi diye hemen 4-6-0 olmuyor diye düsünmek yanlis olur. System yavas yavas oturuyor az kaldi :) Atletico geliyoruz

    YanıtlaSil
  3. @Ahmet Can

    Yazıma aldığım ilk yorumun bu olması benim için gerçekten çok acıklı. Evet Dos Santos'la giderek ciddileşiyor işler. Bu arada bana sormamışsın soruyu ama ben üstüme alındım, dert olmaz herhalde.

    YanıtlaSil
  4. Elano gerçekten bugün gerekli cevabı verdi ve beklenen patlamayı da kısmen yaptı,bu karda bir Brezilyalı'nın böyle oynayabilmesi çok güzel.
    Nonda'nın sabotaj çalışmalarına rağmen kazanmayı da bildik,rotasyon delisi bir takım olarak çıkıyoruz artık,Süper Lig şampiyonluğu hiçbirşey değil şu andan itibaren,çantada keklik gibi.
    Gelecek transfer de en kötü ihtimalle dos Santos olacağına göre fazla düşünmeden şükretmeliyiz.
    dos Santos ya da "?" , Ali Turan ve Mustafa Pektemek olmak üzere 3 oyuncu bekliyorum ben,böylece Servet de fedai gibi her maç oynamak zorunda kalmayacak,dinlenecektir,olmazsa da Mustafa Pektemek olmaz zaten ama farketmez şu durumda,her türlü rotasyona açık çok yönlü bir kadro oluştu,taraftar her açıdan umutlu bu yüzden.
    Sezon sonunda da Caner ve Jo'yu tamamen renklerimize bağlarsak harika olur,sonraki 5 yılın takımı gibi görünüyor.
    Başarılı bir yazı olmuş yine Ace,tebrikler.
    İyi çalışmalar...

    YanıtlaSil
  5. Peki Elano'nun bu mevkide oynaması için bu kamp suresince bir calışma yapıldı mı,bir bilginiz var mı?

    YanıtlaSil
  6. pardon ama buraya nasıl üye olacağım?

    YanıtlaSil
  7. Sorumu diğer haberlerin içindeki yorum kısmına yazacakken siteye yeni konulan haberi görünce yazmaktan vazgeçip yazınızı okudum, yorum kısmına gelince de sorumu sorayım dedim. Haklısınız, ben de olsam sizin verdiğiniz tepkiyi verirdim. Kusura bakmayın düşünemedim. Aslında soruyu kimseye sormadım; blog'un ismi FCN oldugu icin o'nu yazdım, yanlış anlamayın. Cevap için teşekkür ederim. İyi geceler..

    YanıtlaSil
  8. Yazı güzel eline sağlık. İki yönlü orta saha diye günlerdir yırtınanlara cevap olmuş. Ama Elano'nun hiç beklenmedik bi anda oyundan alınması hakkında fikrini merak ediyorum

    YanıtlaSil
  9. Adsız 02:51

    Şuradan bakabilirsin;

    http://fossacimbom.blogspot.com/2010/01/adsza-kapalyz.html

    Adsız 02.48

    Antalya kampına giden FCN idi aslında ona sormak lazım =) Ancak biz kupa maçında gördük dediğim gibi bunu. Hazırlık maçı gibiydi devre arası kampındaki.

    Övgüler için de teşekkürler arkadaşlar.

    YanıtlaSil
  10. @Ahmet Can
    Anladım, önemli değil rica ederim.
    @Adsız 02:55
    Onun iki sebebi vardı. Birincisi zeminin iyice ağırlaşması ve Gaziantep'in tamamen kapanması sebebiyle artık Elano'nun teknik yönü bir işe yaramamaya başlamıştı. Rijkaard ceza sahası içine 2 forvet dikerek öyle bir havada son 20 dakka kalmış ve sımsıkı kapanan bir takıma yapılabilinecek yegane şeyi yapmak istedi, top şişirmek. Bence mantıklıydı, son çareydi. Neyse ki golü başka bir şekilde bulduk rahatladık.

    İkinci sebebiyse yuhalanan Nonda'yı gönderilmesi konuşulurken oyundan almak istemedi. Bu bence bir duruştur. Çok takdir ettim. Planlara da uyuyordu zaten. Saygı duymak lazım.

    YanıtlaSil
  11. iki yönlü o.sahanın elano olabileceğine katılıyorum ancak bizim ihtiyacımız iki yönlü o.saha değil sağlam bir ön libero bence.herhangi bi diarra işimizi görür:)

    YanıtlaSil
  12. Bu saydığın sebeblerden ikincisine bende saygı duydum Nonda inadına kalmalıydı. Ama sürekli top kaybı yapan bi barış varken aldığı üç toptan ikisinde hata yapan bi m.sarp varken %80 isteksiz oynayan bi arda varken neden elano?

    YanıtlaSil
  13. Yorumların çok mantıklı ayrca Ahmet Çakar'ın yapmış olduğu çaycı masör yorumunada çok güldüm :) tabi çok anlıyo ya :) Fakat merak ettiğim husus şudur. Biz bu maçta sanki 4-4-2 ye yakın oynadık.Çünkü çoğu futbolcumuz EPL'den. ortasahayı dikine toplarla hızlı bir şekilde geçmemizde dikkatimden kaçmadı. VE ACE ne zaman şu oyuncu incelemelerini yapıcaksın (Jo ve Neill)? Yoksa transferlerin tamamlanmasını bekliyorsunda toptanmı çıkarayım aradan diyorsun :) İncelemelerini merakla bekliyorum...

    YanıtlaSil
  14. ace seni alkışlıyorum. :) hislerime tercüman olmuşsun elano konusunda. kendisi gerçekten çok zeki bi oyuncu ve bu sayede bu bölgede rahatlıkla oynayacağını düşünüyorum ki bunu bugün çoğu kişi gördü. sana sorum şu olacak; dos santos'la hemen hemen anlaşıldı gibi fakat etrafta çok fazla "robinho" söylentileri çıkmaya başladı. robinho'da city'den ayrılmak üzere sanırım. sakın geçen gün bahsettiğiniz büyük yıldız robinho olmasın? gelir gelmez orası ayrı mesele tabiki de ilgileniyor muyuz, bir bilgin var mı? (kiralık olarak tabi:))

    YanıtlaSil
  15. yaziya yukardada belirtigim gibi tamamen katiliyorum ace ellerine saglik. Bakalim bu hafta ne olacak :) Gio,Ali yarin birgün netlesir diye duyumlar aldim ama bilmiyorum tabi ne olur. Ve sizin Gioyu unuturu dediginz isim galiba yati onuda bi zahmet aciklarsiniz netlesince :)

    YanıtlaSil
  16. Rijkaard geriden bir oyuncu çıkarmak istedi. Ya Elano olacaktı bu Ya Mustafa Sarp. Sarp tek başına ön liberoyu daha iyi taşıyabileceğinden doalyı Elano'yu çıkardı. Ve zaten bence ilk nedende saydığım sebeplerden Elano'nun o dakikadan sonra faydalı olamayacağını düşünüyordu.

    @CcCc

    Caner ve Barış "açık" kanatlar değiller o yüzden gerideki ikilinin yanına çekildi kanatlar biraz. Jo da Nonda ile beraber girince görüntünün biraz ona kayması normal. Ancak kalıcı bir şey değil o. Hızlı geçmemizin sebebi de Elano'dur bence.

    İncelemelere gelince, benim için bir zorunluluk haline geldiğinden içimden gelmiyor ne yalan söyleyeyim =) Birden bir şevk gelmesi gerekiyor bana, şu yazıyı hiç düşünmeden bir anlık kararla yazdım yani. Öyle bir şey. Bir "iş"e dönüşünce yazamıyorum, yazsam da zorlama oluyor, beğenmezsiniz. O yüzden biraz sabretmeniz lazım =) Kusura bakmayın.

    YanıtlaSil
  17. @ysf

    Malum isim hakkında konuşmuyoruz. O yüzden sana cevap veremeyeceğim =)

    YanıtlaSil
  18. bu arada senin de dediğin gibi rijkaard'a da hayran olmamak elde değil. geldiği günden beri galatasaray'a hem taktiksel hem mental olarak çağ atlatmış durumda. takımımız şampiyon olsun olmasın nihayet ilerisi için bizi çok güzel günler bekliyor diyebilirim sanırım.

    haa birde nonda meselesi var. bana göre nonda galatasaray'ı kafasında bitirmiş bile. umarım yollarlar bugün yaptığı açıklama doğrumu bilmiyorum ama artık gider diye umuyorum...

    YanıtlaSil
  19. Rijkaard'a hiç şüphe duymadan güvenin arkadaşlar. Size absürd gelebilecek her hareketinin arkasında zeka dolu bir karar var, tekrar tekrar kanıtlıyor. Dos Santos'un gelmesine şikayet edenler çoktu mesela, yavaş yavaş çıkıyor sebepleri. Bugün Elano'nun oyundan alınışı da öyle. Daha neler neler.

    Umarım yöentim de görüyordur bunları. Skibbe'ye hala üzülürüm.

    YanıtlaSil
  20. kesinlikle. bugün de jo oyuna girerken nonda çıkar diye bekliyordum fakat elano'nun çıktığını görünce çok şaşırdım. maçtan sonra birkaç yorum okudum ve dedim ki bu rijkaard aşmış hacı! :D
    eğer nonda penaltı kaçırdıktan sonra böyle gergin bi maçta oyundan alınsaydı tribünler büyük ihtimalle protesto edebilirdi, ıslıklanabilirdi. bu hem nonda için iyi olmazdı hem de o anda takımın psikolojisini bozabilir o beklenen golü bulamayabilirdik.

    e o halde alkışlar rijkaard'a... :D

    YanıtlaSil
  21. Güzel yazi olmus Ace ellerine kalemine saglik zevkle okudum.
    Her zaman yine bekleriz böyle futbolcu analizleri mac analizleri vs. :)
    Tesekkürler.

    YanıtlaSil
  22. Thomas Hitzlsperger düşünülüyor mu bi bilginiz var mı acaba?

    YanıtlaSil
  23. @ysf

    İşin tek kötü yanı az adam öğreniyor bu nedenleri. Geri kalan on binler alıyor Fanatik fotomaç, okuyor Sergen'in köşesini. Sergen de sallıyor da sallıyor Rijkaard'a. Sonra zorla taraftara cephe aldırıyorlar. Resmen içim parçalanıyor.

    En azından bizim bu desteği verebildiğimiz kadar vermemiz, çevremize açıklamamız lazım sürekli.

    YanıtlaSil
  24. Yeni bir yabancı isim konusunda hiç bir yorum yapamayacağım, FCN'yi beklemeniz lazım.

    YanıtlaSil
  25. Eee birde FR'in takimin en iyi oyuncusu Elano'yu neden cikarttigini yorumlayabilirseniz cok guzel olurdu. Cunku hicbir mantikli aciklamasi yok....

    YanıtlaSil
  26. Zaten yeni transfer bu hafta ici sonuclanir diye düsünüyorum hata sonuclanmasi lazim.
    Yanilmiyorsam 31 Ocak transfer döneminin son günü , bu konuda bi aciklik getirirmisin ace?

    YanıtlaSil
  27. @Adsız 03:47

    Yorumları okursan bu soruyu detaylıca cevapladım, görebilirsin.

    @UaslanA

    Transfer dönemi son günü konusunda senden fazla bir bilgim yok ancak en azından yabancı transferinin önümüzdeki bir kaç gün içinde biteceğini düşünüyorum.

    YanıtlaSil
  28. @ace

    sen o köşe yazarlarından bahsetmişken; malesef türkiye'de takımlar ve kişiler günlük başarılara göre değerlendiriliyor. bir bakmışsın göklerde öbür gün bir bakmışsın adamın eleştirilmedik tarafı kalmıyor. kıyafetinden tut adamın karısına, çocuğuna kadar...bu at gözlüklülerin de hiç biteceğini sanmıyorum ben bu piyasada.

    YanıtlaSil
  29. Tamamı ile katılıyorum. Zaten bunlar sadece heyecan olsun, gazete okunsun diye her şeyin abartısı. Hiç konuşmaya değmez.

    Hakan Şükür'ü bile görüyoruz son zamanlarda. Televizyonda ben Adnan Polat'a oy vermeyeceğim diye anons yapıyor. Çok yazık...

    YanıtlaSil
  30. öncelikle analiz çok güzel tebrik ederim
    maçı izlediğim kahvelerde saçma sapan o kadar çok insan var ki her maça ayrı kahveye gitmeye başladım bugün de elanonun çıkmasından sonra rijkaarda ana avrat sövenleri görünce içim parçalandı bu geri zekalılara bu adam çok ya neyse rıdvan malı da gs rijkaarda rağmen kazandı neill ve jo büyük hedeflerin oyuncuları değil gibi saçma sapan yorumlarına devam etmiş ve bu adamları dinleyip inana o kadar çok kişi var ki umarım bu ekip birgün bunların kurbanı olmaz ve uzun yıllar galatasarayımızda görürüz
    burak

    YanıtlaSil
  31. Aynı adamlar kısa bir süre önce de Elano'ya sövüyordu. Yani hiç başlatma beni akşam akşam sinirlenmeyelim. Tamam insan belki anlamaz ama biraz saygılı olur, lan bu adam RİJKAARD bir bildiği vardır der yahu. Hadi bunlar kahvehane adamları, Hıncal'lara Çakar'lara ne demeli.

    Gerçekten nefret ediyorum.

    Rıdvan da zaten belki maç içindekileri iyi yorumluyor olabilir ancak "futbol kültürü" diye bir şey yok. Yurt dışından ne oyuncu tanıyor, ne takım tanıyor, ne takip ediyor. O yüzden onun da bu yorumlarını hiiç sallamamak lazım.

    YanıtlaSil
  32. neyse bunları konuşmaya değmez hakikaten.

    şu an tek beklediğim şey giovani transferi. robinho bile traş kalır yanında bana sorarsan. :D

    onun da gelmesiyle ideal 11 şu şekilde olur sanırım. ondan sonra seyreyle cümbüşü...:D


    leo
    sabri neill servet hakan
    topal
    elano
    giovani
    keita arda
    jo

    YanıtlaSil
  33. Santos kanat oynar. Mustafa Sarp'da Topal'ı bu formuyla keser. Caner de Hakan'ı keserse hiç şaşırmayın derim =)

    YanıtlaSil
  34. elano geldiği gün o kadar sevindim ki anlatamam. bir adamın ayağına top bu kadar yakışamaz yahu. gerçekten çok şanslıyız bırakın onlar sövmeye devam etsinler. şu an barcelona'ya koy takır takır oynamazsa ben de adam değilim. :D

    YanıtlaSil
  35. Geçen gördüm, Jo'yu almış gelir gelmez gezdirmeye çıkarmış. İstanbul'u dolaştırmış.

    Şimdi bu iyi haber çünkü Elano artık kendisini "misafir" değil "ev sahibi" olarak görüyor demektir bu. Artık kendisi alıp gezdiriyor yeni gelen oyuncuları. Bu rahatlık ve özgüven de oyununa yansıyor.

    Asıl Baros gelsin, Neill ve Jo da alışsın takıma o zaman tapıcaz Elano'ya. Tam onun istediği tarz adamlar.

    YanıtlaSil
  36. @ace

    valla ben giovani'yi forvet arkasına koyarım. :D
    sola da arda'yı, sağdan da keita yardırır. benim FM taktiğim bu olur seninkine de saygı duyarım.:)

    YanıtlaSil
  37. Peki sen öyle yap =)

    Benim öyle dememin sebebi Santos'un özellikleri kanatta daha faydalı olabilecek özellikler. Forvet arkası için belirli bir "oyun zekası" gerekir. Ne yazık ki Santos bu açıdan gelişmiş değil henüz, Rijkaard'ın ellerinde bir sezona daha ihtiyacı var.

    YanıtlaSil
  38. evet jo'nun türkiye'ye alışması çok önemli. özellikle de kasaplarla dolu süper ligimize. :) nihayetinde artık o oynayacak ligde. alıştırsın, anlatsın jo'ya egemen korkmaz'ları ismail güldüren'leri.. :D

    YanıtlaSil
  39. geçenlerde bir blogdan okumuştum sanırım sizinki de olabilir tam hatırlamıyorum canerin mevkisiyle ilgili şöyle deniyordu kısaca caner sol açık oynayıp yararlı ve düz bir oyuncu olacağına sol bekte oynatılıp defansif özelliklerinin de biraz daha geliştirilmesiyle dünya çapında bir kanat oyuncusu yapılmalı diye bence de çok mantıklı adamdaki ofansif özellikler zaten müthiş defansını da geliştirirse hakikaten çok üst düzey bir yıldız olabilir acaba teknik heyetin böyle bir düşüncesi var mıdır

    YanıtlaSil
  40. pekala ace, rijkaard'ın ellerinde bir sezona ihtiyaç var demişsin. giovani'yi bonservisiyle mi alacağız yoksa kiralık mı? benim duyduğum transferin uzama sebebi üstünel'in bonservisini almaya çalışmasıymış. doğru mu bu?

    YanıtlaSil
  41. Evet ben demiştim onu =)
    Ben Dos Santos'un gelişiyle ondan da ümitlendim biraz. Bir kaç hafta içinde belli olur o bence.

    Şimdi bizde bir mantık oluşmuş, adamın ofansif özellikleri iyi demek ki ileri oyuncu. Ben de diyorum ki Evra'ları da görüyoruz Ramos'ları da. Sabri bile sağ açıkken kendini geliştirdi defansta (zor da olsa) şimdi şu sezonki performansıyla Türkiye'nin en iyi hücum sağ bekidir bana göre. Caner daha gencecik birisi. Bunu niye yapamasın?

    Sağda Sabri solda Caner. Önlerinde Keita ve Dos Santos. Nasıl bir takım olur hayal edin =)

    YanıtlaSil
  42. @ysf

    Onu bilemem ama yarım sezon için oyuncu isteyecek takım olmaktan çıktık artık. Ne Jo, ne Santos günü kurtarmak için gelmiyorlar bundan emin olabilirsiniz.

    Rijkaard'a bağlı her şey. Jo'nun transferini de isteyen bizzat o. Kendi seçimi yani.

    YanıtlaSil
  43. umarım alırız bonservislerini. bu adamlar daha 20'li yaşlarda. yaşıtları arda'yla galatasaray'ın "süper genç"leri olur artık. bekleyelim görelim. :)

    YanıtlaSil
  44. peki bir soruda benden su anda dos santos ipswich de oynadıgından oturu herhalde uefa ile ilgili bi sıkıntı yok cunku heryerde uefada oynayamıyacak gıbı lakırtılar goruyorum ınsanlar arastırmadan mı gazetecılık yapıyorlar anlamıyorum !!

    YanıtlaSil
  45. Dos Santos geçen sezonun 2. yarısında oynadı orada. Şu anda Tottenham'da oynuyor ve Uefa liginde oynayabilir.


    Bu arada şunu da kopyalamadan edemeyeceğim. Futbol duayenimiz Sergen'in (!) dünkü maç içindeki Elano yorumu.

    --------------------------------------------
    Oyuna baktığımız zaman Elano yine ortalarda yoktu. Brezilyalı hep yapmaması gerekenlerle ön planda. Onun da üretken olması gerekiyor, taraftar ondan asist, gol bekliyor. Ancak o yana oynuyor, geriye oynuyor. Böyle devam ederse, Galatasaray’da oynaması da çok zor görünüyor.
    --------------------------------------------

    Daha ne denir böylelerine bilemiyorum.

    YanıtlaSil
  46. sergen gitsin yusuf şimşek'leri, 8 milyonluk tabata'ları eleştirmeye devam etsin.:) rıdvan denen şahıs da bir gün gs futbolcularını alex'le kıyaslamazsa çocuğumu kesicem...yani tamam eziksiniz de bari belli etmeyin dimi? :D

    YanıtlaSil
  47. Hepsine katilmasam da yorumlarinizi okumak cok keyifli arkadaslar. Kimse sacmalamadan bildigin yorum-analiz yapiyor kendince mantikli sebepler one surerek. Sergen, Ridvan bunlar bahis, at yarisi, okey, poker insanlari ciddiye almiyoruz bosverin konussunlar ama bana dokunan bu gevsek agizlilarin milyonlar kazanmasi!Neyse..

    Yalniz arkadaslar Elano'non bu pozisyonda devamlilik saglayabilmesi bana biraz zor gorunuyor - fiziksel ve savunma yonu zaaflari - ama yanilmayi o kadar cok istiyorumki zira ben de o orta sahaya iki yonlu oyuncu diye tutturan o guruhtanim:) Baska kimseye ihtiyacimiz kalmaz orta sahada, kendi Iniesta'mizi cikarmis oluruz:)

    YanıtlaSil
  48. Ace selam,

    Öncelikle Rijkaard'ın Arda ve Elano'dan Xavi-Inıesta ekibi yaratmaya çalışacağını başından beri temenni ediyordum, inşallah da bu şekilde devam eder. Asıl soru şu: Yaya Toure'nin pozisyonunda oynayan Mustafa Sarp yeterli midir? Bir pozisyon düşünün ki alternatifleri Mustafa Sarp, Ayhan ve Mehmet Topal. Bir pozisyon daha düşünün ki alternatifleri Caner, Kewell, son dizilişe göre orada oynamayacak olsa da Arda. Bu durumda hangi mevkide sakatlık yaşanırsa daha sorunlu olur sizce? Bence hala kalite bazında alternatifimizin az olduğu yer DMC pozisyonu. Görüşlerinizi merak ediyorum.

    YanıtlaSil
  49. sene başında elano transferi yapıldığında;
    sarp/topal
    elano
    arda olarak dizmiştim orta sahayı. çünkü brezilya milli takımında da yanlış hatırlamıyorsam
    gilberto/melo
    elano
    kaka/ronaldinho
    düzeninde oynuyor..

    fakat rijkaard özellikle elanoyu ardanın bölgesinde oynattı. acıkcası şaşırmıştım ve o zaman bu dizilişi yaptıgımda herkes bana gülmüştü ''hiç mi futboldan anlamıyorusun sen nası izledin elanoyu sen'' diye. şu anda görüyorum ki o gülen - çoğuda fenerliydi ''haha elano patladı'' diyen tipler- arkadaşlarım şu an gıptayla elanoyu izliyorlar.. ilkkez haklı cıktım diye bu kadar mutluyum ve huzurluyum.

    rijkaard gercekten büyük adam.

    YanıtlaSil
  50. Ace, dos Santos geldiği zaman yer açmak için Kewell gönderilecek söylentileri çıktı. Nedir, bu konuda bilginiz var mı ?

    Ayrıca dün Barış varken Elano'nun oyundan alınmasına ne diyorsunuz ?

    Şimdiden teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  51. @Yiğit
    Lig için yeterli gibi. Orada sürekli baskı yapacak, maç boyu oyun bozmaya çalışacak bir adamla işi geçiştiriyoruz. Çok dert değil yani lig şampiyonluğunda.
    Ancak seneye şampiyonlar ligine katılmayı kesinleştirirsek ben oraya transfer yapacağımızdan eminim. Sene sonu Hamit gelebilir.

    @Selocan24
    Kewell konusunu bilmiyorum. Oyuncu sözleşme uzatmayı düşünmüyorsa böyle bir yola gidebilirler. Rijkaard'ın kararı işi belirler.

    Elano'nun alınmasının açıklamasını ben yukarıdaki mesajlarımda detaylıca anlattım, bence mantıklıydı Elano'nun çıkışı. Tekrar yazmayayım şöyle bir göz gezdir yukarı, içine sinmeyen bir kısmı varsa sorarsın.

    YanıtlaSil
  52. @ace
    yanlış hatırlamıyorsam elano önceki röportajlarından birinde milli takımda zaman zaman ön libero olarak oynadım demişti. ama ülkemizdeki futbol dahileri sürekli olarak alex ile kıyaslama yapıp durdurlar. her maç elanodan gol yada asist bekleyen var. elano kendisi söyledi böyle bir oyuncu olmadığını ama brezilyalı ortasaha futbolcusu olunca sanırım herkes on numara pozisyonunda oynadığını sanıyor. ama bu maç gösterdiki elano gerçekten tam bir box to box futbolcusu. umarım ikinci dönem sürekli formunu arttırır.

    ayrıca elano çıktıktan sonra o bölgeye caner geçti ve canerde gerçekten çok güzel ileriye top taşıdı. eğer caner defansif özelliklerini daha geliştirebilirse galatasarayımızın iniestası olur. elano da çok güzel xavi olur. seneye aslantepede ortasahamızın ortasında bu ikili bile görebiliriz.
    elano caner

    keita santos arda

    baros
    bu orta saha hucum yaparken ve defans yaparken nerede duracağını öğrendiği zaman artık gerisi sizin hayal gücünüze kalmış:)

    YanıtlaSil
  53. Gercekten cok güzel bir yazi olmus, ellerine saglik.

    Elano gercekten cok cok iyi oyandi. Ama oyundan alinmasina kim sasirmadiki?
    Umarim bu onu kötü yönde etkilemez :-(

    Hakan

    YanıtlaSil
  54. "10 numara" kavramı futbolda kaybolmakta olan bir kavram. Çünkü bu şekilde oynayan takımlar zamanla bu "10 numara"larına bağlı performans sergiliyorlar. Takım istemsizce de olsa o oyuncular üzerine kuruluyor. Ve gün gelip de o oyuncu kötü oynarsa veya takımda olmazsa, takımın performansı bundan çok etkileniyor. Misal bakınız Fenerbahçe, Alex olmadığı zaman feleği şaşıyor. Tüm takım ve sistem onun üzerine kurulmuş.

    İleride Elano bahsedilen patlamayı da yapabilir, yetenekleri var çünkü. Tam ön libero oynamıyor dediğim gibi zaten, Rijkaard'ın sistemi sayesinde daha özgür bir oyun oynuyor. Ancak -yapması gerekmiyor-. Yani "bakın bu 10 numaramız, her maçta bizi asistlerle gollerle taşıyacak adamımız bu artık" demek saçmalığın daniskası. Hali hazırda takımda çok önemli işler beceriyor. Bir kaç maçta coşup golleri sıralarsa da ne güzel oldu deriz =) Ancak ona bel bağlamak, yani her maç Elano'nun golleri ve asistleri üzerine sistem kurmak demek küçük takım olmanın gsötergesidir günümüzde.

    Caner'e gelince, ben onun kanatta parlayacağını düşünüyorum. Defansta kendini geliştirdiyse de bir kaç hafta içinde Hakan Balta'nın yerinde görebiliriz. Ancak orta sahanın gerektirdiği mental yapıya uygun olduğunu düşünmüyorum, deneyim lazım orada oynamak için.

    YanıtlaSil

Okumuş olduğunuz başlık hakkındaki yorumunuzu bırakmak için lütfen aşağıda bulunan alana görüşlerinizi belirtiniz. Unutmayınız ki; yorumlarınız blog ekibinin onayı doğrultusunda görüntülenecektir. Hakaret ve küfür içeren yorumlar onaylanmayacaktır.

Blogger tarafından desteklenmektedir.
google.com, pub-1379219663774483, DIRECT, f08c47fec0942fa0