Fatih Terim: "Buradan güçlenerek çıkacağız.."

Teknik direktörümüz Fatih Terim, Spor Toto Süper Lig'de 8.hafta evimizde oynadığımız ve sahadan 2-4'lük skorla mağlup ayrıldığımız Gaziantepspor karşılaşması sonrasında basın mensuplarının sorularını yanıtladı. Karşılaşma sonrasında açıklamalarda bulunan İmparator, hakemler hakkında konuşmak istemediğini fakat bugün hakemlerin oyuna ciddi anlamda etki ettiğini belirtirken, 9 kişi kalmasına rağmen sahada büyük bir mücadele veren oyuncularımıza teşekkür etti. İmparator'un tüm açıklamaları şu şekilde oldu..

HAKEMLER
Böyle bir durumda hakemlerle ilgili konuşmak çok kolay, ama ben genel olarak konuşmama şeklinde bir prensip edindim. Ümit ediyorum kulüp olarak Galatasaray Kulübü söylenmesi gereken şeyleri söyler, nasıl bir duruş sergilenecekse, her kurum, her kuruluş ve kişi için, Galatasaray bunu yapacak güçtedir. Başkanından, yönetimine, camiasından seyircisine sergileyecektir. Galatasaray ağırlığını, benim gibi bireysel söylemektense kulüp olarak sergiler.

Çok enteresan bir durum var, bu soruya cevap olarak herhangi bir şey söylersem ceza yeme ihtimalim var. Kim için, ne için bu cezayı yeyip, takımımı yalnız bırakayım? Söylenecek o kadar çok şey var ki, bazen sessiz kalmak, çok şey söylemekten çok daha ağır olsa gerek. Buna ben değil, kulüp olarak tavır almamız gerektiğine inanıyorum. Kulübümüz de bu refleksi gösterecektir. Hakemlerle ilgili hakikaten de konuşacak bir şey yok.

MHK VE YUSUF NAMOĞLU
Geçen haftaki hakemin adını ağzıma almadım, sadece oynanan dakikanın az olduğunu söyledim. Ben söyleyeceğim bir şeyi çok açık söylüyorum. Telefonda bana soru soran basın mensubuna gizli gizli söylemiyorum, kodlamıyorum, açık söylüyorum. Benim söylediklerim yoruma açık değil, direkt söylüyorum. Kimseyi ilgilendirmez benim iyi oynadığım kötü oynadığım, 100 dakika oynarız gol atamayız. Ben açık ifade ediyorum, insanlar da bir şeyleri varsa, yürekleri varsa açık ifade etmeliler. Ayrıca, bu tür nezaketli davranışlara nezaketli davranılır.

TAKIM HAKKINDA..
Kendi oyuncularımın da alınlarını öpüyorum, kutluyorum, olabilecek mücadeleyi yaptılar. Kalemizde bir tehlike de görmüyorduk. Ancak, önce Kazım, sonra son günlerin en formda oyuncusu Gökhan sakatlandı. 15-20 dakika içinde önemli değişiklikler yapmak zorunda kaldık. 11'e 11 devam etse olay çok başka olacak. Hem gol yeyip, hem eksik kalmak açıkçası kolay değil. Bu maçta, bir maçta başımıza gelebilecek en kötü şeyler geldi. Öncelikle 2-2'den sonra oyunu tutamadık. Ancak 2 kişi eksikten de beraberliği kabul etmeyen bir yapıya büründüler, bunun için de övüyorum.

Emek verirseniz, haksız yere gördüğünüz şeye tepki gösterirsiniz. Bu tepkinin fazlası olmamalıydı ancak bunu yaptıran nedenlere bakmak lazım. Futbolcu bir reaksiyon gösterecektir. Aylardan beri pres çalışıyoruz, ona göre almış topu, faul değil. Buna rağmen yapmaması lazım. Ama yaptıran sebebe bakmak lazım, bazen insanı çileden çıkarırlar, futbolcu da, insan olarak da. Sonuçta Türk Ceza Kanunu'nda tahrik önemli maddedir, bildiğim kadarıyla. Beni asıl siz tahrik ediyorsunuz, en sakin olan insan olma konumumdayım, en azından şimdilik.

OYUNDAN ATILMALAR
Hak eden atılmalıdır, itirazım yok. Benim oyuncum, ya da başka oyuncu, savunacak değilim. Gerekli cezaları da göreceklerdir. Oyun içinde 2 değil, bana göre 22 tane kırılma anı var. 2 tane herkesin görebileceği kırmızı kart, bunu herkes görebilir. Ama 22, 32 kırılma anı var, bunu iyi analiz etmek lazım. Futbol konuşmalıyız, benim hatalarım, oyuncularımın yaptığı iyi şeyler konuşulmalı ama maalesef bu konular gündeme geliyor. Ama bazen olayı belirleyen de bu konular oluyor. Futbolun içinde kalalım. Benim de bir istiap haddim var.

Takım tıkır tıkır işlerken, birden bire Kazım'ın değiştiğini ve Gökhan Zan'ın da sakatlığı nedeniyle kenardayken gol yedik. Kolay değil, eksik kalıp, sakatlarla bezenmiş bir takım olmak kolay değil. Kazım'ı iki gündür kontrol ettirip, tekrar sakatlanması şanssızlık. Maçta, nefes alacak, olayı tekrar yönlendirecek bir an bile yoktu.

YARA ALMAMIZI BEKLEYENLER DAHA ÇOK BEKLEYECEK
Lider olma ihtimali olan bir takım, kaybettikten sonra hayata küsecek hali yok. Galatasaray, çok kimseyi sevindirmez, Galatasaray'ın kendi içinde o gücü vardır. Yenilecektir Galatasaray ama Galatasaray'ın ağır yara almasını bekleyenlerin, daha çok beklemesi gerekecektir. Galatasaray, güçlü ve kenetlenmiş çıkacaktır. Hem takım, hem kulüp, hem camia olarak. Taraftarlarımız için elbette söyleyeceklerim var. Bugünkü davranışları müthişti. Aynı anda, bu kadar tahrike kapılmamaları muhteşem bir davranıştır. Çok kolay bir şey değil, toplum psikolojisini biliyoruz. Onları ayrıca tebrik etmek lazım.

SAKATLIKLAR
Sahamızın bize verdiği ağır darbeler oldu. Maalesef bu devam ediyor. Futbol hayatında, 3-4 hafta bir sakatlanan Gökhan'ın, 3-4 aydır sakatlanmaması müthiş başarıdır. Bekliyordum zaten, bu maça denk geldi. Kötü şeyler hep üst üste geldi. Ben bu sakatlıkları doğal karşılıyorum, saha dışında bir nedeni varsa, bunu da araştırırız.

KAYSERİ MAÇI
Maçtan sonra toplanıp Florya'ya gideceğiz ve takım olarak orada kalacağız. Bu programı daha önce yapmıştık. Hasar tespitini tüm birimlerle toplanıp Florya'da yapacağız. 3 gün sonra maç yapacağımız için, sakat arkadaşlarımızın yetişeceğini pek düşünmüyorum. Kırmızı kartlar görenler de olmayacak. Onlarsız Kayseri'ye gideceğiz. Daha çok işin başındayız, Galatasaray her sıkıntıdan kendine önemli mesajlar çıkaran bir yapıya sahiptir. Bu mekanizma çalışacaktır. En iyi şekilde Kayseri'de çıkıp mücadele edecektir

Hiç yorum yok

Okumuş olduğunuz başlık hakkındaki yorumunuzu bırakmak için lütfen aşağıda bulunan alana görüşlerinizi belirtiniz. Unutmayınız ki; yorumlarınız blog ekibinin onayı doğrultusunda görüntülenecektir. Hakaret ve küfür içeren yorumlar onaylanmayacaktır.

Blogger tarafından desteklenmektedir.
google.com, pub-1379219663774483, DIRECT, f08c47fec0942fa0