Seçim 2013 | Ünal Aysal'ın listesini yakından tanıyalım..

22 Haziran'da yapılacak olan olağanüstü seçimde tek aday olması beklenen başkan Ünal Aysal, yönetim kurulu listesini açıkladı. 2 yıl boyunca yönetim kurulunda yer alan isimleri büyük oranda değiştiren Ünal Aysal, bugün katılmış olduğu "Seçime Doğru" programında açıkladığı listeyle bir süredir ortalıkta yer alan spekülasyonlara da noktayı koymuş oldu. Geçtiğimiz yıl Eylül ayında istifa eden Mete Başol dışında, on beş kişilik yönetim kurulu listesinden 7 kişiye yer veren Ünal Aysal'ın listesinde yer alan yeni isimleri yakından tanıyalım..

Özkan Olcay
1934 yılında Samsun'da dünyaya gelen Özkan Olcay, eğitim hayatını Galatasaray Lisesi'nde geçirdi. 1954 yılında Mekteb-i Sultani'den mezun olan Özkan Olcay, aynı yıl İstanbul Teknik Üniversitesi'ni kazandı ve İnşaat Mühendisliği alanında eğitim gördü. 1979-1986 yılları arasında Ali Uras'ın başkanlığında yer alan yönetim kurulunda Tesislerden Sorumlu Yönetici olarak bulunan Özkan Olcay, bir sonraki dönem olan 1986-1990 yılları arasında da Ali Tanrıyar'ın başkanlığındaki yönetim kurulunda Asbaşkan olarak görev aldı. 1995 yılında Türkiye Futbol Federasyonu'nda başkanlık yapan Şenez Erzik'in listesinde asbaşkan olarak yer alan Özkan Olcay, geçici olarak 1997 yılında Haluk Ulusoy'un seçilmesine kadar da TFF'de başkanlık görevini yürüttü. Özkan Olcay, tüm bu spor yöneticiliğinin yanı sıra 1974 yılında inşaat alanında kurmuş olduğu ve bugüne kadar faaliyet gösteren Pekintaş Pekin Şirketler Grubu'nun başında yer almaktadır.

Dursun Özbek
1949 yılında Giresun'da dünyaya gelen Dursun Özbek, eğitim hayatını Galatasaray Lisesi'nde geçirdi. 1969 yılında Mekteb-i Sultani'den mezun olan Dursun Özbek, aynı yıl İsviçre Lozan'daki Ekol Politeknik'e başvurmasına karşın ekonomik nedenlerden ötürü yurt dışına çıkamaz ve ODTÜ'de eğitim hayatını başlatmaya karar verir. ODTÜ'de bir takım problemler yaşayan Dursun Özbek, aynı yıl içerisinde İstanbul Teknik Üniversitesi'ne kaydını aldırır ve Makine Mühendisliği bölümünde eğitim alır.  1972 yılında kardeşiyle birlikte ticarete atılan Dursun Özbek, hayatının ilk büyük yatırımı 1988 yılında Nippon Hoteli kurarak yapar. İki yılın ardından hoteli büyüten Dursun Özbek, ilerleyen yıllarda Point Hotel'i kurdu ve binlerce yatak kapasitei olan hoteller zincirinin startını vermiş oldu.

Şükrü Ergün
1958 yılında İstanbul'da doğan Şükrü Ergün, eğitim hayatını Galatasaray Lisesi geçirdi. 1977 yılında Galatasaray Lisesi'nden mezun olan Şükrü Ergün, aynı yıl Boğaziçi Üniversitesi'nde eğitim görmeye başladı. 4 yıllık eğitimin ardından yurtdışında akademi hayatına devam eden Şükrü Ergün, eğitim gördüğü Norveç Denizcilik Akademisi'nden mezun oldu. Öğrenim gördüğü 1974-1977 yılları arasında sarı-kırmızılı forma altında atletizm sporu ile ilgilenen Şükrü Ergün'ün ülkemizdeki iş hayatı Norveç sermayeli Jotum Boya'yı kurmakla başladı. Türk Deniz Eğitim Vakfı ve Deniz Temiz Derneği Yönetim Kurullarında bulunan Şükrü Ergün, bir dönem de Türkiye Atletizm Federasyonu Yönetim Kurulu üyeliğinde bulundu. Türk-Norveç Ticaret Odası kurucu başkanı olan Ergün, aynı zamanda Milli Olimpiyat Komitesi üyesidir.

Ümit Özdemir
1949 yılında İstanbul'da dünyaya gelen Ümit Özdemir, eğitim hayatını Galatasaray Lisesi'nde tamamladı. Mekteb-i Sultani'de geçen eğitim hayatının ardından İstanbul Teknik Üniversitesi'nde inşaat bölümünde eğitim alan Ümit Özdemir, ihtisasını 1975 yılında Zemin Mekaniği üzerine tamamladı. 1975 yılından itibaren Tekfen Holding bünyesinde görev alan Ümit Özdemir, hemen hemen tüm kademelerde görev aldı. 2000 yılından itibaren Tekfen Holding Başkan Yardımcılığı ve Tekfen İnşaat ve Tesisat A.Ş. Genel Müdürlüğü görevini yürüten Ümit Özdemir, geçtiğimiz aylarda görevini Levent Kafkaslı'ya devretti. Tekfen Holding bünyesinde halen Tekfen İnşaat, Tekfen İmalat ve Tekfen Mühendislik’in Yönetim Kurulu Başkanlıklarını yürüten Ümit Özdemir, çok iyi düzeyde iki dil biliyor.

Mete İkiz
Eğitim hayatına Avusturya Lisesi'nde başlayan ve daha sonra Boğaziçi Üniversitesi'nde öğrenim görmeye başlayan Mete İkiz, Uluslararası İlişkiler bölümünden mezun olduktan sonra Amerika Birleşik Devletleri’nin Boston şehrinde bulunan Bentley College’de eğitimini tamamladı. Yurtdışında eğitim hayatını tamamlayan Mete İkiz, ilk iş deneyimini Türkiye Sinai Kalkınma Bankası'da kurumsal finansman bölümünde gerçekleştirdi. Burada yaklaşık 10 yıl geçirdikten sonra Yapı Kredi Bankası'na geçiş yapan Mete İkiz, yine aynı bölümde (Kurumsal Finansman) bölüm başkanlığına kadar yükseldi. Mete İkiz daha önce Galatasaray bünyesinde gerçekleştirilen mali yapılanma projelerinin içinde yer almış ve endüstriyel futbol ile futbolda şirketleşme modelleri hakkında çalışmalarda bulunmasının yanı sıra, aktif iş hayatında Güney Avrupa ve Türkiye’de şirketlere yatırım yapan NBGI Private Equity fonunun Yatırım Direktörü olarak görev yapmaktadır.

Mehmet Karlı
Eğitim hayatına Galatasaray Lisesi'nde başlayan, mezuniyetinin ardından Galatasaray Üniversitesi'nde hukuk alanında akademi yapan ve son olarak doktorasını Oxford Üniversitesi'nde tamamlayan Mehmet Karlı, aslında bizlerin geçtiğimiz seçim sürecinde yakından tanıdığı bir isim. 27 Mart 2011'de gerçekleştirilen mali kongrede, eski yönetim kurulu başkanı Adnan Polat ve ekibine ithafen, yüksek sesle "İstifa" çağırısında bulunan Mehmet Karlı, ülkemizin yetiştirdiği en önemli hukukçular arasında yer almaktadır. Gaziantep'te faliyet gösteren Hasan Kalyoncu Üniversitesi'nin akademik kadrosunda yer alan Mehmet Karlı, Galatasaray Üniversitesi'nde de hukuk alanında derslere girmektedir.

Hiç yorum yok

Okumuş olduğunuz başlık hakkındaki yorumunuzu bırakmak için lütfen aşağıda bulunan alana görüşlerinizi belirtiniz. Unutmayınız ki; yorumlarınız blog ekibinin onayı doğrultusunda görüntülenecektir. Hakaret ve küfür içeren yorumlar onaylanmayacaktır.

Blogger tarafından desteklenmektedir.
google.com, pub-1379219663774483, DIRECT, f08c47fec0942fa0