Ünal Aysal, Lig Tv'ye Konuştu

Özetle daha iyisini yapabilmek için kongre kararını aldık. Bazı konularda başarılı olduk ama görünmeyen başarısızlıklarımız var. Bunu süratle kapatmamız lazım. Bu sene benim için çok önemli seneydi. Görünmeyen konularda başarıyı yakalamak istiyorum. Gidenlerle gelenler arasındadaki fark bu konularda daha destekçi olacağı düşüncesidir. Ben sabırsız bir insanım.

Sportif başarılarda süreklilik işareti oldu ama kurumsal yapıda da süreklilik yakalamak lazım. Bu ekibin yapıları bu kısım işi daha iyi yaparlar gibi geliyor. Bazı kararları alırken cesur kararlar alırsınız, bazı kararları kökten veya günü geçirmek için alırsınız. Seçimle geliyoruz,demokratik bir sistem var. Desteğiniz ne kadar büyükse o kadar iyi. Rekor oyla seçildik,cesur kararlar alabildik ve ilerleyebildik. Şimdi yeni bir test var. Üyelerimiz aynı gösteriyi yapamazlarsa aynı atılımı yapamam.

Hukiki olarak; bütün kurullar yeniden seçildiğine göre 3 yıldır süre. 3 yıla ihtiyacımız olmayabilir planladığımızı 1 senede yaparsak seçim kararı alabiliriz. Moral yorgunluktan bahsettim, hepimizde de olmuştur, bende olduğunu belirtmem lazım. Moral için oylara ihtiyacımız var. Kurumsallıkta baya ilerleme kaydettik. Geldiğimiz yerde mekanizma kuruldu; ama önemli olan tıkır tıkır işleyebilmesi. Yönetime büyük işler düşünüyor.Arkadaşlarım geçmiş dönemde ellerinden gelen yardımı gösterdiler. Önümüzdeki dönem benim için daha önemli.

Florya'da oturan herkes yalnızdır. Bir sürü oyuncu, altyapı, teknik ekip hepsinin başında Fatih hoca var. Çok fazla yardıma ihtiyacı da yok. Çok iyi yapıyor bu şişleri. Biz desteği verdikçe başarılı olacaktır. Önemli bir konu varsa beni direk arıyor 24 saat. Güncel sorunlar için profesyonel kadromuzu arar. Kimi arayacağını çok iyi bilir. İşler ne kadar sistemli yürürse o kadar başarılı olur. Fatih hocanın 1 sene sözleşmesi var. Başarılı olduğu sürece şimdiden sözleşmesi 3 sene uzamış diyebilirsiniz. Her sene şampiyon olacağız diye bir şey yok. Ben de başarılı olduğum sürece buradayım. Başarısız olduğumda güle güle derler. Ciddi bir başarısızlık olduğunda hoca için de aynı durum geçerli.

Melo ve Carlinhos bitmedi ama bitebilir, bitebilecek konumda. Yabancı durumunda belirsizlik var,durumu çok iyi gözden geçirmemiz ve hocanın önceliklerini gözden geçirmemiz gerekiyor. Farfan ilgilendiğimiz bir oyuncu bir mesafe alındı. Riera gerçekten çok başarılı oldu. Bu hem hocanın hem oyuncunun başarısı. İlla göndermek istiyoruz diye bir şey yok. Pahalı bir oyuncu,daha iyi ve ekonomik biri olursa tercih edebiliriz. Riera'nın gideceğini sanmıyorum,o kontrantı bırakıp gitmek istemez. Elmander'de de sıkıntı olacağını sanmıyorum. Elmander ilk senesinde çok başarılı oldu. İkinci senede sakatlıklar yaşadı. Burak, Drogba gelince geri planda kaldı. Bence çok rahat kulüp bulabilir. Amrabat, Galatasaray'da çok başarılı olabilecek bir oyuncu, kiralık verme taraftarı değilim.

Burak için gelmiş bir teklif yok. Gazeteleri okuyorum, milyonlar havada uçuşuyor. Mutlu oluyorum ama gelmiş bir teklif yok. Umut'u şu veya bu şekilde camiaya kazandırmak istiyoruz. Kerim Frei ile de ilgilendik. Gökhan İnler'le de hocamız ilgili. Bu bölgede birkaç tane çok iyi yabancı alternatif var. Melo var, başka isimler de var. Sneijder'ın ayrılmasına ihtimal vermiyorum. Daha iyi değerlendirebileceğimiz bir seneye girdiğimizi düşünüyorum. Arda'yı gönderdik ama gönlümüzden silmedik. Döneceği yer de Galatasaray. Kulübüne bağlı, anlaşma zemini olursa kadromuza katarız. Quaresma ilgi alanımızda değil. Cenk Tosun ile ilgili bir şey önüme gelmedi.  

4 oyuncunun tribünde olması aklın alamayacağı bir formül. Seyirci de sahada görmek istiyor futbolcuları. UEFA'nın da kontrolleri daha sıklaşacak, dikkatli olmamız lazım. Futbolcuları tribünde oturacak kadar zengin değiliz. Avrupa'da örneğin Almanya'da 28 kişilik kadronun 12 tanesini yerli olsun diyor. İsterseniz 11'i de yabancı oynatabilirsiniz. Yerli oyuncuların 8'inin de altyapıdan gelmesini istiyor. Altyapıya böyle destek veriyor. Türkiye Avrupa sırlamasında 53. ve bu tip şeylere tenezzül etmeyen ülkeler ilk 10'u, 15'i meşgul ediyor. Altyapıda yeniden yapılanma da doğru. Hem Türkiye içinde hem dışında yapıyoruz. Avrupa'da da altyapı kurmak istiyoruz. Azerbaycan'da olduğu gibi doğuda da sistem kuruyoruz. Altyapı için Tigana ismi gündemde olmadı. 

Sayın Demirören'le dün sabah kahve içtik. Konuştuk bir yanlış anlama, bilgi kirliliği var. Geçen sezon gündeme geldiğinde 'Kulüpler Birliği hemen yapalım dediler' diyor. Bizden Refik Arkan o toplantıda bulunmuştu, O'na sordum 'ben hatırlamıyorum' dedi. Birkaç başkanı aradım onlar da hatırlamıyorlar. Ben de kendisine böyle durumlarda yazılı belgelerle anlaşılması gerektiğini belirttim. 'Bu karar değişmelidir değiştirmeyenler değişebilir' dedim. Ben demokrasiye inanan biriyim. Federasyonu kulüpler seçiyor. Kulüplerin menfaatini korumak ve yönetmek için bir kurum. Bütün dünyada futbolu kulüpler yönetir federasyon organizasyona yardımcı olur. Avrupa'da federasyonlar sadece altyapı ve milli takımlarla ilgilenir. Federasyon lüzumsuz yük taşıyor. Yük var yükü paylaşmamız lazım.

Spanoulis ve Zaza Pachulia ilgilendiğimiz oyuncular. Yalnız özellikle Spanoulis'in fiyatı yüksek. Ya pazarlıkla iyi yere geleceğiz veyahut da başka alternatifleri ayarlayacağız. Zaten iyi bir kadromuz var, EuroLeague'i deneyeceğiz. Hocamızla konuştuk hedef ilk 8.

Şampiyonlar Ligi'nde geçen sene 16'ya kalmayı bu sene 8'i hedefliyorduk. Bir kaza oldu 8'e erken girdik. Bu sezon ilk 8'den fazla bir başarı bekleniyor ama en azından sürdürebilir bir başarı hedefliyoruz. Borçlar hep artmış, son 2 sene düşmeye başladı. Mucize yok, disiplinli bir çalışma var. Sorunların peşinen ön görülmesi ve bütçe disiplini var. Galatasaray gibi camialarda çözümler üretiliyor. Geldiğimizde mutfak boş değildi, ne tip yemekler yapılır bunu tespit ettik ve ekonomimiz sağlıklı olarak düzene girdi.

Geldiğimizde 328 milyon gelir gider farkı vardı bugün 220 milyon dolar civarı. Mali genel kurula giderken 55-60 milyon dolar daha borcun düşeceğini planladık. Bazı davalar açıldı hatta hakkımda nitelikli sahtekarlık suçlaması yapıldı ama ben bir gün bile endişelenmedim. Bir ters hareketimiz olmadı. Geçtiğimiz günlerde SPK karar verdi, yanlışlık yok dedi. Savcılık da davaları iade etti. Bizim lehimize sonuçlandı. İşe ilk başlarken bir miktar maddi katkı yaptım. Günlük işlerin dönmesi, anahtarı çevirebilmek için. Bu süreçte başka ihtiyaç olmadı. G.Saray artık gerçek bir kurum gibi kendi imkanlarına dönüyor.

Arena’nın devri için yüzlerce sayfa detay var, sanırım bu sene içinde biter. Arena’nın zemini işini de çözdük. Devre arasında 70 cm aşağı indik drenajı yeniden yaptık. Kışın yapınca bu işi kumun üstüne getirdiğimiz halı çime yapışmadı ve kaydı. Ardından bu iş yoluna girdi. Tribünlerin ısıtılması için siparişi verdik, bu kışa yetişecek. Protokol tribünü yeniden düzenleniyor. Stadın üstünün kapanması konusunda net teknik değerlendirmeler için veri yok. Stadın betonları oturdu, üstü kapandığında en büyük tehlike uçlar uymayabilir kayabilir. Buna bakmak lazım. Büyük bir taraftar talebi oldu, kısa sürede kombineler satıldı bu sene. Keşke daha büyük stat yapsaydık. Galatasaray bugünkü ortamda 70 bin kişilik stadı doldurabilir. Rakiplerin stadımızda oynaması sorun olmaz ama bazı teknik detaylar var. Birkaç maç Beşiktaş gelir oynar ama buradaki sorun localar. Localara Beşiktaş seyircisini sokamayız. Logoların kaldırılması vs var. Seyirci bir tahribat yapınca bunu kim ödeyecek? Bu tür taahhütler verilir, bir kira geliri belirlenir. Biz Olimpiyat Stadı’na giderken, İnönü’de oynamak istemişiz, bizden oldukça yüksek fiyat talep edilmiş. Bu demek değil ki biz de yüksek rakam isteriz. Orada daha elastik oluruz.

“Fenerbahçe ve Aziz Yıldırım ceza alacak” açıklamalarının hatırlatılması üzerine Ünal Aysal; UEFA’nın 2 gün önce yaptığı bu işin üzerini kapatmayacağız diye açıklaması vardı. Ben bunu konuşurken, dost sohbetinde yapılan açıklama gizli kamerayla çekildi ve yanlış algılandı. Başkanlığa geldikten sonra Aziz Yıldırım’la çok iyi ilişkiler kurmuştuk; ancak başkanın “En büyük şikeci Galatasaray’dır” açıklamasının ardından ipler koptu. Ondan sonra savunma amaçlı konuştuk. Yoksa Fenerbahçe’ye karşı hiç bir komplomuz olmadı.

Florya’dan taşınmamız ciddi bir şekilde söz konusu. Son 1 senedir bu konuda çalışmamız oldu. İki tane yer belirledik, belediyelerle de görüştük; ama spekülasyon olmasın. Oralara geçme hakkı elde edersek, Florya’yı başka şekilde değerlendirmeyi düşünüyoruz. Mağazacılık gelirlerimizde aşırı bir patlama oldu. Kârımız yüzde 133 artmış. Yayın hakkı gelirlerimiz iki misline çıkmış. İsim hakkı gelirlerimiz de aynı şekilde. Futbol Takımı değer artışları da öyle.

Drogba için benim gönlümde yatanı söyleyeyim; çok çalışkan, disiplinli, bizim antrenmanlarımızın dışlında yarım saat 1 saat antrenman yapan önemli bir profesyonel. Kağıt üzerindeki yaşına bakmamak lazım. Oynandığı kadar oynar; ama teknik kadrolar içinde kendi sistemi içinde Galatasaray ona bir yer bulur. Kare as seçsem birini eksik sayarım geçen sene için. Bunu bana yaptırmayın. Muslera geçen sene çok başarılıydı. Bu sene de öyle. Tam takım oyuncusu ve sportmen. Çok da karizması olan bir kaleci. Bizde uzun süre kalır umarım; ama fiyat olarak insafımızı zorlarlarsa düşünmek zorunda kalabiliriz. Melo’yu kastetmiştim para alıyor ama oynamıyor diye. Son 15 maç iyi oynamaya başladı ondan önce sakat değil bir şey değil ama oynamadı. Senelik verdiğim ücreti maç başına bölersem o zaman maliyeti görüyorum.

Ben Abdurrahim Albayrak’ı sevenlerdenim. Hem sempatik buluyorum hem dost olarak görüyorum. O ekip, ekip olarak ayrıldı. Abdurrahim Albayrak da böyle ayrıldı. Bir şeyin yanlış anlaşılmamasını istiyorum. Seçmenler bana oy kullansın demiyorum, iradesini göstermesini istiyorum. İstemeyenler beyaz oy da atabilir.
Yeter ki katılım olsun. Orada herkesin birarada olması ve irade beyananının olmasını istiyorum.

Hiç yorum yok

Okumuş olduğunuz başlık hakkındaki yorumunuzu bırakmak için lütfen aşağıda bulunan alana görüşlerinizi belirtiniz. Unutmayınız ki; yorumlarınız blog ekibinin onayı doğrultusunda görüntülenecektir. Hakaret ve küfür içeren yorumlar onaylanmayacaktır.

Blogger tarafından desteklenmektedir.
google.com, pub-1379219663774483, DIRECT, f08c47fec0942fa0