Dursun Özbek: Kredi borçlarını kapatıyoruz!

Bugün gerçekleştirilen Divan Kurulu'nda açıklamalarda bulunan başkan Dursun Özbek, mali konularda en merak edilen konuları dile getirdi. Toplantıda ilk olarak Galatasaray basketbol takımlarının yeni mabedi "Ali Sami Yen Arena: The Venue" hakkında söz alan Dursun Özbek, geçtiğimiz ay yapılan Emlak Konut projesiyle ilgili olarak da görüşlerini dile getirdi. Riva ve Florya'daki arazi satışından gelen kaynakla banka borçlarını kapattıklarını belirten Özbek'in açıklamalarının tamamı şu şekilde..

2014 SONUNDA DENİZ BİTMİŞ
Galatasaray Spor Kulübü Derneği, 1996 itibarı ile en son denk bütçesini yapmış. 1996’dan sonraki periyotta gerek futbol ekonomisinin büyümesi, gerek o günkü şartlar çerçevesinde hazırlanan denk olmayan bütçeler bankalar vasıtasıyla finanse edilmeye başlanmış. Bu önemli bir tarih. Galatasaray’ın aşağı yukarı finansman kuruluşları ile ilgisi 20 yıl kadar geriye gidiyor. Bu 20 yılda, çok değerli yönetimler, yönetim kurulları ve başkanlar Galatasaray’a hizmet ettiler. Hizmetleri konusunda söyleyecek bir şey yok. Zaferlerle dolu bir tarih için ellerinden geleni yaptılar. 1996’dan sonra ne oldu? Bankalarla ilişkiler yoğunlaşmış, 2000’de UEFA zaferi gelmiş; 2001’de futbolu halka açmak için şirketleşmeye gidilmiş. Devam eden senelerde hisse satışları başlamış. Yeni yönetim gelmiş ve 2005’ten itibaren stadın Mecidiyeköy’deki yerinin dar geldiği düşüncesiyle yeni yere hareketlenmiş. Bu zaman zarfında bankalarla ilişkiler ve projeler, borçlanmayı yoğun hale getirmiş. 2011 Ocak ayında Galatasaray yeni stadına taşınmış. Çok büyük bir emek sarf edilmiş, çok güzel de bir stat yapılmış. Yeni stat ile birlikte yeni gelirler oluşmuş. Bunların hepsi çok iyi düşünülmüş projeler. 2011’den sonra bütçe açığı devam etmiş; finansal yapıyı düzeltmek için sermaye artışı ve hisse senedi satışı gibi enstrümanlar kullanılmış. Bunlar dört dörtlük; eleştirilecek bir tarafı yok. 2014’ün sonuna gelindiğinde Galatasaray’da deniz bitmiş. Hisseleri rehinde, 2020-2023 yıllarına kadar gelir temlikleri verilmiş, bankalardaki bütün kredi limitleri dolu, borç da 400-500 milyon dolarlar çerçevesinde. O günkü yönetim süresinin dolmasına 7 ay kalmışken bir karar alarak istifa ediyor. Restorasyon yönetimi gemiyi yüzdürmek ve faaliyetlerin devamı için yönetim kurulunun kefaletlerine ihtiyaç duyar hale gelmiş.

KOMİTE KURARAK EKSİKLERİ İNCELEDİK
2014 sonrası geldiğim yönetimin maliyesi bana bağlıydı. 7 aylık kısa dönemin sonrasında Galatasaray’ın daha önceki tarzda yönetilmesinin mümkün olmadığı kararına vardık. 1996’dan sonra her şey dört dörtlük görünüyor fakat burada bir eksiklik var. 21 Eylül 2016’daki Divan Toplantısı’nda Sayın Sami Çölgeçen Galatasaray kriterlerinden bahsetmişti. Onun üzerine komite kurmaya, finansal bir analiz yapmaya karar verdim. Gelirler gayet yerinde ama eksik neydi? Nasıl oluyor da borç 500 milyon dolar mertebesine ve faaliyetlerin sürdürülemeyecek noktasına gelmişti? Kasım 2016’da Hayri Kozak’tan rica ettik, Galatasaray’ın son 20 yılında bulunan isimlerinden komite kurduk ve eksiklerimizi inceledik. Ne yapmamız gerektiğini konuştuk. Bir komite kuruldu. Komitede Sami Çölgeçen, Hüsamettin Kavi, İlker Canalp, Timur Kuban, Ufuk İlkiz ve Ayhan Özmızrak yer alıyor. Bu komite 14 toplantı yaptı, bazılarına ben de katıldım. 27 Aralık 2016’da bu komite çalışmalarla ilgili raporunu bana sundu. Raporu yönetim kurulu ile paylaştım. Bu rapor ile bağlantılı bir hukuki görüş alalım dedik ve Selim Önen’e gönderdik. Sayın Önen bize yorumlarını yaptı. Nelere dikkat edilmesi gerektiğini anlattı. Biz aynı zamanda SPK’nın denetiminde olduğumuza göre onunla çelişen konuları da inceleyelim dedik. Bu konunun detayı için de raporu gönderdik; geri dönüşü bekliyoruz. Buna müteakip yeni bir tüzük hazırlandı ve bunu da tüzük komitesi ile paylaştık. Bu raporun içinde Denetleme Kurulu’nun yapısı var. Yönetimlerde görev alacak kişilerin nitelikleri var. Görevlerin tanımları var. Galatasaray’ın bütünüyle organizasyon yapısı, profesyonel kadrosu, bütçe yönetiminin nasıl olması, borçlanma kriterleri, harcama ve gelir dengeleri var.

GELDİĞİMİZDE GALATASARAY’IN NEFESİ BİTMİŞTİ
1996 sonrası yapılan işlerde herşey dört dörtlük ama sonuç bugünkü sonuç. Geldiğimizde Galatasaray’ın nefesi bitmişti. Genel Kurul’da mevcut durumu ifade ettim. Bu kriterlere ihtiyaç duyulmasının sebebi şu: 22 Ekim’de verdiğiniz yetki için çok teşekkür ediyorum. Fakat bir tehlike ortaya çıkıyor. 22 Ekim’de Emlak Konut ile yapılan sözleşme çerçevesinde mali bir enstrüman elimize geçecek. Bu sözleşme ile Galatasaray’ın mevcut borçlarını tasfiye etmeyi planlıyorum.

GALATASARAY BİR DAHA ESKİ GÜNLERE DÖNMESİN
1996’ya geri dönecek olursak. Mali borçlarından arınmış, yüksek seviyedeki faiz yükünden arınmış, daha da büyümüş, stadı kapalı salonu olan, yeni tesisleri olan, kolayca borçlanacak bir müessese. Tehlike ise burada başlıyor. Onun için bugüne kadar verilen emeklerin ve Galatasaray’ın son kurşununu da attığını düşünürseniz 1996’dan sonraki olayları tekrar yaşamaması lazım. Gelen yönetimlerin, kimlerle ne şekilde yönetileceği değil nasıl borçlanacağı konusunun zapta alınması lazım. Bu sihirli bir koltuk. Her an düşüncelerin dışına çıkılabilir ve Galatasaray’ı borçlandırabilir. Bunun için bu kriterler ve idari yapılanma Galatasaray’a hizmet edecek kişilerin düsturu olması için bu çalışmayı yaptım. Galatasaray bir daha bu eski günlere dönmesin. Borçlanma içine girmesin. Çok gecelerim uykusuz geçti. Faaliyetlerimiz devam ediyor. Branşlarımız var, 1400-1500’e yakın sporcumuz ve çalışanımız var. Futbolcu kontratlarımız var. Bunları karşılamak zorundayız. Onun için; bu komitenin çalışması son derece değerlidir. Kendilerine vermiş oldukları emeğe teşekkür ediyorum.

PROJELER DEVAM EDİYOR
Projelerimiz tasarlandığı şekilde devam etmektedir. Sosyal medyada basında bu projelerin ruhuna ters düşen ve yanlış yorumlanmasına sebep olacak yayınlar durmuyor. Çeşitli toplantılarda, divanlarda, genel kurulda anlattıklarımın tamamen aksini yansıtacak ve yönetimi tenkit mahiyetinde yorumlar yapılıyor. Emlak Konut ile Riva projesini anlattım. 2005’ten itibaren bu proje yapılmak istenmiş. Yapılması gereken proje. Biz bunları aklımızdan uydurmadık. Birçok kez başlandı ama sonuç alınamadı. Emlak Konut ile yapılan proje bir emlak geliştirme projesi.

KREDİLERİ KAPATIYORUZ
3 faz var. Birinci fazda sözleşmeyi yaparsınız, temlik edilecek tutar elinize geçer. İkinci faz bu projeler geliştikten sonra aşağı yukarı 3 veya 4 misli bedelle ihale edilir. İhale sürecinde de Yüzde 80’e 20 Galatasaray’ın payı var. Üçüncü faz ise proje bitmesine ve satışlara müteakip hasılattan gelen para. Birinci fazı nihayetlendirdik. Yorumu yapanlar yanlış yorum yaptığını bilmesine rağmen yapıyorlar.  Değerli Divan Kurulu Üyeleri’ne bu konuyu tekrarlamak zorunda kaldım. Genel Kurul’da söylediğim gibi. Çok kıymetli bir emaneti taşıyorum. Ülkemiz ve Galatasaray bugünkü konum itibariyle çok hassas günlerden geçiyoruz. Kendi varlıklarıma dikkat etmediğim kadar bu konuda hassasım. Uyumadığım günler oluyor. 9’da başlayan mesaimi 7 buçuk 8’lere çektim... Galatasaray’ın varlıklarını Galatasaray’ın kursağına gitmesi için çalışıyorum. Dün akşam 10’a kadar kulüpteydim. Birinci faza yönelik 342 milyon TL para girdi. Bu 342 milyon TL’den söz verdiğim gibi 315 milyon TL Aktif ve Denizbank kredi hesaplarının kapanmasına gönderildi. Bankalara olan borcumuz evvelki gün itibarıyla 750 milyon TL civarındaydı. 315 milyon TL civarı ödendi. 430 milyon TL civarında borç kaldı. İkinci faz sonrası kalan borç kapanacak.

KAPIMIZ AÇIK
Bir şeye ihtiyacımız var. Kapımız her zaman açık. Bazı işlerdeki görüşlerimizi beğenmeyebilirsiniz. Gelin, telefonum açık. Bulun beni. Oturup tartışalım. Ya ben sizi ikna edeyim ya siz beni ikna edin. Anlattıklarım çerçevesinde lütfen bu yönetimin yanında olun. Her mesaimizi feda ediyoruz. Çok büyük bir çaba sarf ediyoruz. Hepinize saygılarımı sunuyorum.

Hiç yorum yok

Okumuş olduğunuz başlık hakkındaki yorumunuzu bırakmak için lütfen aşağıda bulunan alana görüşlerinizi belirtiniz. Unutmayınız ki; yorumlarınız blog ekibinin onayı doğrultusunda görüntülenecektir. Hakaret ve küfür içeren yorumlar onaylanmayacaktır.

Blogger tarafından desteklenmektedir.
google.com, pub-1379219663774483, DIRECT, f08c47fec0942fa0