Dursun Özbek'ten açıklamalar..

Galatasaray başkanı Dursun Özbek bugün akşam saatlerinde A Spor'da yayınlanan Gündem Özel programına konuk oldu ve bir çok konuda açıklamalarda bulundu. Galatasaray'ın bir numarası futbol takımının UEFA'nın maaş sınırının altında olduğuna dikkat çekerken, erkek basketbol takımının başantrenörü Ergin Ataman'a da sahip çıktı. Dursun Özbek'in açıklamalarının tamamı şu şekilde..

BEŞİKTAŞ MAÇI VE SONRASI..
Beşiktaş maçını baştan sona izledim. En az onlar kadar üzüldüm. Çok iyi mücadele ettiler. 2-1'den sonra 4-1, 5-1 alacağı yönünde düşünüyordum. Eşim de Beşiktaşlı, beraber seyrettik maçı. Bütün futbolseverler için üzücü oldu. Beşiktaş'ın mücadelesi çok iyiydi. Bence bu sonucu hak etmediler. Bütün Beşiktaş camiasına geçmiş olsun diyorum. Yaptıklarını takdir ediyorum. Direkten dönen top Quaresma'nın bambaşka bir senaryo olabilirdi. Sporun içinde bunlar var.

Sosyal medya bambaşka bir dünya. Bunu koyan arkadaşla görüştüm, görüşeceğim. Bugün olmaması gereken bir şeydi. Aslında 17 Mayıs'a hazırlanıyoruz biz. 17 Mayıs'ta UEFA Kupası zaferinin 17. yıl dönümü. O gün şöhretlerin katılacağı sosyal bir etkinlik yapacağız. Onun hazırlığını yapıyoruz. Zamanlaması bence yanlış oldu. Gerekeni yapacağız mutlaka. Galatasaray'dan böyle bir duruş olmaz. Beşiktaşlı yöneticilerle de çok yakın dostuz. Bütün kalbimiz onların yanında olmalı böyle maçlarda.

UEFA FINANSAL FAIR PLAY VE CEZA DURUMU..
Galatasaray UEFA Kupaları'ndaki en çok görünen Türk takımı olması sebebiyle ilk olarak mercek altına alındı. 3 sene içinde her yıl 10 milyon, 3 senede toplam 30 milyon Euro zarar edilmesi kulüplere zarar verir dendi. Böyle durumlarda bazı takımlar turnuvalara katılamama gibi durumlara sebep olabilir. 2014'te protokol yapıldı. Galatasaray burada verdiği sözü tutamadı. O anlaşmanın yapılış şekli de sıkıntılı. Detaya girmiyorum. 2 sene men cezası verdiler. Biz müdahil olduk. Cenevre'de en iyi şekilde savunduk. Ceza 1 yıla indi. Arkadaş sen bir sene turnuvalara gelme, önümüzdeki 2 sene futbolculara ödeyeceğin para 65 milyon Euro'yu geçmesin dediler. Bir de UEFA ilk defa böyle bir karar alıyor. FFP'den daha önce herhangi bir takım men edilmemiş. İlk defa bize rasgelmiş. Bizim sütten ağzımız yandı. Hiç vakit kaybetmeden sene başından sonra UEFA'ya gittim. Dedim ki arkadaşlar bunlar bizim başımıza geldi. Galatasaray kulübü böyle bir travmadan zor çıktı. Sizle daha sık temas etmek, böyle bir şeye bir daha uğramamak için ziyaret ettim. Çok iyi karşıladılar. Özellikle başkan olarak gitmem onları çok etkiledi. Bizim finansal olarak ne yaptığımız, nereye getirmek istediğimiz, nereden nereye geldiğimizi gösterdim kendilerine. Daha sık görüşelim dediler, 2-3 ayda bir görüşelim. Ceferin'le görüşmeye siz de katılın dedim Federasyon Başkanımıza. Gelinen nokta şu. Bu sene turnuvalar için bir problem yok. Zarar henüz istenilen seviyeye gelmedi, 2016-17 rakamlarının UEFA'ya sitesine girişime eylül ayına denk geliyor. Ekimde bir araya gelelim dedik. Baştan bir anlaşma olabilir. Yeni bir yol haritası çizilecek. UEFA'yla yapılan bu çalışma hem disipline edecek bizi, yönetimler de hizaya gelecek. 61 milyon Euro sınırındayız. 65 milyon Euro'nun içinde ne var? Futbolculara ödenen maaş, futbolcu primleri. Bunların toplamı üzerine devlete ödenen stopaj var.

Şu anda nefes alabiliyoruz. Bu manada gelecek gelirlerin büyük kısmı yine banka borçlarına gidecek. Sermaye artışı yapmak istiyoruz. SPK'nın kararını bekliyoruz. Artık herkes ayağını yorganına göre uzatmalı. Bunu küçülmek olarak düşünmeyin.

FETÖ'DEN DOLAYI İHRAÇ EDİLEN İSİMLER..
Galatasaray'ın duruşu çok net. Hep devletine bağlı bir kurum. Böyle bir karar alınmasını kabul etmedik yönetim olarak. Biz Ağustos ayında bu kişilerin tespiti için harekete geçtik. Bu 7 kişiyle ilgili delil toplamaya başladık. Bu delillerle beraber bu 7 kişiyi disipline sevkettik. Disiplin Kurulu olayı inceledi. Genel Kurul 12 saate yakın sürdü. İnsanlar yoruldu. Bunları bir mazeret olarak söylemiyorum, durum tespiti yapıyorum. Oylama işin sonuna kaldı. 250 kişi kaldı sona. O arada rahatsızlığım nedeniyle bir konuşma da yapamadım. İstenmeyen bir sonuç ortaya çıktı. Gece hiç uyumadım. Böyle bir şeyi beklemiyordum. Bazı kişilerin konuşmaları etkili oldu. O üyeleri resen üyelikten çıkardım. 15 Temmuz'u Türkiye'ye yaşatmış kişilerin arkasında kesinlikle durmayız. Bu işlerde bizim kadar tavrımızı net şekilde gösteren bir kulüp yok. Tuzak demek yanlış olur ama ne pahasına olursa olsun ibra etmeyeyim diyenler oluyor.

BASKETBOLDA BÜTÇE VE ERGİN ATAMAN..
Küçülmek sözcüğü yakıştırma bir sözcük. Bütçeyi yapmayayım mı? Büyük düşünmek paralı düşünme değildir, buna katılıyorum. Eurocup'ta oynayacağız seneye. Elbette ki iyi takım kuracağız. Hangi takımla sahaya çıkarsak çıkalım desteklenmemiz gerekiyor. Bizi de kısıtlayan durumlar var. Amatör sporlar gelir kaynağı olmaktan çıkmış. Özellikle basketbolun faaliyetleri içinde tribün gelirleri yeteri seviyede değil. Sponsorla bir kısmını finanse edebiliyoruz. Salon projesi bitti, ruhsat aşamasındayız. Bir sponsorla da görüşüyoruz. Galatasaray'ın cebinden para çıkmadan salonu kazandıracağız. Salon fikri daha önce de düşünülmüş. Eurocup'ta şampiyon olduğumuzda sayın Cumhurbaşkanı bizi Külliye'ye davet etti. Özel görüşme istedim. Spor Bakanımız da yanımızdaydı. Biz buraya bir salon yapmak istiyoruz dedim. Kendisi bana kaç kişilik yapacaksınız dedi? 12.500 dedim. Şampiyon takıma 12.500 olmaz 15 bin kişilik yapın dedi. Böyle harekete geçtik. Buradan kendisine teşekkür ediyorum. Sayın Başbakan, Spor Bakanı ve Maliye Bakanı'nın da katkıları oldu. Bize düşen görev bu desteği aldıktan sonra gerekeni yapmak kalıyor. Salonla başladık, Riva, Florya peşi sıra gelecek..

Ergin Ataman çok iyi bir Galatasaraylı. Uzun süre milli takımı da çalıştırdı. Çok makul bir bütçeyle iyi bir başarı yakaladı. Sözleşmemiz sezon sonuna kadar devam ediyor. Elbette ki sezon sonunda hangi kararı alacak, Galatasaray yönetimi çalışmak ister. Bugünden sezon sonuna kadar bir şey söylemek yanlış olur. Taraftarla bir sürtüşmesi oldu, olmasa daha iyiydi. Galatasaray camiasıyla bir bütün. Aile içinde ufak tefek tartışmalar olabilir. Bütüne zarar vermemek gerek. Herkesin biraz sabırlı olması lazım. Basketbol takımının başarısına zarar verecek her şeyden sakınılması lazım. Ben de, hoca da , taraftar da.

VOLEYBOL TAKIMININ GELECEĞİ..
2-3 jenerasyon voleybolda altyapıya çok önem verilmiş. Voleyboldaki başarının sırrı altyapıya verilen destek. Maliyetleri de çok yüksek değil. Voleybola altyapıyı kazandıran eski yöneticilere teşekkür ediyorum. Biz de geliştirdik. Altyapı sportif faaliyetlerde oldukça önemli. Galatasaray futbolda en çok şampiyon olan takım. Galatasaray, Avrupa'daki faaliyetlerinde Türkiye'nin en başarılı takım. Evet, bu sezon böyle denk gelmiştir. Ama yüz yıllık değerlendirilmesi gerekir. Kupa sayısına bakın. Son olimpiyatlara 110-115 kişi gittik. 15-16 Galatasaray, 15-16 Fenerbahçe, 15-16 da ENKA'dan gitti. Birçok branşı Türkiye'ye getiren kulüp Galatasaray. Amatör sporlardaki varlığımız devam etmek zorunda. 1500-2000'e yakın sporcumuzu yetiştirmek, eğitmek bir maliyet getiriyor. Bu bütçeler ağır geliyor. Bu konuda bize destek verin. Hem devam ettirelim hem geliştirelim. Spor Yasası hazırlanıyor. Amatör sporlara destek geleceğini söylediler. Yoksa biz olimpiyatlara sporcu nasıl yetiştireceğiz? Spor ekonomisi çok büyük bütçelere geldi.

FUTBOL AKLI VE TRANSFERLER..
Onlarla (Levent Nazifoğlu ve Alp Yalman) iyi şekilde çalıştık. Bu yol o kadar çetin bir yol ki giderken yorulmalar oluyor. Yönetimlerde zaman zaman değişimler olağan karşılanmalı. Bazı yöneticiler bu temponun içinde çalışmak istemediler. Bizim en çok eleştirildiğimiz konu futbol aklı. Erken bir ifadede bulunmak istemiyorum. Önümüzdeki sezonun planlamasını yapıyoruz. Galatasaray konusuna zarar verecek hiçbir şeyi benim ağzımdan alamazsınız. Transferde yaptığımız hatalar var. Bütün transferler benim bilgim dahilimde yapılıyor. Kimse öküzün altında buzağı aramasın. Özeleştiriden hiçbir zaman kaçınmıyorum. Buradaki yapılan hataların tekrarı mümkün değil.

Ne Abdürrahimle ne Ali Dürüst'le kırgınlığım söz konusu değil. Ali'nin abisi hüviyetindeyim liseden dolayı. Abdürrahim de bana abi diye hitap eder. 2 sene evvel seçimler yaklaştığında bir karar vermem gerekiyordu. Abdürrahim'le de konuşuyorum zaman zaman. Yönetim kurulunda şunu teklif ettim "Ali Dürüst başkan olsun ben başkan yardımcısı olayım". Ya da düz üye de olabilirim. Ali "bu dönemde girmeyeceğim" dedi. Abdürrahim'e de söyledim, girecek misin dedim. Ben rahatsızım dedi, girmeyeceğim dedi seçime.

IGOR TUDOR VE FUTBOLCU İLİŞKİLERİ..
Tudor genç, hırslı, başarıya aç bir teknik direktör. Bu özellikleri Tudor'u hem agresif, hem başarı odaklı hem de takipçi yapıyor. Kariyerini oluşturmaya çalışıyor. Rocky filmlerinde kaplan gözlü tabiri vardı. Tudor öyle birisi. Onun Galatasaray'a fayda getireceğini düşünüyorum. Tudor Galatasaray için uzun süre başarıya götürecek bir antrenör olarak düşünüyorum. Tudor şu anda bizim koçumuz. Önümüzdeki sezon için de sözleşmesi var, gelecek sezon da bizimle. Teknik direktör değişikliklerini hatadan çok Galatasaray'ın özlenen başarıyı yakalamasına yönelik hareketlerden kaynaklanıyor. Biz zoru seçiyoruz. Sezon arasında teknik direktör değiştirmek kolay değil. Spor programlarını devamlı izliyorum. Müdahale eden başkanları da tenkit ediyorsunuz. Siz bir insana takımı yönetmesi için görev vermişsiniz. Takımla beraber yatıp takımla beraber kalkıyor. O gün bazı düşünceler içerisinde böyle bir kadro kurmuş. Neticeye çok üzüldüm. Dersler alınmıştır. Herkesin mesleğine saygı duymak lazım. Tudor'la görüşmelerde bizim sınırlarımız bellidir. 

Bugüne kadar hiç kimse benim kapıma "Florya'da futbolcuya dayalı düzen var, oyuncular arası kopukluk var" gibi şeylerle gelmedi, böyle bir şey olamaz. Takımlar yaşlandıkça takım içinde dostluklar, küslükler meydana geliyor. Yönetimlerin görevi bunları en kısa sürede bitirmek. Bizim yaptığımız şey o. Gruplaşmalar olabilir.

Kulübün futbolculara borcu olduğu kesin. Borç yiğidin kamçısı. Peki ne durumdayız? Mart sonu itibariyle borçsuzluklarımızı aldık. Bir kısmını ödedik bir kısmına da bazı senetler verdik. Nisan ve Mayıs dönemi kaldı sadece. Hiç kimseyi incitmeden kendi paralarını ödeyeceğiz. İhtar çekme olayı sözleşmelerin içinde var. Tek tük Galatasaray'da olmuştur. Birçoğu menajerler tarafından olmuştur. Eren'e sorduğumuz zaman Eren şaşırdı. Futbolculardan zorlayıcı bir şey görmedik.

TEKLİFLER VE TRANSFERLER..
Podolski ucuza gitmedi. 2.5 milyona aldığımızda pahalı bulmuşlardı, bugün 2.6 milyona satıyoruz ucuz buluyorlar. Galatasaray'ın bir lirası bile benim için çok kıymetli. Kendisi Japonya'ya gitmek istedi. Oradaki bütçeler Çin'deki gibi değil. O rakamlar seviyesinde en yüksek parayı aldık.

Sneijder ve Bruma'nın bir sene daha sözleşmeleri var. Biz bu iki değerli futbolcuyu bırakmak diye bir lüksümüz yok. Bu arada da herhangi bir kulübün bu iki futbolcuyla ilgili bir teklifi de yok. Son zamanlarda Balotelli haberi çıktı. Bir dönemki Ibrahimovic haberleri gibi. Böyle bir kalkışmamız yok. Bu Ibrahimovic'le Balotelli'nin menajeri aynı dedi bir arkadaşım. Böyle pazarlama faaliyetleri içerisinde oluyor böyle şeyler. Geçen sene Ibra konusunun altında kaldık. Balotelli ile ilgili bir tasarrufumuz yok.

Hiç yorum yok

Okumuş olduğunuz başlık hakkındaki yorumunuzu bırakmak için lütfen aşağıda bulunan alana görüşlerinizi belirtiniz. Unutmayınız ki; yorumlarınız blog ekibinin onayı doğrultusunda görüntülenecektir. Hakaret ve küfür içeren yorumlar onaylanmayacaktır.

Blogger tarafından desteklenmektedir.
google.com, pub-1379219663774483, DIRECT, f08c47fec0942fa0