ÖZEL | Özgür Can Özcan: Juventus ve Chelsea'den teklif almıştım

özgür can özcan
Son yıllarda altyapıdan büyük umutlarla çıkan ancak Galatasaray'da tutunamayan isimlerle bu durumun nedenlerini konuşmaya devam ediyoruz. Ekibimizden Can Bedel, Serdar Eylik ve Mertan Caner Öztürk'ün ardından 1987-88 jenerasyonun yıldızlarından olan Özgür Can Özcan ile konuştu. 

BİRÇOK OYUNCU SABREDİLMEDEN GÖNDERİLDİ 
"Açıkçası çok özel bir jenerasyonumuz vardı. Herkes birbirinden yetenekli ve özellikliydi o dönem PAF takım seviyesinde üst üste şampiyonluklar yaşadı. Bir arada oynamaktan büyük keyif alıyorduk ama gel gör ki herkes şuan hakettiği yerde mi dersen tabii ki de hayır. Baktığın zaman şu an Arda Turan, Ferhat Öztorun, Uğur Uçar dışında Süper Lig'de futbol hayatına devam edenler yok. Çoğu futbolcu TFF 1. Lig veya alt liglerde oynuyor hatta futbolu bırakanlar bile oldu. Maalesef baktığın zaman o dönemde herkesin söylediği bu jenerasyondan 9-10 kişiyi A Takıma monte etsen uzun yıllar transfer sorunu yaşamaz Galatasaray diyorlardı ama bu gerçekleşmedi. Ben dahil birçok oyuncu A takım kadrosunda yer aldı ama sabredilmeden sadece bir kaç maç şans tanınıp sonra bir daha tabii ki de şans verilmedi ve ayrıldı veya gönderildi.

GERETS ÖNÜNDEKİ İSİMLER NEDENİYLE SENİ OYNATAMAM DEMİŞTİ
O dönem Cafercan Aksu yetenekleriyle oyun bilgisiyle A takıma çıkacak ilk futbolcu olarak görülüyordu ki ilk A takıma o çıktı 87-88 jenerasyonundan ama daha sonra devamı gelmedi. Neden olmadı kısmına gelirsek oynadığımız pozisyon itibariyle açıkçası hele ki Galatasaray gibi bir takımda sabredilecek veya tahammül gösterilecek bir pozisyon değil. Zaten ya yabancı oyuncu tercih ediliyordu ya da isim olan Türk futbolcular o yüzden bize asla o şansı vermediler. Büyük takımlarda bu tarz şans ya maddi olarak kötü bir dönemi olacak takımın ya da transfer yasağı ancak öyle şans bulabilirsin diye düşünüyorum.

Yani söylediğim gibi yeterli şansı vermediler sabrı göstermediler oysa ki baktığın zaman sezon başı kamplarında ki hazırlık maçlarında her zaman iyi performans göstermiş ve goller atmışımdır ama karşılığını alamadım. Hatta Eric Gerets bana bir sezon başı kampında performans olarak baktığımda seni oynatmam lazım ama önündeki isimler varken Galatasaray gibi bir takımda seni oynatamam diye bir itirafta bulunmuştu.

özgür can özcan galatasaray

GALATASARAY ALTYAPISI TÜRKİYE'NİN EN İYİSİ
Ben 13 yaşında girdim Galatasaray altyapısına. Bana hem futbolculuk hem de bireysel anlamda çok fazla tecrübe kattı. Bence futbolda altyapı eğitimi çok önemli. Birçok takımda oynadım altyapıdan antrenmanlara çıkan futbolcu kardeşlerimiz vardı. Yani altyapı eksikleri o kadar açıkça görünüyordu ki antrenmanlarda o yüzden iyi ki Galatasaray'a gelmişim, iyi ki altyapı eğitimimi Galatasaray da almışım. Türkiye'nin en iyi altyapısı tartışmasız.

OSMANLI MAÇINDA BEN GOL VEYA GOLLER ATSAM FARKLI BİR YOL OLACAKTI
Öncelikle Arda Turan Türk futbol tarihinin en büyük yeteneklerinden ve yeteneğinin emeğinin karşılığını Barcelona gibi dünyanın en büyük takımlarından birine transfer olarak aldı ve bizleri sevindirip gururlandırdı. Arda ile dışarıda bir yerde karşılaşırsam tabii ki de selamlaşıp konuşuyoruz. Yani o benim yapmadığım neyi yaptı bilmiyorum. Dedim ya benim pozisyonum da hemen sırıtıyorsunuz, en ufak hata da tahammül olmuyor. Arda kenar oyuncusu ve fırsat verildiğinde Galatasaray'da eline geçen fırsatları iyi değerlendirdi. Hatta Arda ile bana aynı maçta ilk defa şans gelmişti. Osmanlıspor maçı 1-0 mağluptuk birlikte ikinci yarının başında oyuna girdik. Hemen sonrasında Mleda Boleslav ile Şampiyonlar Ligi ön eleme maçında ilk 11 başladı 2 gol attı ve devamı da arka arkaya geldi üstüne koyarak da devam etti. Belki Osmanlı maçında ben gol veya goller atsam belki de benim için farklı bir yol alacaktı futbol hayatım bilemezsin. 

CHELSEA VE JUVENTUS'TAN GELEN TEKLİFLERİ DEĞERLENDİRMEK İSTERDİM
Kariyerimde ki kırılma anlarım olarak U-17 Avrupa şampiyonluğundan sonra yurtdışından Chelsea ve Juventus'tan gelen resmi teklifleri değerlendirmek isterdim. O dönem menajerim beni yönlendiren birisi yoktu. Çocuktuk ve çocuk aklıyla düşünemiyorsun. Bir diğeri de Galatasaray'dan bonservisimle Adanaspor'a transfer olmamdı. Eğer bonservisimle ayrılmasam bir sonraki sezon Galatasaray'a Fatih Terim gelmişti. Onun sezon başı kampına gitsem çok farklı bir futbol kariyerim olurdu kesinlikle. 

BENİ A TAKIMA ÇIKARAN HOCA HAGİ'DİR
Hagi'nin önemli yerinin olması beni A Takıma çıkaran ilk hoca odur. PAF Takım A Takım arasında maç yapmıştık maçta 2 gol atmıştım A Takıma karşı. Maçtan sonra Hagi beni yanına çağırıp artık A Takım ile antrenmanlara çıkacaksın, A Takım oyuncusu olacaksın dedi. Bu benim için çok güzel unutulmaz bir anıydı.

özgür can özcan

İNSANLAR BENİ YAŞLI ZANNEDİYORLARDI 
Tabii ki de tüm kariyerimin TFF 1. Lig'de geçiyor olması kendi tercihim değil. Oynadığım birçok takımda 10 ve üzeri goller attım play-offlar oynadık ama benim de anlamadığım bir şekilde bir üst lig olan Süper Lig'e tekrar çıkamadım. Açıkçası bunun sebepleri var. En büyük sebebi de ön yargı. Galatasaray sayesinde erken yaşta A Takımda şans bulduğum için insanlar beni yaşlı zannediyorlardı. Açıkçası yaşımdan çok ismim yaşlandı. Daha sonra yabancı sayısı kurbanı oldum dedim ya her takım forvet hattını her zaman yabancı futbolcudan yana kullanıyor yabancı olsun da ne olduğu umurlarında değil tarzında düşünüyor birçok yönetici.  Zaten baktığın zaman şu an ülkemizde Türk forvet sıkıntısı gerçeği var ve düzelecek gibi de durmuyor. 

ÇOK İYİ BİR TAKIMIMIZ VARDI
Genç milli takımlar tarihinde ilk defa Avrupa şampiyonluğu yaşadık ve dünya dördüncüsü olduk. Çok iyi bir takımımız vardı. O takımdan özellikle defans hattının hepsi maalesef futbolu bıraktı şu an. Yani sebebi ne dersen açıkçası herkes kendini sorgulamalı burada. Elbette herkesin kendi hatası vardır orasını bilemem. İsim isim baktığında Volkan Babacan, Nuri Şahin, Caner Erkin, Onur Recep Kıvrak, Tevfik Köse, Aydın Yılmaz gibi isimler o takımda yer aldı.

URUGUAY MAÇI BENİM İÇİN ÖZEL BİR MAÇTI
U17 Dünya Kupası'ndaki Uruguay maçı benim için de özel bir maçtı. Açıkçası o maç oynamayı bekliyordum çünkü bir önceki maçta iyi oynamıştım. Abdullah hocanın da bana tekrardan ilk 11'de şans vereceğini düşünüyordum öyle olmadı, yedek başladım. O yüzden üzgündüm ama her şeyde bir hayır vardır derler ya ben de sonradan oyuna girip 1 gol-1 asistle takımımın maçı 3-2 kazanmasında üzerime düşeni yaptığım için çok mutlu oldum."

FCN Blog ekibi olarak talebimizi kırmayarak sorularımızı yanıtlayan Özgür Can Özcan'a teşekkürlerimizi sunuyor, kariyerinde bol şans diliyoruz. 

Hiç yorum yok

Okumuş olduğunuz başlık hakkındaki yorumunuzu bırakmak için lütfen aşağıda bulunan alana görüşlerinizi belirtiniz. Unutmayınız ki; yorumlarınız blog ekibinin onayı doğrultusunda görüntülenecektir. Hakaret ve küfür içeren yorumlar onaylanmayacaktır.

Blogger tarafından desteklenmektedir.
google.com, pub-1379219663774483, DIRECT, f08c47fec0942fa0