ÖZEL | Cafercan Aksu: Arsenal ve Milan'dan teklif almıştım!

Cafercan Aksu

Galatasaray'da 1987-88 jenerasyonun en büyük yeteneği olarak gösterilen, Galatasaray altyapısının en büyük yıldız adayı olan Cafercan Aksu ekibimizden Can Bedel'in konuğu oldu ve FCN Blog'a özel önemli açıklamalarda bulundu. Cafercan Aksu ile kariyerinde işlerin neden yolunda gitmediğini, meşhur Gençlerbirliği maçını daha birçok konuyu konuştu. FCN Blog YouTube kanalına abone olmayı unutmayın; buraya tıklayarak kanalımıza ulaşabilir ve abone olabilirsiniz! 

Açıklamaların bir kısmı şu şekilde: 

Valla ben de bilmiyorum neden olmadığını. Bugün 34 yaşındayım ve 17 yaşından beri A Takım'dayım. O günden bu yana hala uyumadan önce rüyalarıma giriyor, uyumadan önce düşünüyorum. Uyuyamıyorum yani. Neden olmadığını ben de merak ediyorum açıkcası. Yaşantımızdan da şeyler var tabi. İnsanlar çok önemli burada. Hocalara çok güvendik. Onların davranışları oldu bizi bu durumlara düşüren. Tabi yanlış seçimlerimiz de oldu. Tabii ki kendimizde de hata var. Sonuçta buralara kadar geldik. 20. senemizi doldurduk profesyonellikte. 

İBB DÖNEMİ

Bizim paf takımdayken hocamız Abdullah Avcı'ydı. Ben onun yanına İstanbul Belediye'ye gitmiştim. Ben onun için PTT'ye gitmiştim. Şampiyon oldu takım sonra 2. sene beni takımda tutmadı. Bu genç bir oyuncu için her zaman sıkıntıdır. Galatasaray'a döndük sonra hiçbir zaman kampa götürmediler. Böyle olunca da futbolcu düşüyor küsüyor yani. 

MEŞHUR GENÇLERBİRLİĞİ MAÇI

O maçlar bir genç oyuncu için yıkım maçıdır yani hep mağlupken oyuna girdim. Önceki maçım da skor 1-1'ken oyuna girdiğim Malatya maçıydı. Bir genç oyuncu galipken oyuna atılır, futbolcuyu kazanma adına bir şeyler yapılır. Biz ne hikmetse hep mağlupken oyuna girdik. Bu da tabi sıkıntı oldu bizim adımıza. Gençlerbirliği maçında oyundan çıkarken Hakan Şükür'ün de bazı hareketleri vardı. Tabi bana yapmadı orada ama 17 yaşındayım yani. Tam bir eşikten atlayacaktık olmadı. Gençlerbirliği maçı kariyerimde negatif bir durum oluşturdu. 

A TAKIM İLE 1987-88 JENERASYONU ARASINDAKİ İLİŞKİ

O dönemde A Takım'daki oyuncular bizden korkuyorlardı. Potansiyeli biliyordı 87 jenerasyonundaki. Bu da yansıyordu biraz. Hasan Şaş ve Ayhan Akman ile bazı sorunlar yaşamıştım. Giderken çelme takarlardı işte hatalı pas yapınca üstüne gelirlerdi. Büyük şeyler yaşamadım ama bunlar var. Bir türlü olmazdı yani frekansımız uymazdı. 

Hakikaten 1987-88 jenerasyonu unutulacak bir takım değildi. Hocamız vardı Ahmet Genç ben Galatasaray'a transfer olduğumda hem annem hem babam oldu. Çünkü ben 13 yaşında Galatasaray'a gelmiştim ve tesislerde kalıyordum. O grubun hem futbol anlamında hem arkadaşlık anlamında kimyası %100'dü yani. Herkesin birbiriyle uyumu vardı defanstan forvete kadar. Bunu bile değerlendiremediler. O takımdan herkes A Takım'a çıktı. Hani bir iki kişi çıksa dersiniz ki tamam olabilir ama bütün herkes A Takım'a çıktı. Bunu Ajax yapabiliyor ama bizden bir tek Arda Turan çıktı. 

ALTYAPILARDAKİ SORUN

Bizim ülkede altyapıya değer verme lüksümüz yok çünkü bir proje yok. Bir tanesi geliyor altyapı sorumlusu oluyor o kendi planlarını yapmaya çalışıyor, ertesi sene başkası geliyor. Devamlı hocalar değişiyor. Tesisler zaten yok. Birkaç tane takımda sayabiliriz yani. Diğer takımlar rezillik içindeler. Bunu Altınordu nasıl yapabilir? Demek ki yapıldığı zaman olabiliyormuş. Şimdi herkesin gözü Altınordu'da. Ama bir tane Altınordu'muz var şu anda başka yok. Hala yok yani. 

"GALATASARAY MAÇLARINI İZLEYEMİYORUM"

Hala Galatasaray maçlarını izleyemiyorum. İçimde büyük bir ukte. Anlatılacak bir şey değil yaşayan bilir. Çok arkadaşımız da bu duruma düşmüştür. Her takımda olabilir. Hala kabullenemiyorum. 20 sene geçti ama hala kabullenemiyorum. 

HAGI VE FATİH TERİM HAKKINDA GÖRÜŞLERİ

Ben devre arasında A Takım'a çıkmıştım. Fatih Hoca çıkarmıştı. Beni bir maçta oynattı. O da Fatih Hoca'nın görevden ayrıldığı maçtı, Rize maçı. Sonra Hagi geldi. Hagi zaten gençlere baya önem veriyordu. Bize çok yakın davranıyordu ama bana yaptığı da yani elbette bana güvendiğini gösterir ancak genç oyuncunun galipken oyuna girmesi gerekir. Ben hep mağlupken oyuna girdim, maç kritiken oyuna girdim. O Gençlerbirliği maçında da 2-1 mağlupken oyuna girdim. Şampiyonlar Ligi'ni kaybettik. Ondan sonra da Hagi ayrıldı. Sonra da Eric Gerets geldi. Yani 3 tane hoca değişti biz A Takım'a çıktığımızda. Bir tanesi kalmış olsaydı yani Hagi kalsaydı biz devam etmiş olacaktık büyük ihtimalle. Çünkü bize baya yatırım yapmışlardı o dönem. Hagi beni oynattı ama iyi mi yaptı, kötü mü yaptı diye düşününce kötülük yapmış adam. Benim bütün hayatımın seyri değişti. 34 yaşındayım ben şu anda hala 20 sene önceki şeyleri konuşuyoruz. Düşünsenize ne kadar zor bir şey ama kimse bilmiyor neler yaşandığını.  

Şu anda altyapıdan  A Takım'a çıkmak daha kolay. Ben Galatasaray'da forvet oynuyordum. Hakan Şükür, Necati Ateş, Ümit Karan, Hasan Kabze ve ben beşinciydim. Şimdi ben buradan formayı nasıl alacağım. Zor değil mi? Ama şimdi mecburen altyapıdan çıkan oyuncuya daha farklı bakıyorlar. Sosyal medyası var bunun, menajeri var, yönlendireni var. Bizim zamanımızda hiçbir şey yoktu. Fanatik'le Fotomaç'a çıkıyorduk en fazla oradan meşhur olduk. Yoksa sosyal medyamız olsa bir tane fotoğraf paylaşıyorsun meşhursun. Çok kolay oldu her şey ama şimdi de diyorlar ki futbolcu yok. 

"İNSANLARA GÜVENMEZDİM"

Birinci olarak insanlara güvenmezdim. İkinci olarak Rizespor'a kiralık gitmiştim. Onu yapmazdım çünkü ben kendim istemiştim. Ben oynayıp da geleyim istemiştim ama biz oradan çıktığımız zaman kimsenin bize bakmayacağını düşünmemiştim. Üçüncü olarak da yine insanlara güvenmezdim. 

Ben Galatasaray'a geldiğim zaman altyapıda paf takım hocasıydı. Metin Yıldız, Hagi'nin de yardımcılığını yapmıştı. Sonra Rizespor'a hoca oldu. Beni oraya istedi. Gel de gel diye ısrar etti. Sonra bir gittim beni sadece 1 maçta 30 dakika oynattı. Orada zaten düşüş başladı. Ben Metin Yıldız'ın yanına gittim, Arda Turan ise Ersun Yanal'ın yanına gitti. Metin Yıldız sonra hiç takım çalıştırmadı, Ersun Yanal ise ortada. Bu da bir şans yani. 

"ARSENAL VE MILAN'DAN TEKLİF ALMIŞTIM" 

Bana Avrupa'dan gelen teklifleri söylemiyorlardı. Arsenal, Newcastle United, Fiorentina, Milan'dan teklif gelmişti ama 15 yaşındaydım o zaman. Kendi başımıza hareket edemiyorduk. Maalesef Galatasaray'da o dönemki yöneticilerimizin laflarıyla hareket etmek zorundaydık, vermediler. 

"İYİ SEZON GEÇİRİYORDUK AMA YİNE DE KAMPA GÖTÜRMÜYORLARDI"

Galatasaray hiçbir zaman beni hiçbir yere bonservisimle vermedi. Ben İstanbul Belediye'ye Rizespor'a Orduspor'a Gaziantep'e kiralık gittim en son Konya Şekerspor'a verdiler. Ligden takım istediğinde vermiyorlardı. Bir patlama yaparım diye vermiyorlardı heralde. O zaman Adnan Sezgin ve Adnan Polat vardı. Bizim nasılsa takımlarımız hazırdı. Bir 30-40 gelsin diye bakıyorlardı. Ben en azından öyle düşünüyorum. Kiralık bir oyuncu biraz tecrübe kazansın diye gider. Biz gidiyoruz iyi de sezon geçiriyoruz ama kampa götürülmüyorduk. Hocalar daha belli değilken bizi başka yere kiralıyorlardı. Düşünün yani daha hoca yok takımda. Ben kiralık dönmüşüm ama kapıdan içeri giremiyorum. 

TARAFTARA MESAJI... 

Ben hep diyorum demek ki ben iyi bir futbolcuymuşum ki, karakterli bir adammış ki 34 yaşındayım hala bir yere gittiğimde Galatasaraylı Cafercan diyorlar. Bunu herkes yaşayamaz. O yüzden şanslı hissediyorum kendimi. Beni hatırlayanlara çok teşekkür ediyorum." 

Açıklamaların tamamını izleyebilirsiniz: 👇



**** KAYNAK GÖSTERİLMEDEN KULLANILAMAZ **** 

Hiç yorum yok

Okumuş olduğunuz başlık hakkındaki yorumunuzu bırakmak için lütfen aşağıda bulunan alana görüşlerinizi belirtiniz. Unutmayınız ki; yorumlarınız blog ekibinin onayı doğrultusunda görüntülenecektir. Hakaret ve küfür içeren yorumlar onaylanmayacaktır.

Blogger tarafından desteklenmektedir.
google.com, pub-1379219663774483, DIRECT, f08c47fec0942fa0