Formula 1'de yeni sezon başlıyor!
TARİHİN EN UZUN TAKVİMİ
2021 sezonunda Formula 1 tarihinin en uzun yarış takvimi bizlerle olacak. 23 yarıştan oluşan takvimde koronavirüs salgını nedeniyle 2020 yılında çıkartılan tüm yarışlar eklendi. Vietnam yeni sezon takviminde yer almazken, Suudi Arabistan'ın ev sahipliğinde Cidde’de yapılacak olan cadde yarışları ile ilk kez F1’e ev sahipliği yapacak. Sezon, yeni tip koronavirüs salgınından dolayı değişiklik yaşanmazsa 12 Aralık'taki Abu Dabi Grand Prix'siyle tamamlanacak. 5 kıtanın ev sahipliği yapacağı 23 yarış aynı zamanda bir çok ilke de sahne olacak.
TAKVİMDE İLK: ÜÇLÜ YARIŞLAR
2021 sezonunda "üçlü yarış" adı verilen hafta sonları gerçekleştirilecek. Formula 1'de alışagelmişin dışında arka arkaya 3 hafta sonu gerçekleştirilecek yarışlarda ilk ayak Avrupa'da olacak. 29 Ağustos'ta Belçika, 5 Eylül'de Hollanda ve 12 Eylül'de İtalya'da yarışacak takımlar ardından bir haftalık dinlenme dönemi geçirecek. Üçlü yarışlar kapsamında 26 Eylül'de Rusya'da piste çıkacak olan takımlar, 3 Ekim'de Singapur'da sokak yarışı yapacak ve 10 Ekim'de de Japonya'da boy gösterecek. Bir haftalık dinlenmenin ardından yeniden üçlü yarışlara hazırlanacak olan takımlar bu sefer Amerika kıtasına hareket edecek. 24 Ekim'de Texas, 31 Ekim'de Meksika GP'nin ardından 7 Kasım'da da Brezilya yarışları olacak.
2022 REFORMU ÖNCESİ SON SEZON
2017'de kurallar gereği temas yüzeyi geniş lastiklerle donatılan, uzayan ve genişleyen Formula 1 otomobilleri, 2022'deki radikal değişiklikler öncesi son kez pistlere çıkacak. Takım mühendislerinin, 4 yıl önceki kural değişikliğinden itibaren gösterdiği gelişimle F1 tarihinin en hızlısı haline gelen araçların dönemi, yarış içindeki geçiş sayısının azalması sebebiyle 2022'de kapanacak. Seyir zevkini düşüren bu konuyu çözmek isteyen Formula 1 yönetimi, çareyi, araçların aerodinamik yapısıyla ilgili radikal değişiklikler yapmakta buldu.
HARCAMA LİMİTİ YÜRÜRLÜĞE GİRDİ
Rekabetin artması amacıyla getirilen harcama limiti kuralı da bu sezon yürürlüğe girdi. Buna göre takımların Ar-Ge ve üretim bütçesi 145 milyon doları geçemeyecek. Üst sınır, 2022’de 140, 2023’te ise 135 milyon dolara düşecek.
Motorların asgari ağırlığının 145’ten 150 kiloya yükseltilmesiyle araçların ağırlığı da 746’dan 752 kiloya çıktı.
LASTİKLER DEĞİŞTİ
Organizasyonun lastik tedarikçisi Pirelli, daha dayanıklı lastikler üretmek adına kolları sıvadı. İtalyan firma, bunun mümkün olabilmesi için otomobillerin ürettiği yere basma kuvvetinin düşürülmesini talep etti. Bu nedenle 2021 otomobillerinde tabanın, arka lastiklerin önündeki kısmı daraltıldı ve taban üstündeki yarıklar yasaklandı. Difüzörün üstündeki kanatçıklar 5, arka fren kanallarındaki kanatçıklar ise 4 santimetre kısaltıldı. Daha önce takımlara bırakılan lastik setleri kullanımı da standart hale getirildi. Önceki yıllarda hangi hamurdan, kaç set lastik kullanacağına takımlar karar veriyordu. Fakat bu sezonki yarışlarda tüm takımlar, 2 set sert, 3 set orta, 8 set yumuşak hamurlu lastik kullanacak.
2021 Formula 1 sezonunda 10 takım mücadele edecek. Her ne kadar 2 takım isim değişikliğine gitmiş olsa da, takımlar organizasyon olarak geçen sezondaki kadrolarıyla devam etme kararı aldı. Geçtiğimiz sezon gridde "Pembe Mercedes" olarak bilinen Racing Point yeni sezonda adını "Aston Martin" olarak değiştirirken, gridin şampiyon takımlarından Renault ise takımın adını şirketin bir alt markasınının bilinilirliğini arttırmak için Alpine olarak değiştirdi.
Hiç yorum yok
Okumuş olduğunuz başlık hakkındaki yorumunuzu bırakmak için lütfen aşağıda bulunan alana görüşlerinizi belirtiniz. Unutmayınız ki; yorumlarınız blog ekibinin onayı doğrultusunda görüntülenecektir. Hakaret ve küfür içeren yorumlar onaylanmayacaktır.