Murat Kaya [Özel Röportaj]


Murat Kaya..
Galatasaray Café Crown'un emekçi askerlerinden.. Gerektiği zaman savunmada, gerektiği zaman hücumda görüyoruz onu.. Savaşmak ve mücadele etmek onun sakin yapısına pek uymasada sahada biz onu savaşan bir asker olarak görüyoruz.
Geçtiğimiz sezon öncesi yapılan röportajı FCN BLOG olarak sizlere sunuyoruz.

Bundan sonra FCN Blog ekibinin yapmış olduğu röportajları yine buradan bulabilirsiniz.

İyi okumalar, iyi eğlenceler..
---


Öncelikle çok teşekkür ederiz bu röportaj teklifimizi kabul ettiğiniz için..
Sizi bir tanıyalım Murat Kaya kimdir, ne yapar, ne eder?
Ben Ankarada doğdum orda büyüdüm.. 21 yaşına kadar oradaydım.. Sonra ise Galatasaray'dan gelen teklifle buraya geldim. Boş zamanlarımı genelde evde geçirmeyi tercih ediyorum, arkadaşlarımla zaman geçirmeyi seviyorum..

Peki neden basketbol?? Erkek çocuklar genelde futbolla ilgilenirler basketbol pek ilgi alanları değildir..

Ben küçükken çok futbol oynardım ama ilkokuldayken o zaman diğer çocuklara göre boyum biraz daha uzun olduğu için beni takıma çağırdılar.. Ve basketbola girişim böyle oldu :)

Basketbola kaç yaşında başladın? Neydi seni basketbola iten faktör..

10 yaşında başladım basketbola..Az öncede söylediğim gibi tamamen şans eseri oldu..Okulda sadece o zaman ilkokul takımının antrenörünün beni görmesi vetakıma çağırması..

Bildiğimiz Kadarıyla Profesyonel Olarak Büyük Kolej’le 17 Yaşında Başladın Ama Daha Öncesi Var mıydı Bunun?

Hayır doğru biliyorsunuz..İlk olarak o zaman başladım ligde oynamaya..

İlerideki Hedeflerin(iz) Nelerdir? Gerek kişisel, gerek ailesel gerekse takımsal olarak..

Bireysel hedeflerim ; bu sene en iyi şekilde hem kendi adıma hemde takım adına iyi bir şekilde geçirmek öncelikli olarak.. Ailesel olarak ise şu anda bazı şeyler için konuşmak çok erken :)

Maç Öncesi Uğurunuz Var mıdır Yâda Uğur Getirdiğine İnandığınız Birşeyler..

Hayır, herhangi bir uğurum yok.

Unutamadığın / Hiç Bitmesin Dediğin Bir Maç Var mı?

Kariyerimde öyle bir maç sadece Büyük Kolej'de Efes Pilsen'e karşı 34 sayı attığım bir maç vardı.. O maçta ne atsam girecek gibi geliyordu ve benim açımdan çok güzel bir maçtı..

İdolün Ya da Çok Beğendiğin Bir Oyuncu Var mı?

İdolüm yok fakat Harun ERDENAY hem basketbol kimliği hemde karakteristik özellikleri olarak çok takdir ettiğim bir insandır..

Korktuğun veya Çekindiğin Bir Oyuncu Var mı?

Hiç bir oyuncudan korkmam veya çekinmem..

Çok Beğendiğin Bir Pankart ya da Tezahürat Var mı?

"Başarılar Gelir Geçer, Asaletin Bize Yeter.." :)


Bildiğim kadarıyla sıkı bir Galatasaray taraftarısın.. Peki normal hayatta Galatasaray'ın futbol branşını takip edermisin?

Evet televizyondan her zaman maçlarını izliyorum.. Fırsat bulursamda Ali Sami Yen'e gidiyorum maçlar için.. Çok severim stadyumda maç izlemeyi..

Hangi takımda oynamak isterdin?

Açıkcası istediğim yerdeyim.. Şu anda Galatasaray'da oynamaktan bu kulübün bir parçası olmaktan dolayı çok memnunum ve mutluyum..

Tufan'la çok yakın arkadaşsınız.. Basketbol dışındada Tufan görüştüğünüzü belirtmişti.. Peki Takımdan Hangi Oyuncuyla Daha İyi Anlaşıyorsun?

Zaten kendin vermişsin cevabı kiminle en iyi anlaştığımı :)

Takımdaki Birlik Beraberlik Nasıl Anlatır mısın? Yabancılarla uyum sorunu yaşıyormusunuz veya yeni gelen Türklerle..Geçen sene Erdem, bu sene Polat geldi mesela..

Bizim takımda çok iyi bir arkadaşlık var. Kimsenin herhangi bir problemi yok.. Gelen yabancılarda, Türk oyuncularda alışıyor buna.. Çünkü herkes çok dost canlısı takımda..Hep beraber birşeyler yaparız 2 antreman arası.. Kesin yemeğe gideriz takımca çok iyi anlaşıyoruz takım içinde birbirimizle..

Tufan Ersöz,Cüneyt Erden, Cemal Nalga, Hüseyin Beşok, Erdem Türetken ve Murat Hoca'yı birer kelime ile açıklarmısın :)

Tufan ; Bay Mimik /// Cüneyt : Kaptan /// Hüseyin : Tecrübe /// Murat Özyer : Düzen /// Cemal : Robocop /// Erdem : King

Geçen sene Dee Brown çok büyük umutlarla transfer edilmişti belkide özlenen, beklenen şampiyonluğu getirecek bir oyuncu olarak lanse edilmişti..Peki sence Dee nasıldı ? Birde senin gözünden öğrenelim Dee'yi.. :)

Avrupa basketboluna alışamadı galiba.. Bir türlü bizim ihtiyacımız olan katkıyı yapamadı takıma..

Türk Basketbolunu Nasıl Buluyorsun? İlerde Bir Dünya Şampiyonluğu Görebilir miyiz Acaba?

İnşallah.. Neden olmasın o potansiyel ve basketbol bilgisi bizde var. Sadece daha çok çalışmayı sevmemiz gerekiyor galiba..

Galatasaray’a Gelmendeki En Büyük Etken Nedir Öğrenebilir miyiz?

Tabii kide Murat Abi en büyük etken..


Büyük Kolej'de genelde seni ofansif anlamda önplanda görüyorduk ama Galatasaray'da nedense defansif anlamda önplandasın.. Neden peki bu değişim?

Burda ofansif olarak çok silahımız var.. Ben kendimi istediğim gibi göstermiyorum genelde.. Ve daha başka şeyler yapıp kendimi göstermeye çalışıyorum. Bunlardan biride defans yani..

Peki bu durum sende gerek saha içi, gerekse saha dışı bir değişkenlik yaratıyormu ? Malum atmaktan çok attırmamaya özen gösteriyorsun =)

Artık kafama takmıyorum bunu.. Sadece sahada olduğum zman elimden geleni vermeye takıma faydalı olmaya bakıyorum..

Büyük Kolej'de takımın generali sendin.. Şimdi Galatasaray'da generalden çok emir alan bir askersin.. Peki neden bu seçim ? Neden Galatasaray ?

Yok orda general değildim benden büyük abilerim vardı. Ben normal bir oyuncuydum orda..Galatasaray'da ise durum böyle.. Sadece daha büyük hedefler, Türkiye'nin en büyük camialarından biri ve gerekeni yapıyorum bende..

Sence Taraftar Maçı Kazandırmaya Yeterli midir?

Taraftar kesinlikle çok büyük itici bir güç bunu bu sene bir çok maçta gösterdi. Fakat sen o maça yeterince konsantre olmamışsan, maçı karşı taraftan daha çok kazanmak istemiyorsan tabii ki yeterli değil..

Galatasaray Taraftarının Önünde Oynamak O Atmosferi Yaşamak Nasıl Bir Duygu?

İnanılmaz bir duygu gerçekten salonun full olduğu maçlarda sahaya çıkarken maça ısınmış oluyorsun zaten.. Tamamen konsantre oluyorsun ve kazanmaktan başka bir şey düşünemiyorsun..

Ayhan Şahenk'teki seyirci potansiyeli nasıldı geçen sene.. Memnunmuydunuz taraftardan ?

Bazı maçlar dışında genelde dolduramadık salonu.. Belki de bizim istikrarsız sonuçlar almamız bunda bir etken olabilir..

Murat Özer’le Aranız Nasıl? Bize Murat Hocayı Anlatır mısın?

Murat Abiyle aramız gayet iyi.. Oyuncusuyla çok iyi ilişkiler kuran bir coach Murat Abi.. Çok profesyonel ve çok düzenli bir coach, gidip rahatça her konuda konuşabileceğimiz bir insan.. Buda oyuncuya güven veriyor tabiki..

Geçen senenin kısa bir özetini alabilirmiyiz.. Gerek ULEB CUP'ta gelen Final Four gerekse ilk yarıdaki liderlik ve ardından başlayan düşüş..

Geçen sene lider olduktan sonra ki dönemde gelen sakatlıklar ve haftada 3 maç oynamamız bir düşüş başlattı bence..

Geçen sezon ilk yarı lider kapattık Efes mağlubiyetiyle.. Fakat ondan sonra bir kötü gidiş başladı sence neydi bundaki problem.. Sakatlıklar, yorgunluklar vs.vs. vs...

Sakatlıklar çok etkiledi bizi.. Takımın en önemli oyuncuları sakatlandı ve uzun süre ayrı kaldılar.. Buda ritmimizi kaybetmemize sebep oldu. Sakatlıklar olmadan önce gerçekten çok iyi basketbol oynuyorduk herkes rolünü öğrenmeye, kavramaya başlamıştı..


Geçen seneki ULEB CUP FINAL FOUR başarısı için neler söyleyeceksin.. Orada oynamak, o heyecanı tadmak nasıl bir duyguydu ?

ULEB'te biz gerçekten çok kolay bir iş yapmadık.Öyle bir gruptan çıkmak sonra o eleme maçları ve Torino gerçekten zor bir seriden geldik.. Ve orda bizden çok büyük bütçelere karşı oynadık. Başarılı olup Avrupa'da Final - Four oynadık bu bir oyuncu için kariyerinde 1-2 kez yakalayabileceği bir fırsat ve ben bu kadroda yer aldığım için çok mutluyum..

Gelelim geçen seneki derbi maçlarına.. Evimizde kazandığımız Fenerbahçe maçı nasıldı senin için?

Benim için çok anlamlıydı çünkü ilk Fenerbahçe derbisi galibiyetimdi Galatasaray forması ile.. O gün salonda muhteşem bir atmosfer vardı.

Derbilere elbette farklı bir gözle bakıyorsunuzdur.. Her branşta derbiler çok çekişmeli ve stres dolu oluyor.. Peki Murat Kaya derbilere nasıl hazırlanıyor? Özel bir çalışma sistemin varmı yoksa sıradan bir maç olarak mı bakıyorsun derbilere..

Tabii ki sıradan bir maç gibi bakmıyorum ama özel bir çalışmada yapmıyorum. Daha çok konsantre olup o gün için elimden gelenin en iyisini vermeye çalışıyorum her maçta..

Türk Telekom maçında son saniyede senin küçük bir dikkatsizlik ve şanssızlık yaşamandan ötürü bir sayı yedik ve maçı kaybettik.. Tabii ki seni suçlamıyoruz insanlık hali herkes böyle bir şey yapabilir fakat o maçtan sonra ne oldu.. Kendini nasıl hissettin neler düşündün öğrenebilirmiyiz?

Dikkatsizlik yaptığım bir durum yoktu orda sadece ben ileriye doğru çıkmaya çalışırken topu bana doğru çıkardı. Bende o anda hazırlık yakalandım biraz ve top benden çıktı.. Sonrada maçı kaybettik.. Tabii ki maç benim yüzümden kaybedilmiş gibi bir sonuç doğdu. Kendimi çok kötü hissetim açıkcası.. Fakat maçtan sonra bütün arkadaşlarım hepsi bana destek verdi soyunma odasında ve moralimi düzeltmeye çalıştılar. O günden sonra bir kaç gün evden çıkmadım. Pek bir şey istemedim çok kötü bir andı benim için..

Takıma Andirija Zizic katıldı.. Neler diyeceksin onun hakkında.. Bir diğer transferimiz Polat Kocaoğlu hakkında düşüncelerini alabilirmiyiz?

Kalitesini kanıtlamış bir oyuncu.. İnşallah takıma yararlı olur ve bize bu sene.. Aynı şekilde Polat'da öyle.. Umarım bize yararlı olurlar..

Peki Murat Kaya bir takım kursa kimleri koyar o takıma.. Bir nevi dream team yani =)

Valla öyle bir şey düşünmedim şu zamana kadar.. Bana kalsın seçimlerim daha iyi olacak :)

Antonio Graves (Pau Orthez / Fransa) ve Marshall Strickland (Alpella / Türkiye) ile anlaştığımız konuşuluyor her ne kadar resmi bir açıklama olmasada.. Senin bu oyuncular hakkında düşüncelerini alabilirmiyiz? Takıma ne gibi bir yarar sağlarlar ne katkıları olur bir fikrin varmı ?

Graves'i pek tanımıyorum sadece geçen sene bir maçını izlemiştim ve baya etkili bir hücüm yönü olan bir oyuncu.. Marshall'ida Alpella'dan biliyoruz oda çok kaliteli bir oyuncu ve ligimizi çok iyi tanıyor artık.. Bence çok yararlı olacak bu sene ikiside..

Amerikalı oyuncular mı yoksa Avrupalı oyuncularmı daha iyi sana göre..

Avrupa'yı bilen tecrübeli Amerikalı oyuncular :)

Şimdi rakiplerimize bakarsak Telekom'da El-Amin, Fenerbahçe'de Solomon.. İkiside winner özelliği olan oyuncular.. Bu oyuncular hakkında ne diyeceksin? Telekom El-Amin'siz, Fenerbahçe ise Solomon'suz yapamıyor... Sence bu ne kadar doğru? Bir takımın belli bir oyuncuya bağlı kalması..

Telekom'da Tutku bence daha önemli El-Amin'e göre.. Solomon ise gerçekten çok dominant bir oyuncu ve her iki taraftada oyuna çok şey katıyor ama tek bir oyuncu artık günümüz basketbolunda maç kazanamıyor. Tamam kırılma noktalarında sorumluluk alıyor ama oraya gelene kadar bütün takım sahaya emek ve mücadele koyuyor.


Galatasaray da görmek istediği aynı forma altında ter dökmek istediği yerli basketbolcular kimler ?

Buda bana kalsın.. Çünkü burada biraz duygusal davranıp, iyi olduğum arkadaşlarımın isimlerini vermek istemiyorum :D

Taraftarlarımız Hakkındaki Düşüncelerin Nelerdir? Onlara Söylemek İstediğin Bir Şey Var mı?

Taraftarımız gerçekten muhteşem.. Bizi desteklemeye devam etsinler ve bu takıma bu senede güvensinler.. İnşallah daha başarılı bir sezon geçireceğiz takım olarak..

Geçtiğimiz sezona oranla bu sezondan kendisi ve takımımız adına beklentin nedir veya nelerdir?

Kendi adıma daha başarılı bir sezon geçirip, geçen seneyi unutturmak istiyorum. Takım olarakta yine Eurocup'ta başarılı bir sezon geçirmek ve Türkiye'de final oynamak ilk amaçlarım..

Geçtiğimiz sezona nazaran bu sezonda daha fazla dakika bulacağına inanıyor musun?

En büyük istediğim şey bu..Kendimi daha fazla göstermek ve o dakikaları haketmek istiyorum..

Derler ya hani " ... olmasaydım xxx olurdum " Peki sen basketbolcu olmasan ne olurdun ? :)

Şu an birşey söyleyemicem valla :)

Kendinizde eksik olduğunu gördüğünüz veya hissettiğiniz bir özelliğiniz varmı? Mesela hani şu daha iyi olsa daha güzel olurdu dediğiniz..

Fiziksel kuvvetimin eksik olduğu ve herkesin söylediği çok sakinim.. Ve bu insanlara yanlış bir imaj veriyor sanki ben konsantre olmuyorum maçı düşünmüyormuşum gibi.. Bunu silmek istiyorum insanların gözünde çünkü ben o maçı herkesten daha çok fazla isteyerek çıkıyorum sahaya..

Tekrardan sorularımıza cevap verdiğiniz, bize zaman ayırdığınız için teşekkürler.. Gelecek sezon başarılar..
19 Senelik hasreti bitirmek dileğiyle.. Umarım size ve Yenilmez Armada ruhuna yakışan bir sezon geçirirsiniz..

Ben teşekkür ederim.. Umarım dilekleriniz gerçekleşir. Bizimde amacımız bu zaten..

Hiç yorum yok

Okumuş olduğunuz başlık hakkındaki yorumunuzu bırakmak için lütfen aşağıda bulunan alana görüşlerinizi belirtiniz. Unutmayınız ki; yorumlarınız blog ekibinin onayı doğrultusunda görüntülenecektir. Hakaret ve küfür içeren yorumlar onaylanmayacaktır.

Blogger tarafından desteklenmektedir.
google.com, pub-1379219663774483, DIRECT, f08c47fec0942fa0