[ÇEVİRİ] Domercant: Daha iyi dönmek için çalışıyorum..

Galatasaray Medical Park'ın sezon başında gerçekleştirdiği en önemli transferlerden birisi olan fakat sezon başında yaşadığı diz sakatlıkları nedeniyle sezonu kapatan Henry Domercant'ın sakatlık süreci ve sonrası hakkında geçtiğimiz günlerde Eurohoops.net'ten Nikos Varlas'a verdiği röportajının çevirisidir:

Kasım ayında dizinden ciddi bir sakatlık geçirdin. Geçirdiğin ameliyattan sonra rehabilitasyonun hangi aşamasındasın? Kendini nasıl hissediyorsun?
Şu an rehabilitasyonun 12. Haftası'ndayım. Dizimi yeniden güçlü hissetmeye başladım. Ayrıca vücudumun geri kalanını da geliştirmek üzerine yoğunlaşıyoruz. Döndüğümde olabileceğim en iyi şekilde olmak istiyorum.

Günde kaç saat çalışma yapıyorsun? Bize günlük programının bir tarifini yapabilir misin?
Günlerim oldukça basit. Yaklaşık 2 saatlik bir kısmı antrenman yaptığım ve tedavi gördüğüm terapide geçiriyorum. Daha sonra hafif bir yemek yiyorum. Bundan sonra ise günden güne değişecek şekilde, 2 saatliğine ya yüzme havuzuna gidip biraz daha çalışıyorum ya da spor salonunda gidip ağırlık kaldırıyorum. Haftamın 4 günü böyle geçiyor. Başka 2 günde ise basketbol kortuna gidip sabit bir şekilde top hakimiyetini geliştirici çalışmalar yapıp, zıplamadan ve hareketsiz 300 şut atıyorum.

Kendini kariyerinin geri kalanı için güçlü ve motive olmuş hissediyor musun?  Senin yaşındaki bir oyuncu için tamamen iyileşip aynı veya daha iyi bir seviyede dönebilmek ne kadar zor?
Oldukça motive olmuş hissediyorum. Basketbolu hala seviyorum ve birkaç sene daha oynamak istiyorum. Planım eskisinden daha iyi olmak. Tanrı'nın izniyle herkesi şaşırtacağım. Birlikte çalıştığım 2 iyi insan var. Terapistim ve antrenörüm daha önce NBA oyuncularıyla da çalıştılar ve insanları oynamaya hazırlama konusunda çok başarılılar. Onların bana yardım ediyor olmaları benim için bir lütuf.

Ne zaman geri dönmeyi düşünüyorsun? Ne zaman Henry'nin yeniden oynadığını ve şut attığını göreceğiz?
Eğer Tanrı izin verirse gelecek sezonun başında dönmüş olacağım.

Yanılmıyorsam, geçen yaz Galatasaray'la imzaladığın sözleşme 2 yıllıktı. Kulüp yönetimiyle temas halinde misin? Döndüğün zaman yine onlar için mi oynayacaksın?
Galatasaray'la 2 yıllık sözleşme imzalamıştım ve evet, koç ve yönetimle iletişimdeyiz. Koç bana destek olma konusunda çok iyiydi. Yeniden o koçla birlikte çalışmayı dört gözle bekliyorum.

Amerika'da bulunduğun tüm bu süre boyunca, Avrupa basketbolunu mu yoksa NBA'i mi daha yakından takip ettin? Senden NBA ve Euroleage'de kimin şampiyon olacağına dair tahminlerini alabilir miyiz?
NBA'i yakından takip ettim. Basketbol izlemekten oldukça fazla keyif alıyorum. Ayrıca kendi takımımı ve Avrupa'daki birkaç arkadaşımı da yine takip ettim. Bence NBA'i Miami Heat şampiyonlukla bitirecek. Euroleague'i tahmin etmesi ise her zaman zordur. Çok fazla sürpriz yer alabilir burada.

En son olarak Türkiye'de düzenlenen Final-Four'da, Olympiacos'u finalde CSKA'ya karşı izledikten sonra artık Euroleague'deki tek kuralın favorilerin sahada değil sadece teoride var olması şeklinde olduğunu düşünüyor musun? O çılgınca geçen maçtan sonra neler hissetmiştin?
Basketbolda her şey olabilir. Dolayısıyla favori olmak çok fazla anlam ifade etmiyor. Geçen seneki finalden sonra bazı arkadaşlarımın ve daha önce birlikte oynadığım bazı oyuncuların kazandığını görmek beni mutlu etmişti.

Profesyonel basketbol kariyerinde 8 farklı Avrupa takımında oynadın! Başlangıcı Karşıyaka'da yapmıştın (o sezon TBL'de etkileyici performansları vardı) ve sonrasında pek çok kulüp değiştirdin. Geriye dönüp kariyerine baktığımızda daha fazla seneler oynamayı ve ismini onlarla birleştirmeyi isteyeceğin bir takım var mıydı?
Birden fazla iyi takımda oynadığım için şanslıydım. Birçok oyuncudan ve koçtan çok şey öğrendim. Kariyerimi değiştirmek istemezdim. Olayların gelişme şeklinden ötürü Tanrı'ya minnettarım.

Bize kariyerinde edindiğin en iyi ''basketbol'' arkadaşını söyleyebilir misin?
10 sezondan fazla süre içinde Avrupa'da pek çok arkadaş edindim. 8 değişik takım ve 4 farklı ülkede oynadıktan sonra, görebildiğim ve yapabildiğim onca şey için müteşekkirim.

Avrupa'nın en iyi şutörlerini geçen 10 yıllık süreçten sayabiliriz. Alvertis, Langdon, Domercant, Navarro ve şimdi de Carroll vs. vs.. Bize bunlardan favori olanını ve neden onu seçtiğini söyle. Ve spor tarihinin en iyi şutörünün kim olduğunu düşünüyorsun?
Tüm şutörlere büyük saygım var. Navarro ve Trajan Langdon'la çekişme içinde olmaktan hep büyük keyif aldım. Ama her zaman saygı duyduğum ve oynamaktan keyif aldığım tek bir isim varsa o da Charles Smith'dir. Çünkü o harika bir şutördü ama ayrıyeten farklı yollardan da skor üretebiliyordu. Bana göre basketbol tarihindeki en iyi şutör ise Reggie Miller'dır.

Hiç yorum yok

Okumuş olduğunuz başlık hakkındaki yorumunuzu bırakmak için lütfen aşağıda bulunan alana görüşlerinizi belirtiniz. Unutmayınız ki; yorumlarınız blog ekibinin onayı doğrultusunda görüntülenecektir. Hakaret ve küfür içeren yorumlar onaylanmayacaktır.

Blogger tarafından desteklenmektedir.
google.com, pub-1379219663774483, DIRECT, f08c47fec0942fa0