ÖZEL | Büşra Ün: Galatasaray sevgisiyle büyüdüm!

Litvanya'da yapılan Vilnius Open tekerlekli sandalye tenis turnuvasında tekler ve çiftler şampiyonluğu kazanarak önemli bir başarıya imza atan Büşra Ün, FCN Blog'a özel açıklamalarda bulundu. Bir yıllık sürecin ardından kazandığı iki kupanın ilaç gibi geldiğini belirten Büşra Ün, Galatasaray sevgisi ile büyüdüğünü de belirtti. Büşra Ün'ün sitemize yaptığı açıklamalar şu şekilde..

Öncelikle başarından dolayı tebrikler biz gurur duyduk senin hislerin neler oldu? 
Rio'dan beri ilk turnuvam olduğu için çok mutluydum, kazanmak hedefimdi. Ama sporda neyin ne zaman olacağını bilemiyoruz o yüzden bir yıllık süreçten sonra iki kupa ilaç gibi geldi. 

Turnuvalara giderken yol paranızı kendiniz verdiğiniz için biraz zorluk çekiyorsunuz hata bunun da ötesinde geçmişte Londra 2012 Olimpiyatlarına sponsor bulamadığınız için katılamamıştınız. Bugün gelinen nokta da kazandığınız başarılarla sponsor bulmak kolaylaştı mı? 
Litvanya'ya sporcusu olduğum Türkiye Bedensel Engelliler Federasyonunun desteği ile gittim. Geçen yıl içinde 10 turnuva desteği görmüştüm ancak 7 turnuvaya da kendi sponsorumla gitmiştim. Fakat tenis pahalı bir branş olduğu için daha fazla desteğe ihtiyacımız oluyor. Eski sponsorum şu an el değiştirme sürecinde olduğu için sponsor arayışıma devam etmek zorundayım.* Bu haberler sonrasında daha fazla kitleye ulaşabiliyorum fakat sponsor bulmak maalesef çok ağır bir süreç.

Antrenörsüz çalıştığınız bir dönem olmuştu ve bu dönemde duvara karşı çalıştığınızı belirtmiştiniz. Hala bu tür zorluklar yaşıyor musunuz? 
Zaman zaman yaşıyorum çünkü profesyonel yapmak istiyorsanız teniste her şey maddiyata bakıyor. Ege Fırın isimli firmanın desteğiyle antrenörüm Osman Yıldız eşliğinde daha fazla antrenman yapabileceğim.

Spor hayatınız boyunca şüphesiz birçok zorluk yaşadınız, bu süre boyunca sporu bırakmayı düşündünüz mü?
Hiç düşünmedim pes etmek aklımın ucundan geçmedi dememi bekleyenlerin olacağını tahmin ediyorum ama zaman zaman düşünmedim değil. Bu kadar masraf ve çabayla başka bir branşta bu kadar yıpranmadan daha fazla başarı elde edeceğimi düşündüm. Diğer branştaki sporcu arkadaşlarım da öyle düşünüyor. Fakat başka bir branşta Paralimpik Oyunları'na katılsaydım ve madalya alamasaydım benim için bu sıradan bir şey olacaktı. Ama bu branşta bir ilki başardım. Tenisten giden ilk kadın sporcu olmakla beraber tenisten katılan tek kişiydim. Herkes bunun övünülecek bir şey olduğunu söylerken ben üzülüyordum çünkü ülkemizin daha fazla kişi tarafından bu branşta Paralimpik Oyunlar'da temsil edilebileceğine inanıyorum. Maddi sorunları inşallah bir gün çözdüğümüzde bu söylediğim gerçekleşecektir çünkü buralara gidebilmek için gerçekten her şeyini ortaya koyan arkadaşlarım var.

Türk halkı sizi yurt isyanınızla tanımıştı. Şu an hem spor hem de özel hayatınızda istediğiniz şartlara sahip misiniz?
Hem özel hem de spor hayatımda daha fazla imkanlarımın olmasını isterdim. Ama küçüklüğümde bugünleri de hayal edemezdim o yüzden şükrediyorum. İmkanlarım artarsa başarılarımın da artacağına inanıyorum.

Galatasaray Spor Kulübü ve taraftarıyla birlikteliğiniz nasıl başladı?
Bir hesapta Galatasaray'da bazı sporcuların formanın hakkı verilmediğine dair tweet atılmıştı. Benim en büyük hayalim Galatasaray sporcusu olabilmekti o yüzden o tweeti gördükten sonra o formayı giymek için neler vermezdim tarzında bir tweet atmıştım. Taraftar sayfaları da tweetimi paylaşarak bir çok kişiye ulaşmama yardımcı oldu.

Ailemde sporla ilgilenen olmamasına rağmen Galatasaray sevgisiyle büyüdüm. İlkokulda paramı biriktirip pazardan 5 TL'ye sarı-kırmızı futbol topu alırdım, sırf erkek arkadaşlarım beni aralarına alsın diye. Genelde tek yaptığım taç kullanmaktı. Topum da hep patlardı ama ben yine de okulda yemek yemeyip, top ve forma için para biriktirirdim.

Son olarak gelecek planlarınızda neler var? Daha önce dünya sıralamasında ilk 28'e girip kota alarak Olimpiyatlara katılan ilk milli sporcu olmuştunuz gelecekte bu başarının yanına bir Olimpiyat madalyası da eklenir mi?
Tenis maalesef diğer branşlara göre adaletsiz bir spor. Tekerlekli sandalye tenisinde karın kasları ve beli hissetmek büyük avantajdır fakat ben bel ve aşağısını hissetmiyorum bu yüzden tüm Yük omzuma ve kollarıma biniyor. Paralimpik Oyunları'na dünya sıralamasındaki ilk 32 kadın sporcu katıldı. Bu 32 kişi için de benim dışımda sadece bir sporcu daha bel ve aşağısını hissetmiyordu. Geri kalan sporcular yürüyebiliyor ya da ayaklarını hissedebiliyordu. Sandalyede oturmalarına rağmen bel dengeleri iyi olduğu için daha hızlı sandalye sürebiliyor, vuruşlarında bellerinden güç alabiliyorlardı. Branş olarak da diğer branşlara nazaran pahalı olması da ekstra bir sorun o yüzden teniste ilerlemek daha uzun sürüyor ama bir gün Paralimpik Oyunlar'da belki olur neden olmasın. Oraya gidebilmek bile geçen seneye kadar hayaldi.

*Biz bu röportajı yaparken gururumuz Büşra Ün'ün sponsoru yoktu. Başarılı sporcumuz 15 Eylül 2017 tarihi itibariyle Türk Hava Yolları'yla sponsorluk anlaşması imzaladı.

Hiç yorum yok

Okumuş olduğunuz başlık hakkındaki yorumunuzu bırakmak için lütfen aşağıda bulunan alana görüşlerinizi belirtiniz. Unutmayınız ki; yorumlarınız blog ekibinin onayı doğrultusunda görüntülenecektir. Hakaret ve küfür içeren yorumlar onaylanmayacaktır.

Blogger tarafından desteklenmektedir.
google.com, pub-1379219663774483, DIRECT, f08c47fec0942fa0