ÖZEL | David Hawkins: Verilen ceza adil değildi..

David Hawkins.. Galatasaray'da çok kısa bir süre forma giymesine karşın gösterdiği performansla dikkatleri üzerine çeken Amerikalı oyuncu, yasaklı madde kullanmasının ardından çok uzun bir süre basketboldan uzak kalmıştı. Basketbol hayatına nokta koyan ve şu sıralar BIG-3 organizasyonunda yer alan Hawkins ile hem kariyeri, hem de Galatasaray günleri için keyifli bir sohbet gerçekleştirdik. 

Temple Üniversitesi’nde okurken koç John Chaney ile çalıştın. Koçun oyun felsefesi nasıldı?
Koç Chaney’in Ana felsefesi topu korumaktı. Top kaybına tahammülü yoktu onun takımları her zaman ülkenin en az top kaybı yapan takımlarından biri olmuştur. Bu konuda gerçekten örnek alınırdı. Bu şekilde top kaybımız aza indi. Bu durumda pozisyon sayımız çok daha fazla oluyordu ve sayı atma fırsatlarımız artıyordu.

Kolej kariyerin bittiğinde Atlantik-10 konferansının tüm zamanlardaki en iyi beşinde yer aldın. Draft edilmemene rağmen Houston Rockets ile kısa bir kontrat imzaladın. NBA kariyerin sence neden uzun soluklu olmadı?
Kariyerimi Avrupa’da devam ettirme kararı aldım. NBA’de oynamak her zaman bir rüyadır ama bu gerçekten hiç kolay değil. Sadece en iyi oyuncu olmak ya da çok yetenekli olmak yeterli değil bunun içinde çok farklı değişkenlerden söz ediyorum. Bu yüzden ısrarcı olmamak ve Avrupa’daki gelişimimin üzerinde durmak benim için en iyisiydi.

Avrupa kariyerin Nuova Sebastiani Basket ile başladı. Takım İtalya 2.liginde yer alıyordu. Bunu başlangıç için bir adım olarak mı gördün?
Evet hatırlıyorum aslında ilk başlarda bana çok fazla alternatif sunulmamıştı. Fakat bir yerden başlamalısın. Tabi ilk başladığımda bu yeni hayatın zorluklarını yaşadım ama buradan sonra, en yukarılarda oynayacağımı bilerek çalıştım.

Dribbling yeteneklerin muazzamdı ve Türkiye Ligi'nde mücadele eden en güçlü oyunculardan birisiydin. Çembere çok kuvvetli penetre ederek güçlü bir bitirişle sayıya giderdin. Bunun yanı sıra keskin uzak mesafe şutlarınla da dış atışlarında oldukça yüzdeliydi. Oyun stilin hakkında ne söylemek istersin?
İltifatların için teşekkür ederim, oyunun içinde kaldığım her süre boyunca enerjimi ve tutkumu Sahaya yansıttım. Kesinlikle sayı atmayı seviyordum ancak en önemli özelliklerimden biri de topa yaptığım baskıydı. Sayı atmak tabi önemli ama asıl savunmanın maçları kazandırdığına inanıyorum.

Türkiye kariyerin hızlı bir şekilde 3 şampiyonlukla başladı ve Ergin Ataman diğer takım arkadaşların gibi yeni şampiyonluklar yaşamak için Galatasaray’a çağırdı. Efes ve Fenerbahçe gibi ligin üst düzey takımlarını geride bıraktınız. Bunun hakkında ne söylemek istersin?
Çok önemli oyunculardan oluşan bir grup oluşturuyorduk. Yerli ve yabancı oyuncular olmak üzere iyi bir ortamımız vardı. Tüm arkadaşlarımla beraber birlikte oynamaktan zevk alıyorduk. Biz bir aileydik. Birbirimizi daha iyi olmak için ittik ve her maçı rakiplerimize daha fazla zorlaştırmak için birlikte savaştık. Rakiplere sahada işini zorlaştırdığımız kadar kendi işimizi de iyi yapıyorduk. Kazanmayı isteyen bir takım vardı, bunun için mücadele ediyorduk ve en önemlisi kazanıyorduk.

Ergin Ataman ile olan ilişkine değinmek ister misin?
Amaçları doğrultusunda koç için en önemli tek şey, hep kazanmaktı. Onu mutlu eden şey buydu. Oyuncularına çok güvenir ve onlara hücumda serbestlik tanıyordu. Saha içerisinde daha özgür olmamıza izin veriyordu. Savunmanın önemini daima vurgular ve hep ön planda tutardı. Onun için oynamaktan gerçekten çok keyif alıyordum. Kesinlikle benim en beğendiğim ve kariyerimde birlikte çalışmaktan mutlu olduğum koçlardan birisi. 

Sezona çok iyi başlamıştın. Galatasaray’ın kaptanıydın ve ligde oynanılan Gaziantep maçından sonra yapılan doping testin pozitif çıktı. Sezon ortasında takımdan ayrılmak zorunda kaldın. Profesyonel basketbol oynamana 4 yıl ceza getirildi. Sence bu adilmiydi?
Bu konu hakkında çok fazla konuşmak istemiyorum ancak bu durum hakkında hiçbir şey adil değildi. Ne olduğunu ve neden olduğunu gerçekten anlamadım. Bana çok acı verdi. Ama bu konuda çok fazla konuşmamayı tercih ediyorum. Hâlâ bu konuda çok hassasım.

Daha önce yaptığımız röportajlarda Pops ve Arroyo'ya birlikte oynadığı takım arkadaşlarından en iyi beşler kurmasını istemiştik. Senden de böyle bir ilk 5 istesek, nasıl bir kadro kurardın?
Oyun kurucu olarak Carlos Arroyo, iki numaraya da Deron Williams'ı yazardım. Üç numarada Romain Sato, dört numarada Dejan Bodiroga ve beş numarada kesinlikle Pops-Mensah Bonsu. Altıncı adam olarak da Mike Hall demek istiyorum, kenardan ona ihtiyacımız olabilir.

Galatasaray'da kısa bir süre geçirmene rağmen taraftarın kalbinde ayrı bir yere sahipsin. Onlara ne söylemek istersin?
Klasik cevaplar gibi olacak ancak Galatasaray taraftarları çok tutkulu, takımını sürekli destekleyen ve büyük bir kitle. Belki onlarla birlikte şampiyonluklar yaşayamadım, o çılgın atmosferi çok fazla yaşayamadım ancak onlarla çok iyi anılarım oldu. Onlara sizin aracılığınızla mesaj göndermek istiyorum: Cimbombom! 

BIG-3 Ligi'nde oynamaya devam ediyor musun?
Evet, lige katılmaya devam ediyorum. Ancak ne yazıkki koronavirüs salgını nedeniyle eyalet çapındaki organizasyonlar iptal edildi. Umarım önümüzdeki yıl bu salgını atlatıp, o ışığı göreceğiz. Ancak oynamaya hazırım ve takım kaptanı olarak Trilogy'de mücadele edeceğim.

İlerleyen yaşına rağmen performansını korumak için daha çok güce ihtiyacın var ve kolunda B1 marka patchler gördük. Bize bunun ne işe yaradığını anlatabilir misin?
Eğlenceli bir hikayeyle başladı. 10 yıl NBA kariyeri olan ve BIG3 Ligi'nde Tri-State takımından arkadaşım Bonzi Wells bu patchleri kolunda kullanıyordu. Bir gün Houstan’da oynadığımız maçta oynamadı ve kendininkileri bana verdi. Benim için çok iyi bir maç oldu, çok güçlü hissediyordum ve oyunu domine ettim. Bunu üreten şirketi ve ürünlerini araştırdım. Tamamen doğal, WADA ve USADA onaylı olduğunu gördüm. Bana büyük bir enerji ve odaklanma sağlıyordu. El ve göz kordinasyonumu maksimum seviyeye taşıdı. Kullanmaya devam ettim. Ligde en değerli oyuncu olmaya doğru gidiyordum ve bu şekilde kalıp, devam etmeye ihtiyacım vardı. Benim kendi başıma kullanmaya devam ettiğimi görünce şirket bana iş teklifinde bulundu. Bende önü açık bir proje olduğunu fark ettim. Şirketin NFl, NBA, Auto Racing, Boxing Amerika ve uluslararası 150’den fazla sporcusu var. Ayrıca çocukların ve spor yapan erkek-kadın tüm bireylerin kullanmasına uygun sağlıklı bir ürün oluşundan dolayı gurur duyuyorum. Promosyon kodum “HAWK”’ı kullanarak indirimli olarak sizlerde tedarik edebilirsiniz. Basketbol, Futbol, Atletizm yapan sporcular için her gün kullanmak isteyeceğiniz, farkı hemen hissedeceğiniz, psikolojik olarak sizi motive edecek ,%100 doğal, güvenli ve en önemlisi tüm yarışmalar için onaylı listede yer alan bir ürün.. Bu ürünü tanıtmama izin verdiğiniz ve sorduğunuz için size de ayrıca teşekkür ediyorum.

****
FCN BLOG ÖZEL RÖPORTAJIDIR
KAYNAK GÖSTERİLMEDEN KULLANILAMAZ!

Hiç yorum yok

Okumuş olduğunuz başlık hakkındaki yorumunuzu bırakmak için lütfen aşağıda bulunan alana görüşlerinizi belirtiniz. Unutmayınız ki; yorumlarınız blog ekibinin onayı doğrultusunda görüntülenecektir. Hakaret ve küfür içeren yorumlar onaylanmayacaktır.

Blogger tarafından desteklenmektedir.
google.com, pub-1379219663774483, DIRECT, f08c47fec0942fa0